Komunikat Nr 1/2014 - Puchar Polski PZ

KOMUNIKAT Nr 1/2014

Puchar Polski Pojazdów Zabytkowych

Znamy już kalendarze rajdowe PZM na rok 2014. Szykuje się ciekawy sezon. Przede wszystkim do MPPZ wróciły imprezy w Gliwicach i w Warszawie, jest też jedna nowość czyli rajd dla motocykli w Cieszynie. Z pewnością cieszy również fakt, że na dobre
w kalendarzu zadomowiła się impreza organizowana przez Automobilklub Morski oraz imprezy motocyklowe w Płocku i okolicach Lublina.

To nie koniec nowości na nadchodzący sezon. Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych PZM przygotowała kolejną nowość – Puchar Polski Pojazdów Zabytkowych
na Regularność.

Na całym świecie coraz bardziej popularne są imprezy na regularność. Co to takiego? Regularność to zabawa w bardzo dokładny przejazd z podaną wcześniej średnią prędkością przejazdu. Wydaje się, że sprawa wygląda bardzo prosto, ale uzyskać dobrą
i równą prędkość na długim odcinku trasy nie jest łatwo.

W regulaminie przewidziane są dwie klasy. Tradycyjna czyli bez stosowania hald, nieoryginalnych liczników i innych sprzętów. Dopuszczone są jedynie fabryczne liczniki samochodowe i stopery. W tej klasie mogą wystąpić wszyscy, którzy jeszcze nie posiadają żadnego dodatkowego  wyposażenia rajdowego, a chcą uczestniczyć w ciekawej, nieco innej niż standardowy rajd imprezie. Jest też klasa sportowa, w której można używać wszelkie dodatkowe liczniki, urządzenia pomiarowe i haldy. Z tymże zabronione są wszelkie sprzęty pokazujące średnie prędkości. Nie wolno także używać telefonów komórkowych i podobnych urządzeń.

W tym roku do klasyfikacji pucharu zaliczane będą trzy imprezy. Dwie będą zorganizowane podczas klasycznych MPPZ: w Krakowie i w Częstochowie. Ostatnia runda to wrześniowy Rajd Polski Historyczny.

Do imprez dopuszczone są wszystkie pojazdy wyprodukowane do 31 grudnia 1983 roku, o wysokim stopniu oryginalności oraz aktualnym ubezpieczeniu OC i przeglądzie technicznym.

Szczegółowy regulamin i kalendarz dostępny jest na www.pzm.pl: http://www.pzm.pl/pojazdy-zabytkowe/pppz

Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych

Warszawa, marzec 2014

Komunikat Nr 1/2014

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2020
Życzy Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny     ... więcej
Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens