Meta w MONTE CARLO osiągnięta

Nocnym odcinkiem specjalnym przez przełęcz Col de Turini zakończył się 18. Rallye Monte Carlo Historique. Historique Team Poland w komplecie dotarł do mety. Chyba najbardziej zadowolony z rajdu jest Paweł Molgo, który po awarii Polskiego Fiata 125p po drugim odcinku specjalnym zajmował dopiero 189. miejsce. Dzięki szaleńczej jeździe rajd ukończył na 51. lokacie, wyprzedzając o parę pozycji słynnego Jeana Ragnotti (Renault 12 Gordini).

Zaś Wojciech Wetula jadący BMW 320 cały rajd utrzymywał się w pierwszej pięćdziesiątce rajdu. Niestety na ostatnich dwóch odcinkach Wetula dużo stracił i spadł aż na 185. pozycję. A jak reszta polskiej ekipy? Stanisław Postawka zakończył rywalizację na 90. miejscu, Jacek Miller na 141., Robert Burchard na 147., Jacek Grochowski  195., a Andrzej Lubiak na 241. miejscu.

W klasyfikacji generalnej imprezy zwyciężył Piero Lorenzo Zanchi jadący Volkswagenem Golfem GTi, a drugie miejsce zajął Raymond Durand (Opel Kadett GTE). Na trzecim miejscu znalazł się Ernst Juentgen jadący doskonałym DKW F12 z dwusuwowym silnikiem pod maską. Szósty w klasyfikacji, Francuz Serge Garosi, również startował samochodem z nietypowym napędem. Jego Mazda RX-2 wyposażona jest w silnik Wankla. Znany z rajdów WRC  Daniel Elana (na co dzień pilot Sebastiena Loeba) ukończył rajd na 7. miejscu.

18. Rallye Monte Carlo Historique
1. ZANCHI Piero Lorenzo / AGNESE Giovanni - VOLKSWAGEN GOLF GTI
2. DURAND Raymond / CHOL Sébastien - OPEL KADETT GTE
3. JUENTGEN Ernst / MUELLER Marcus - DKW F12

51. MOLGO Paweł / JANDROWICZ Janusz – POLSKI FIAT 125p
90. POSTAWKA Stanisław / POSTAWKA Anna – ZASTAVA 1100
141. MILLER Jacek / OLEJNIK Marcin - FIAT X1/9
147. BURCHARD Robert / GAC Grzegorz - POLSKI FIAT 125p
185. WETULA Wojciech / SWEKLEJ Tomasz - BMW 320
195. GROCHOWSKI Jacek / GROCHOWSKI Marcin - POLSKI FIAT 125p
241. LUBIAK Andrzej / SZYMAŃSKI Jerzy - POLSKI FIAT 126p

fot. NAC Rally Team

 

 

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens