Polska załoga na VSCC Formula Vintage Festival

Jak już wcześniej informowaliśmy w dniach 13/14 kwietnia na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii odbyła się impreza pod nazwą VSCC Formula Vintage Festival, na której można było podziwiać pięknego Aston Martina, którym startowali Jan Potocki i Marian Stoch.

Nie był to debiut polskiej załogi w tej imprezie. W zeszłym roku panowie Potocki, Stoch i Balicki również startowali na Silverstone. Wówczas rywalizowali z innymi za kierownicą Aston Martina 15/98 z 1937 roku, który w tym roku będzie ozdobą stoiska PZM podczas Warsaw Oldtimer Show. Warto też się pochwalić, że Aston Martin z Polski reklamował imprezę na stronie organizatora na jednym z pasków na stronie głównej.

W tym roku polska załoga zaskoczyła zupełnie nowym nabytkiem, również spod znaku Aston Martina. Zbudowany w 1930 roku wóz ma za sobą niesamowitą historię. Został sprzedany Ronaldowi Yalopowi - amerykańskiemu kierowcy wyścigowemu. Następnie fabryka, na zlecenie właściciela, zmodyfikowała samochód do wyścigów. Takie same modyfikacje stosowano potem w modelach Le-Mans. W latach 1932 - 1935 Aston o numerach rejestracyjnych GN 1964 występował w zawodach na torze w Brooklands. Zajął m. in. pierwsze miejsce w Long Handicap i w innych wydarzeniach sportowych.

Po ponad 80-latach legendarny wóz powrócił na tor Silverstone. Podczas sesji treningowej organizatorzy tak zachwycili się wozem Mariana, że wybrali go do specjalnej sesji promującej Silverstone Classic 2019 i inne wydarzenia z serii Motor Racing Legends. Dzięki temu "polskiego" Astona Martina zobaczymy jeszcze na wielu prestiżowych imprezach w sezonie 2019.

A jak było na zawodach?
Raz lepiej, raz gorzej. W pewnym momencie przy samochodzie pojawiły się kłęby dymu. Podczas pierwszego sobotniego wyścigu, poszła uszczelka pod deklem zaworów. Samochód po raz pierwszy miał okazje jeździć u nowego właściciela w tak trudnych warunkach. Kierowcy potraktowali występ jako wstęp do innych zawodów.
Podczas kwietniowych zawodów trzy samochody Aston Martin (dwa Speed i "polski" Intrnational Le Mans) wystartowały pod wspólnym szyldem Team Bertelli. W sobotę odbyły się trzy wyścigi. Niestety w niedzielę ze startów polska załoga zrezygnowała z powodów osobistych.

Tor podczas treningu i wyścigów był zdominowany przez przedwojenne Bentleye (około 150 egzemplarzy). Nic dziwnego - w tym roku obchodzimy stulecie firmy.
Team Bertelli zajął następujące miejsca: Alan - trzecie, Robert - ósme, Marian i Jan - trzynaste.

Galeria zdjęć.

 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens