Przed II Warszawskim Rajdem Historycznym

W najbliższą sobotę wystartuje II Warszawski Rajd Historyczny będący III rundą Pucharu Polski w rajdach na regularność. Do udziału w imprezie zgłosiło się 23 pojazdy, co jest rekordem w tym sezonie.

Coraz bardziej popularna staje się klasa tradycyjna czyli bez elektronicznych wspomagaczy. Załoga startuje na trasę rajdu tylko ze stoperem i kalkulatorem. Zabronione są wszelkie dodatkowe liczniki, smartfony, aplikacje i komputery. W Warszawie nie zabraknie czołówki klasyfikacji PPPZ z ubiegłorocznym triumfatorem Arturem Węglerem (Audi 100) oraz liderem obecnego sezonu Piotrem Cisowskim (Polski Fiat 125p) na czele. Liderom po piętach deptać będą m. in. Adrian Urbański (Volvo Amazon), Dariusz Kulesza (Jaguar XJ) i Krzysztof Stychno (Mercedes Benz W108).

W klasie sportowej organizatorzy spodziewają się wszystkich czołowych zawodników cyklu. Pojawią się Marcin Stryczak (Porsche 911), Stanisław Postawka (Porsche 911), Jacek Grochowski (Polski Fiat 125p), Bartłomiej Kossowski (Saab 96), Krzysztof Sielicki (Alfa Romeo Alfasud), Robert Burchard (Polski Fiat 125p) oraz lider tegorocznej klasyfikacji Jacek Miller (Fiat X1/9).

Na uczestników WRH czekać będzie pięć odcinków RT o łącznej długości 75 km. Dwa odcinki odbędą się na zamkniętych torach, co jest specyfiką imprezy organizowanej przez ekipę Automobilklubu Polski. Na początku rajdu zostanie zorganizowana próba na torze STW Center przy ulicy Estrady w Warszawie, a na koniec imprezy odbędzie się prawie dwukilometrowa próba na Autodromie AP na Bemowie. Zapraszamy kibiców do oglądania zmagań zawodników na torach. Próby na STW Center powinny wystartować o godzinie 11.10, zaś na Bemowie ok. godziny 14.25.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2020
Życzy Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny     ... więcej
Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens