Rajd "Autobusy i tramwaje" - relacja

W niedzielę 14 kwietnia na ulice Woli i Bemowa wyjechało 60 zabytkowych pojazdów. Mieli szukać torów tramwajowych, rozwieszonych na słupach zdjęć Ikarusów i rozpoznawać ze zdjęć miejsca związane z komunikacją miejską.

Wszystko zaczęło się przy al. Prymasa Tysiąclecia 102, gdzie znajduje się Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów T-1 Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. W tym miejscu ustalono start imprezy oraz krótkie zwiedzanie firmy. To stąd na warszawskie ulice ruszają Unimogi i inne ciężarówki pomagające warszawskim tramwajom w kłopotach. Prezentacja sprzętu bardzo zainteresowała uczestników rajdu.

Zaraz potem pojazdy wystartowały na rajd. Pierwszym zadaniem była próba zrywu i hamowania, na której trzeba było skasować bilet. Organizatorzy, podobnie zresztą jak ZTM, nie tolerują jazdy na gapę. Skasowany bilet należało zachować do kontroli. Po drodze oprócz wymienionych już zadań uczestnicy imprezy odwiedzili miejsce, gdzie zgromadzano rzeźby z biennale rzeźby z 1968 roku oraz staw, który znamy z filmu "Miś". Punktem kulminacyjnym rajdu były próby SZ na parkingu przy Ratuszu Bemowo. Tam odbyły się trzy próby w jednej. Ustawiono krótki slalom, który imitował trasę autobusu miejskiego. Trzeba było go przejechać do przodu, do tyłu, a różnica tych przejazdów stanowiła kolejną próbę SZ.

Meta znajdowała się na dobrze znanym Autodromie AK Polski. Tym razem, w tym samym czasie, na płycie autodromu odbywało się Rozpoczęcie sezonu Youngtimer Warsaw. Uczestnicy rajdu wtopili się w tłum pojazdów przybyłych na imprezę.

Wyniki:
Samochody:
Klasa pre1955: 1. Artur Węgler - Renault KJ - Moto Auto Klub
Klasa pre1975: 1. Maciej Bień - Fiat 1100 – AK Polski
Klasa post1975: 1. Marta Kossowska – Polski Fiat 125p - AK Polski
Klasa OPEN: 1. Paweł Starewicz – Peugeot 405 Break – SOS PZMot
Motocykle:
Klasa pre1975: Dariusz Pająk - SHL Gazela - AK Polski
Klasa post1975: Tomasz Karlicki - MZ TS250 - Motocykl Moje Hobby

Galeria zdjęć.

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show, na którym Automobilklub... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej
Charter of Turin w polskiej wersji językowej
Zgodnie z zapowiedzią sprzed paru dni w sobotę 26 października 2019 ... więcej
Aston Martin trenuje przed 1000 Miglia Warm Up USA
Zgodnie z naszymi zapowiedziami Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w... więcej
Relacja z Retro Carpathia, ostatniej rundy MPHRR
W dniach 11-12 października po raz pierwszy odbył się rajd Ratro Carpathia,... więcej
Retro Carpathia - V runda MPHRR - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu Retro Carpathia będącego ostatnią eliminacją Mistrzostw... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Automobilklub Wielkopolski sekcja Pojazdów Zabytkowych w 2019 roku na Retro Motor Show przedstawiła wystawę aranżującą :

- czasy PRL z prawdziwym podwórzem,  trzepakiem, klasycznymi pojazdami z naszych dróg z lat PRL z Jelczem na czele,

- uliczkę Włoską  z straganem owocowym i plejadę samochodów oddającą lekkość  Włoskiej motoryzacji,

- USA w całym przekroju lat ,oddaliśmy ducha  20 lat ( z szykiem wymaganych do tych samochodów i prawdziwym zakładem krawieckim tego okresu), szalonymi latami 50/70 Elvisa Presleya.

- przypomnieliśmy 1989 rok z obaleniem muru Berlińskiego, po jednej stronie szara rzeczywistość DDR z pojazdami dwusuwowymi i za nim inny świat RFN z luksusowymi samochodami Horch do ,,samochodów dla ludu”  VW.

Impreza i cała charakteryzacja dała świetną zabawę dla uczestniczących w tym wydarzeniu  członków Sekcji Pojazdów Zabytkowych w Automobilklub Wielkopolski.

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens