W piątek o 11:00 w CKF Zorza zaczynamy 22. Samochodowy Rajd Niepodległości. Poniżej jeszcze raz załączamy regulamin, przypominają, że wszystkie niezbędne informacje zostaną podane na odprawie przed startem. Kilka ważnych informacji:
1. Rajd zaczynamy od projekcji filmu „Niepodległość”. Odpowiadając na sugestie tych, którzy ten film już oglądali lub historię odzyskania niepodległości mają „w paluszku” wyjaśniamy, że nie ma obowiązku oglądania. Wystarczy zapisać się o godz. 11:00 (lub w drodze wyjątku zarezerwować numer startowy telefonicznie 502 342 117) i stawić się dopiero na odprawę o godz. 13:00. Z filmu nie będzie pytań w teście na mecie. O niepodległości będą tylko trzy bardzo łatwe pytania w teście SPEC.
2. Jak już wiecie dwadzieścia załóg (kierowca i pilot) dostanie dwugodzinne wejściówki do Chełmski Park Wodny. Bardzo w imieniu uczestników dziękujemy! I zazdrościmy!!
3. Konkurencja strzelecka odbędzie się na profesjonalnej strzelnicy myśliwskiej. Dziękujemy ZO PZŁ Chełm!
4. Jeśli zakończenie rajdu będzie miało miejsce przy ognisku to z pewnością przyda się latarka lub naładowany telefon
5. Na rajdzie będą widoki z załączonego zdjęcia. Konkurencja pływania rowerem wodnym ze zdjęcia się nie odbędzie, gdyż nie można go wyciągnąć z krzaków. Może następnym razem
22. SAMOCHODOWY RAJD NIEPODLEGŁOŚCI
Memoriał Waldemara Czerniaka i Waldemara Litwiniuka
Regulamin
1. ORGANIZATOR, RANGA
Organizatorem imprezy jest Automobilklub Chełmski – 22-100 Chełm, ul. Strażacka 4,
tel. kom. 502 342 117, internet: www.automobilklub.chelm.pl, e-mail: akchelmski@hoga.pl
Rajd będzie 4. rundą Turystycznych Motorowych Mistrzostw Okręgu Lubelskiego PZM ‘2022.
2. DATA, ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
Rajd odbędzie się w dniu 11 listopada 2022 roku bez względu na pogodę.
Zbiórka uczestników o godz. 11:00 w Centrum Kultury Filmowej Zorza w Chełmie przy ul. Strażackiej 2. Parking dla uczestników przy Urzędzie Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 65 (wjazd od ul. Lubelskiej przy budynku urzędu).
3. UCZESTNICY
Rajd jest imprezą otwartą dla wszystkich chętnych. Załogę stanowi kierowca posiadający prawo jazdy i pilot, ewentualni pasażerowie są osobami towarzyszącymi, którzy nie mogą brać udziału w konkurencjach rajdowych.
UWAGA! Podczas rozwiązywania testów i zadań konkursowych załogi nie mogą korzystać z pomocniczego sprzętu elektronicznego (cyfrowe aparaty fotograficzne, kamery, laptopy, telefony komórkowe, nawigacje GPS itp.).
4. WPISOWE, NAGRODY
Wpisowe w wysokości 50 złotych od załogi, załogi z klubów PZM 40 zł. Osoby towarzyszące 10 zł. W ramach wpisowego organizator zapewnia posiłek na mecie, komplet materiałów rajdowych, nagrody honorowe i rzeczowe dla najlepszych oraz upominki dla wszystkich załóg. Dodatkowe puchary otrzymają zwycięzcy w kategorii „debiutant”.
5. ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy dokonywać poprzez podanie imienia i nazwiska kierowcy i pilota oraz ewentualnych osób towarzyszących na adres: akchelmski@hoga.pl lub podczas odbioru administracyjnego. Należność za udział w rajdzie należy opłacić gotówką podczas odbioru administracyjnego.
