Rajd Polski Historyczny zakończony

Marcin Stryczak startujący w Porsche 911 z 1966 roku wygrał Rajd Polski Historyczny, eliminację Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność oraz FIA Historic Regularity Rallies. Drugie miejsce zdobył Stanisław Postawka jadący Polskim Fiatem 125p, a trzecie Robert Burchard we Fiacie 124 Spider. Dokładnie taką samą czołówkę znajdziemy w klasyfikacji klasy sportowej MPHRR. Zaś w klasie tradycyjnej najlepszy okazał się Piotr Pietras w Mercedesie 190. Dalsze pozycje zajęli Adrian Urbański w Volvo Amazon i Krzysztof Dulewicz w Fordzie Sierra.

W klasyfikacji mistrzostw FIA wysokie pozycje zajęli kierowcy Porsche 911. Najlepszy był Luksemburczyk Christian Crucifix, a kolejne pozycje zajęli Kontaratos Themistokils oraz Mascagni  Massimo.

Polski Rajd Historyczny to największa i najtrudniejsza impreza regularnościowa w Polsce. Rajd rozpoczął się 7 września uroczystym startem na krakowskim Rynku Głównym. Następnie zawodnicy, mijając centrum handlowe Witek’s pojechali do Rudawy i Gotkowic. Pierwszy dzień zakończył się w hotelu Soray w Wieliczce, po pokonaniu 228 km, w tym 143 km odcinków RT, z których najdłuższy liczył 44,3km, a najkrótszy 23,2km.

Drugi dzień rajdu to aż dziewięć odcinków RT. Zawodnicy pokonali 360 km (w tym 201 km prób RT, z których najdłuższa liczyła 33,4 km, a najkrótsza 9,3 km). Ostatniego dnia rozegrano ostatnie osiem odcinków RT – o długości od 14,2 do 47 km. Metę po przejechaniu w sumie 952 km (w tym 594 km prób RT) zawodnicy osiągnęli w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie. Niestety nie wszyscy ukończyli imprezę zgodnie z planem. Znany z zagranicznych występów Maciej Trzebiatowski w Lancii Fulvii stracił mnóstwo punktów po awarii hamulców. A prowadził w klasyfikacji generalnej przez kilka odcinków. Również po awarii, w tym wypadku półosi, dużo stracił pretendent do tytułu w klasie sportowej Jacek Miller jadący Fiatem X1/9.

Przed nami ostatnia eliminacja MPHRR czyli Rajd Wisły. W klasie sportowej tytuł po dobrym występie w RPH zapewnił już sobie Stanisław Postawka. Walka będzie trwała o 2 i 3 miejsce. W klasie tradycyjnej wszystko jeszcze jest możliwe. O tytuł walczą Piotr Pietras i Adrian Urbański.

Fot. Adrian Urbański

Galeria zdjęć.

News

Rotor Rajd rozpocznie rywalizację w motocyklowych MPPZ
Klub Miłośników Weteranów Rotor jest jednym z najstarszych oraz najprężniej... więcej
24,5 Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych - IV runda MPPZ - zaproszenie
Automobilklub Rzeszowski zaprasza na 24,5 Podkarpacki Rajd Pojazdów Zabytkowych... więcej
Święto motoryzacji w Goodwood: Aston Martin z Polski rywalizował podczas 81 Members Meeting
Tor w Goodwood to miejsce legendarne dla miłośników pojazdów klasycznych. Dwie... więcej
45. Międzynarodowy Beskidzki Rajd Pojazdów Zabytkowych, runda MPPZ - zaproszenie
Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Beskidzkiego ma przyjemność... więcej
V Rajd Ziemi Lubelskiej - II runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych serdecznie zaprasza do Lublina na  V Rajd... więcej
X Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych, runda MPPZ - zaproszenie
W dniach od 30 maja do 2 czerwca 2024 r. odbędzie się X Tarnowski Rajd Pojazdów... więcej
Regulamin rundy PHRR - Retro Carpathia 2024
Poniżej prezentujemy regulamin uzupełniający I rundy Pucharu Polski w... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień drugi stoiska GKPZ PZM
Niedziela na Auto Nostalgii, czyli ciąg dalszy wystawy pojazdów zabytkowych, na... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień pierwszy stoiska GKPZ PZM
Franek Kimono tankował nocą, a my dajemy wam zdjęcia z Auto Nostalgii, targów... więcej
Auto Nostalgia 2024 - dzień zero, ustawiamy nasze pojazdy
Oto kilka ujęć z Auto Nostalgii, czyli Targów Pojazdów Zabytkowych, które... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens