8. Rajd Polski Historyczny i Rajd Polski Nowych Energii

Już tylko tydzień pozostał do rozpoczęcia Rajdu Polski Historycznego – ważnej międzynarodowej imprezy, która odbędzie się w terminie od 5 do 8 września 2019 r. Ta 8. edycja Rajdu Polski Historycznego będzie połączona z 2. Rajdem Polski Nowych Energii, wliczanym do  cyklu E-Rally Regularity Cup FIA.

-Na starcie stanie około czterdziestu załóg z Austrii, Danii, Francji, Luksemburga, Łotwy, Niemiec, Rumunii, Węgier, Włoch i oczywiście z Polski. Są na liście zgłoszeń nazwiska zawodników, którzy gościli u nas już wielokrotnie; wymienię w pierwszym rzędzie czołowego kierowcę rajdów na regularność, Luksemburczyka Christiana Crucifixa. Z kolei Duńczyk Otto Kristensen, wielce doświadczony pilot, to ważne ogniwo, które łączy współczesne Rajdy Polski Historyczne z dawnymi krakowskimi edycjami Rajdu Polski w randze Mistrzostw Europy. Otóż p. Kristensen czterokrotnie brał udział w Rajdzie Polski w latach 1966-1971 r. Jego najlepszy wynik został osiągnięty 48 lat temu, kiedy pilotował Pera Sandagera w Fordzie Escorcie Twin Cam i wspólnie zajęli 11. miejsce w klasyfikacji generalnej naszej koronnej imprezy samochodowej. Teraz będzie pilotem Kennetha Simonsena w Lancii Fulvii Coupe z rocznika 1968 – mówi Erwin Meisel, dyrektor rajdu.

-Ważne, że wśród faworytów nie brakuje polskich załóg. W tym gronie trzeba zwrócić uwagę w pierwszym rzędzie na zwycięzców zeszłorocznego RPH, Marcina i Mateusza Stryczaków w Porsche 911 (rocznik 1974) oraz Daniela i Mateusza Surmaczów, przed rokiem trzecich (Ford Sierra rocznik 1986). Stanisław i Anna Postawkowie to nasza czołowa załoga w tej kategorii rajdów, opromieniona sukcesami m.in. w Rallye Monte Carlo Historique. Państwo Postawkowie pojadą Zastavą 101 z roku 1979 – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor rajdu.

-Gorąco zapraszamy do kibicowania uczestnikom zawodów, bo w rajdach na regularność jazdy wcale nie brakuje sportowych emocji. Będą je dostarczać także uczestnicy 2. Rajdu Polski Nowych Energii, którzy staną do współzawodnictwa w najnowszych generacjach samochodów elektrycznych. Polsko-francuska załoga Artur Prusak/Thierry Benchetrit w VW reprezentuje absolutnie mistrzowski poziom światowy. Nie inaczej jest z francuską załogą Didier Malga/Anne Bonnel; rok temu byli drudzy w RPNE, startując w Renault Zoe, a tym razem pojadą w Tesli. Będą też włoskie załogi w samochodach Audi e-tron oraz silna grupa zawodników krajowych, w tym związanych ze spółką GO+EAuto, która jest promotorem elektromobilności w Polsce; nasze zawody będą rozegrane także w klasyfikacji Pucharu GO+ – dodaje Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

Szczegółowe informacje o 8. RPH i 2. RPNE są dostępne na stronach www.rajdpolskihistoryczy.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl.

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 16 - Wrzesień 2019
Wrzesień - prawie cały tegoroczny sezon już nam odjechał!W najnowszym numerze... więcej
Wyścigowy finisz na Torze Poznań
To będzie już ostatnia w tym sezonie runda wyścigów samochodowych w naszym... więcej
Rally Rzeszów 2019 - zdjęcia
Autor: mikla-foto.pl
2. Rajd Polski Nowych Energii / 8. Rajd Polski Historyczny
Zdjęcia autorstwa Marcina Kaliszki www.rallyfoto.pl
Marczyk i Gospodarczyk Rajdowymi Samochodowymi Mistrzami Polski
(07.09.2019) Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) wygrali Rajd... więcej
Kolejna wygrana Szymona Łukaszczyka w Etoll Wyścigu Górskim Czarna Góra.
Szymon Łukaszczyk wygrał 12 Rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski i... więcej
Gagacki wygrywa w Słomczynie, Kuchar mistrzem Polski
Marcin Gagacki triumfuje w szalonej przedostatniej rundzie, ale to wrocławianin... więcej

Strony

- Archiwum