6. PROGRAM RAJDU
11:00 – 11:25 – zbiórka, odbiór administracyjny;
11:30 – projekcja filmu „Niepodległość”;
13:00 – podanie listy startowej, instruktaż strzelecki, odprawa załóg;
13:25 – test SPEC (atrakcje turystyczne woj. lubelskiego);
13:30 – start pierwszej załogi;
16:00 – meta pierwszej załogi, test turystyczny, posiłek (miejsce ogniskowe w lesie Borek lub świetlica w Strupinie Dużym);
około 16:45 – podanie wyników nieoficjalnych;
około 17:00 – podanie wyników oficjalnych, wręczenie nagród, zakończenie rajdu.
7. PUNKTACJA
7.1 Punktacja próby sprawnościowej:
# za każde 0,1 sekundy trwania próby - 0,1 pkt. pomocniczych
# za przewrócenie lub przemieszczenie słupka - 5 punktów pomocniczych
# za błędny przejazd próby /niezgodny z
planem próby/, niewystartowanie do próby - 20 punktów
# za przejechanie mety, falstart - po 5 pkt. pomocniczych.
7.2 Załoga, która uzyskała najlepszy wynik (najmniej punktów pomocniczych) na próbie sprawnościowej Sz otrzymuje 0 pkt. Pozostali otrzymują liczbę punktów odpowiadającą różnicy punktów pomocniczych pomiędzy uzyskanym wynikiem, a wynikiem najlepszej załogi, jednak nie więcej niż 20 pkt. W rajdzie obowiązują tzw. mety stop, czyli zatrzymanie z linią mety pomiędzy osiami samochodu.
7.3 Punktacja innych zadań:
- brak lub błędne zadanie turystyczne ZT - 20 pkt.;
- zgubienie karty drogowej - wykluczenie z rajdu;
- brak lub błędna odpowiedź w teście turystycznym, brak lub błędna lokalizacja FotoObiektu FO – 10 pkt.;
- w teście SPEC – 3 pkt. za każdą błędną odpowiedź lub jej brak;
wykroczenia drogowe - pierwsze 120 pkt., drugie - wykluczenie z rajdu.
7.4 Punktacja Mety:
- za każdą zakończoną minutę późniejszego wjazdu na metę załoga otrzymuje: do 5 minut – po 2 pkt., od 6 do 10 minut – po 3 pkt., od 11 do 15 minut – po 5 pkt. Powyżej 15 minut – wykluczenie. Organizator zezwala na wcześniejszy wjazd na Metę.
7.5 Za użycie przez załogę pomocniczego sprzętu elektronicznego (określonego
w pkt.3) podczas rozwiązywania testów i zadań konkursowych, stwierdzone przez organizatora – 300 pkt.
7.6 O punktacji w próbie strzeleckiej decyduje liczba punktów zdobytych łącznie podczas pięciu strzałów wykonanych przez kierowcę i pięciu przez pilota :
- 0-25 pkt. na tarczach – 30 pkt.
- 26-50 pkt. na tarczach – 20 pkt.
- 51-75 pkt. na tarczach – 10 pkt.
- 76-100 pkt. na tarczach – 0 pkt.
8. WŁADZE IMPREZY
Dyrektor, autor trasy - Grzegorz Gorczyca, tel. 502 342 117
Kierownik próby sprawności i obliczeń – Maciej Gorczyca
Kierownik próby strzeleckiej – Wioletta Hrynkiewicz-Sudnik
Biuro rajdu – Jakub Kolano
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody i straty tak w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak też za spowodowane przez nich straty w stosunku do osób trzecich
i ich mienia przez cały czas trwania imprezy.
Przez podpisanie zgłoszenia, załoga i jej osoby towarzyszące zobowiązują się do bezwzględnego przestrzegania regulaminu TMMOL i niniejszego Regulaminu Uzupełniającego, poszanowania przepisów ruchu drogowego, p. poż. i porządkowych podczas trwania imprezy.
Dyrektor Rajdu Grzegorz Gorczyca