Z Pragi na Żoliborz czyli 8. Rajd Praski - relacja

W sobotę, 28 września, odbył się 8. Rajd Praski. W tym roku uczestnicy imprezy po raz drugi przejechali na lewą stronę Wisły, ale tym razem już nie wrócili na Pragę, gdyż metę zlokalizowano na OSiR Żoliborz, a wydarzenie było częścią Żoliborskich Dni Seniora.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji były lata 90. i czasy transformacji ustrojowej. Trzeba było odgadnąć kto był kim w serialu "W labiryncie", przypomnieć sobie postacie ze starych banknotów, znać się na obcych walutach oraz wiedzieć jakie wozy montowała lub sprowadzała firma Damis. Oprócz tego trzeba było wykonać slalom handlarza ze Stadionu Dziesięciolecia czyli biegać z charakterystycznymi torbami na ramieniu oraz z kieliszkiem spirytusu Royal w dłoni.
Gościem specjalnym imprezy była dziennikarka i pisarka Olga Drenda, autorka książek "Wyroby" i "Duchologia" opisujących przełom lat 80. i 90. w Polsce. Znaną z Paszportów Polityki autorkę można było spotkać na Bazarze Różyckiego, gdzie przeprowadziła Punkt Kontroli Przejzdu według własnego pomysłu. Dodatkowym utrudnieniem na trasie były zdjęcia samochodów, które w latach 90. parkowały w danej okolicy.  

Rajd wygrał Piotr Życzyński (AK Polski) startujący samochodem La Salle z 1929 roku. Drugie miejsce zdobył Tymon Grabowski (AK Skierniewice) jadący Toyotą Starlet, a trzecie miejsce przypadło Bartłomiejowi Kossowskiemu (AK Polski), który na rajdzie pojawił się za kierownicą SAABa 96 Sport.   

Galeria zdjęć

Fotografie: Piotr Krasiński / Fotopatologia 

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

17th International Citroen Car Club Rally Toruń 2020 przeniesione na sezon 2022
Po konsultacji z Prezydentem Miasta Torunia Michałem Zaleskim oraz Prezydentem... więcej
Zmiana daty Rajdu "Wspomnienie Warszawskiego" - rundy MPHRR
W związku z bardzo niepewną sytuacją epidemiczną, kierując się bezpieczeństwem... więcej
Flaga narodowa „Dla wszystkich, którzy niosą pomoc” - PKN ORLEN
Z okazji Dnia Flagi, który przypada 2 maja, PKN ORLEN przygotował kampanię... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 04-15.05.2020 r.
Uprzejmie informujemy, że w dniach 04.05-15.05.2020r. Biuro Zarządu Głównego... więcej
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.2020 r.
Komunikat PZM dot. pracy Biura Zarządu Głównego w Warszawie w okresie 20-30.04.... więcej
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Polski odwołuje imprezy
Z powodu zagrożenia epidemicznego oraz związanych z tym problemów... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej
VIII Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych - runda MPPZ - odwołany
Z przykrością informujemy, że z powodu ciągle panującej pandemii COVID-19,... więcej
Częstochowska runda MPHRR odwołana
W związku z epidemią SARS-CoV-2 Automobilklub Częstochowski informuje, iż... więcej
Centrum Informacyjne Rządu na temat koronawirusa
W związku z licznymi pytaniami w załączeniu briefy przygotowane przez... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens