Polacy na Nurburgring

W miniony weekend Classic Group Sport Team w składzie Jan Potocki, Marian Stoch, Marcin Gajda i Bartosz Balicki wystąpili jako jedyna polska załoga na słynnym torze Nurburgring w ramach imprezy Nurburgring Classic.

Wyścigi trwały trzy dni od piątku do niedzieli. Polacy wystąpili w niezawodnym Aston Martinie 15/98 z 1937 roku.

Aston Martin i jego zespół uczestniczył w różnych wyścigach trwających od 30 do 90 min na małym torze (7km Grand Prix) oraz na dużej, historycznej pętli Nordshleife o długości ponad 20 km. W jednym z wyścigów trzeba było się wykazać sprawnością fizyczną podczas startu typu Le Mans. 80 wyścigowych przedwojennych samochodów ustawionych w rzędzie, 80 kierowców biegnących do samochodów i huk 80 silników ruszających maszyn robiło piorunujące wrażenie.

Trzeba przyznać, że Aston Martin polskiego teamu znakomicie nadaje się do takiego startu. Nie posiada stacyjki i zapala się go przyciskiem. Niestety, większość uczestników też miała samochody do tego przystosowane i nawet bez drzwi co przyspieszało wsiadanie. W końcu to Nurburgring - konkurencja była mocna.

W sumie po torze nasza załoga przejechała ponad 400 km ze średnią prędkością w okolicy 100km/h. Samochód i załoga przetrwali próbę. W Astonie trzeba było jedynie raz uzupełnić wodę w chłodnicy.

W trakcie tych trzech dni tor był non-stop zajęty, jeździły wszelkiej maści samochody klasyczne w rożnych klasach. W klasie polskiej załogi pre-war startowało 80 samochodów, w tym dwa Mercedesy SSK, dwanaście Bugatti, dwa Maserati, BMW 315, 319 i 328, Veritas, ERA oraz wiele innych wyścigowych samochodów, nie spotykanych na naszych krajowych imprezach.

Wszystkie samochody z klasy Aston Martina zgromadzone były w historycznym padoku toru. Wspaniale się komponowały z zabytkowymi garażami - każdy box nazwany był imieniem dawnego kierowcy wyścigowego. Box Polaków sąsiadował z boksem imienia Jochena Massa, a sam Jochen Mass wpadł do Classic Group Sport Team porozmawiać. Jak powiedzieli znają się z innych imprez.

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Harmonogram narad środowiskowych i zakończenia sezonu 2018
W zakładce "Komunikaty" pojawił się nowy dokument o sygnaturze 6/2018... więcej
Obfite obchody w FSO - relacja ze zlotu na Żeraniu
Nie była to okrągła rocznica, bo 67. Mimo to tradycyjne spotkanie jubileuszowe... więcej
67. Rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze zlotu z okazji 67. rocznicy rozpoczęcia produkcji w FSO.... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show
Automobilklub Wielkopolski Komisja Pojazdów Zabytkowych zorganizował w czasie... więcej
67 rocznica rozpoczęcia produkcji w FSO
W imieniu Stowarzyszenia FSO Auto Klub, Klubu Pracowników i Przyjaciół FSO oraz... więcej
Oficjalne wyniki MPPZ i MPHRR 2018
Informujemy, że na stronie PZM.pl pojawił się komunikat nr 4/2018. A w nim... więcej
Rajd Stare Jak Nowe odwołany
Z powodu znikomej frekwencji i potwierdzeniu udziału jedynie przez 6 załóg w... więcej
Biuletyn PZM - Październik 2018
Drodzy Czytelnicy! Koniec lata oraz początek jesieni to jeden z... więcej
X Rajd Pojazdów Zabytkowych "Stare Jak Nowe"
Stowarzyszenie Stare Jak Nowe zaprasza na ostatnią w tym roku rundę Mistrzostw... więcej
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych - relacja
Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych im. Witolda Rychtera to był udany rajd.... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens