Polacy na Nurburgring

W miniony weekend Classic Group Sport Team w składzie Jan Potocki, Marian Stoch, Marcin Gajda i Bartosz Balicki wystąpili jako jedyna polska załoga na słynnym torze Nurburgring w ramach imprezy Nurburgring Classic.

Wyścigi trwały trzy dni od piątku do niedzieli. Polacy wystąpili w niezawodnym Aston Martinie 15/98 z 1937 roku.

Aston Martin i jego zespół uczestniczył w różnych wyścigach trwających od 30 do 90 min na małym torze (7km Grand Prix) oraz na dużej, historycznej pętli Nordshleife o długości ponad 20 km. W jednym z wyścigów trzeba było się wykazać sprawnością fizyczną podczas startu typu Le Mans. 80 wyścigowych przedwojennych samochodów ustawionych w rzędzie, 80 kierowców biegnących do samochodów i huk 80 silników ruszających maszyn robiło piorunujące wrażenie.

Trzeba przyznać, że Aston Martin polskiego teamu znakomicie nadaje się do takiego startu. Nie posiada stacyjki i zapala się go przyciskiem. Niestety, większość uczestników też miała samochody do tego przystosowane i nawet bez drzwi co przyspieszało wsiadanie. W końcu to Nurburgring - konkurencja była mocna.

W sumie po torze nasza załoga przejechała ponad 400 km ze średnią prędkością w okolicy 100km/h. Samochód i załoga przetrwali próbę. W Astonie trzeba było jedynie raz uzupełnić wodę w chłodnicy.

W trakcie tych trzech dni tor był non-stop zajęty, jeździły wszelkiej maści samochody klasyczne w rożnych klasach. W klasie polskiej załogi pre-war startowało 80 samochodów, w tym dwa Mercedesy SSK, dwanaście Bugatti, dwa Maserati, BMW 315, 319 i 328, Veritas, ERA oraz wiele innych wyścigowych samochodów, nie spotykanych na naszych krajowych imprezach.

Wszystkie samochody z klasy Aston Martina zgromadzone były w historycznym padoku toru. Wspaniale się komponowały z zabytkowymi garażami - każdy box nazwany był imieniem dawnego kierowcy wyścigowego. Box Polaków sąsiadował z boksem imienia Jochena Massa, a sam Jochen Mass wpadł do Classic Group Sport Team porozmawiać. Jak powiedzieli znają się z innych imprez.

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM Nr 16 - Wrzesień 2019
Wrzesień - prawie cały tegoroczny sezon już nam odjechał!W najnowszym numerze... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - 11-12 pażdziernika 2019 - zaproszenie
Rajd Retro Carpathia będący ostatnią eliminacją Mistrzostw Polski w... więcej
Deszcz nie straszny, czyli 3 Miński Rajd Motocyklowy (VIII runda MOWPZ PZM)
Niedziela, ósmego września była trzecią odsłoną Mińskiego Rajdu Motocyklowego,... więcej
Po 8. Rajdzie Polski Historycznym i 2. Rajdzie Polski Nowych Energii.
W Krakowie u stóp Wawelu została wyznaczona meta dwóch międzynarodowych imprez... więcej
III Rajd Motocykli Zabytkowych Rybnickiego Okręgu Węglowego VII runda MPPZ motocykle
Stowarzyszenie Miłośników Weteranów Szos OSTATNI MOHIKANIE zaprasza na Rajd... więcej
I Rajd Motoweterana VII Runda MPPZ odwołany
Organizatorzy I Rajdu Motoweterana - VII rundy MPPZ z przykrością informują, że... więcej
Warkot 2019 - 15 września 2019 - zaproszenie
Klub Dawnych Motocykli "Magnet" serdecznie zaprasza miłośników dawnej... więcej
46 Poznański Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych
Automobilklub Wielkopolski w dniach 30.08 - 1.09.2019 r. organizuje 46... więcej
38 Częstochowski Rajd Pojazdów Zabytkowych z okazji 60-lecia Automobilklubu Częstochowskiego - galeria zdjęć
Zdjęcia z 38 Częstochowskiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych z okazji 60-lecia... więcej
8. Rajd Polski Historyczny i Rajd Polski Nowych Energii
Już tylko tydzień pozostał do rozpoczęcia Rajdu Polski Historycznego –... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens