Polska załoga na VSCC Formula Vintage Festival

Jak już wcześniej informowaliśmy w dniach 13/14 kwietnia na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii odbyła się impreza pod nazwą VSCC Formula Vintage Festival, na której można było podziwiać pięknego Aston Martina, którym startowali Jan Potocki i Marian Stoch.

Nie był to debiut polskiej załogi w tej imprezie. W zeszłym roku panowie Potocki, Stoch i Balicki również startowali na Silverstone. Wówczas rywalizowali z innymi za kierownicą Aston Martina 15/98 z 1937 roku, który w tym roku będzie ozdobą stoiska PZM podczas Warsaw Oldtimer Show. Warto też się pochwalić, że Aston Martin z Polski reklamował imprezę na stronie organizatora na jednym z pasków na stronie głównej.

W tym roku polska załoga zaskoczyła zupełnie nowym nabytkiem, również spod znaku Aston Martina. Zbudowany w 1930 roku wóz ma za sobą niesamowitą historię. Został sprzedany Ronaldowi Yalopowi - amerykańskiemu kierowcy wyścigowemu. Następnie fabryka, na zlecenie właściciela, zmodyfikowała samochód do wyścigów. Takie same modyfikacje stosowano potem w modelach Le-Mans. W latach 1932 - 1935 Aston o numerach rejestracyjnych GN 1964 występował w zawodach na torze w Brooklands. Zajął m. in. pierwsze miejsce w Long Handicap i w innych wydarzeniach sportowych.

Po ponad 80-latach legendarny wóz powrócił na tor Silverstone. Podczas sesji treningowej organizatorzy tak zachwycili się wozem Mariana, że wybrali go do specjalnej sesji promującej Silverstone Classic 2019 i inne wydarzenia z serii Motor Racing Legends. Dzięki temu "polskiego" Astona Martina zobaczymy jeszcze na wielu prestiżowych imprezach w sezonie 2019.

A jak było na zawodach?
Raz lepiej, raz gorzej. W pewnym momencie przy samochodzie pojawiły się kłęby dymu. Podczas pierwszego sobotniego wyścigu, poszła uszczelka pod deklem zaworów. Samochód po raz pierwszy miał okazje jeździć u nowego właściciela w tak trudnych warunkach. Kierowcy potraktowali występ jako wstęp do innych zawodów.
Podczas kwietniowych zawodów trzy samochody Aston Martin (dwa Speed i "polski" Intrnational Le Mans) wystartowały pod wspólnym szyldem Team Bertelli. W sobotę odbyły się trzy wyścigi. Niestety w niedzielę ze startów polska załoga zrezygnowała z powodów osobistych.

Tor podczas treningu i wyścigów był zdominowany przez przedwojenne Bentleye (około 150 egzemplarzy). Nic dziwnego - w tym roku obchodzimy stulecie firmy.
Team Bertelli zajął następujące miejsca: Alan - trzecie, Robert - ósme, Marian i Jan - trzynaste.

Galeria zdjęć.

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Potocki, Stoch i Balicki w Le Mans Classic
Zgodnie z zapowiedziami z sezonu 2019 panowie Jan Potocki, Marian Stoch i... więcej
RMCH 2020: Pechowa końcówka Polaków
Polskie załogi w komplecie zakończyły rywalizację w tegorocznym Rallye Monte... więcej
RMCH 2020: Polacy robią swoje
Jak widać na powyższym obrazku Rallye Monte Carlo Historique to nie... więcej
RMCH 2020: Świetna jazda Polaków
Dobre wieści dochodzą do nas z Monte Carlo. Dziś polskie załogi dały pokaz... więcej
PZM świętował 70-lecie działalności
Działacze z całego kraju, wybitni zawodnicy sportów motorowych ... więcej
RMCH po dwóch etapach
Jesteśmy po dwóch etapach Rallye Monte Carlo Historique 2020. Na razie... więcej
Dziś startuje Rallye Monte Carlo Historique
Dziś, w piątek, z Monte Carlo wystartuje 5 polskich załóg startujących w Rallye... więcej
Zaproszenie na Retro Carpathia 2020 - I rundę MPHRR
Automobilklub Doliny Sanu zaprasza na drugą edycję Rajdu Retro Carpathia. ... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens