11 Rajd Polski Historyczny i pewne nowości w rywalizacji

Rajd Polski Historyczny wkracza w drugą dekadę istnienia. Tegoroczna 11 edycja, rozpoczynająca się niemal dokładnie za dwa miesiące, przyniesie
pewne nowości. Dotychczasowy charakter rajdu nie ulegnie zasadniczym zmianom, pozostając wymagającym sprawdzianem dla załóg i ich historycznych samochodów.

Na trasie liczącej ponad 800 kilometrów, organizatorzy planują rozegranie aż 38 prób jazdy na regularność, a zwycięzca 11 RPH zostanie także zdobywcą Pucharu Polski w rajdach na regularność.

Warunkiem koniecznym rywalizacji o te najwyższe trofea, jest start samochodem wyprodukowanym nie później niż 31 grudnia 1990 roku. Organizatorzy dopuszczają start samochodów młodszych, które jednak nie
będą uwzględniane w klasyfikacji generalnej Rajdu. W tym wypadku graniczną datą jest 31.XII.1998.

Absolutną nowością tegorocznej edycji RPH jest utworzenie klasy Gran Tourismo. Taka koncepcja doskonale sprawdza się w wielu rajdach zagranicznych, m. in. w renomowanym Rallye Monte Carlo Classique,
rozgrywanym równolegle z Rallye Monte Carlo Historique.

Gran Tourismo to propozycja organizatorów RPH skierowana do osób pragnących wystartować w rajdzie, jednak bez konieczności rywalizowania na trasach prób na regularność. Załogi zgłoszone w grupie GT, będą miały do pokonania całą trasę rajdu. Przejazd będzie odbywał się zgodnie z itinererem oraz czasami przejazdu pomiędzy poszczególnymi Punktami Kontroli Czasu (PKC) podanymi w karcie drogowej. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku zawodników walczących na próbach RT, jednak bez konieczności utrzymywania na nich, zadanych prędkości średnich. Dla wszystkich załóg z grupy GT, organizatorzy planują na mecie wręczenie certyfikatów ukończenia 11 Rajdu Polski Historycznego.

Czy eksperymentalnie wprowadzona dodatkowa grupa, spotka się z szerszym zainteresowaniem, przekonamy się wraz z napływającymi zgłoszeniami.

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 8 czerwca, a Rajd Polski Historyczny odbędzie się w dniach 22-25.06.2023.

Zgłoszenia: https://zgloszenia.pzm.pl/pz/2023/HRR/runda1/
Tekst do pobrania w formie .pdf.

News

W dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM będą nieczynne.
Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM na ulicy... więcej
Święto motoryzacji w Goodwood: Aston Martin z Polski rywalizował podczas 81 Members Meeting
Tor w Goodwood to miejsce legendarne dla miłośników pojazdów klasycznych. Dwie... więcej
45. Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych, runda MPPZ - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Beskidzkiego ma przyjemność... więcej
V Rajd Ziemi Lubelskiej - II runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych serdecznie zaprasza do Lublina na  V Rajd... więcej
X Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych, runda MPPZ - zaproszenie
W dniach od 30 maja do 2 czerwca 2024 r. odbędzie się X Tarnowski Rajd Pojazdów... więcej
Regulamin rundy PHRR - Retro Carpathia 2024
Poniżej prezentujemy regulamin uzupełniający I rundy Pucharu Polski w... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień drugi stoiska GKPZ PZM
Niedziela na Auto Nostalgii, czyli ciąg dalszy wystawy pojazdów zabytkowych, na... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień pierwszy stoiska GKPZ PZM
Franek Kimono tankował nocą, a my dajemy wam zdjęcia z Auto Nostalgii, targów... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień zero, ustawiamy nasze pojazdy
Oto kilka ujęć z Auto Nostalgii, czyli Targów Pojazdów Zabytkowych, które... więcej
Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych pokażą się na Auto Nostalgii
Warszawska Auto Nostalgia to jedna z najstarszych imprez targowo-wystawowych z... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens