PROGRAM XLV WOJEWÓDZKIEGO FINAŁU TURNIEJU BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
PROGRAM XLV WOJEWÓDZKIEGOFINAŁU TURNIEJU BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU... więcej
KM Stryków rozpoczyna pucharowy sezon w motocrossie
KM Stryków rozpoczyna pucharowy sezon w motocrossie Trzy w jednym czyli... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
W dniach 04-05.05.2024 w Zarządzie Okręgowym PZM w Łodzi odbyło się Szkolenie... więcej
III Runda MOŁ Cross Country 28.04.2024 - Łódzki Klub Motorowy - relacja i wyniki
Ponad 120 zawodników podczas III Rundy Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Cross... więcej
Regulamin Ramowy Mistrzostw Strefy Polski Centralnej w motocrossie na sezon 2024
Regulamin Ramowy  Mistrzostw Strefy Polski Centralnej w motocrossie na... więcej
ZMIANY W ZARZĄDZIE OKRĘGOWYM PZM W ŁODZI
W związku z odejściem z funkcji dotychczasowego prezesa Pana Mirosława... więcej
11-12 maja 2024 Widzimy się w Strykowie
I RUNDA MISTRZOSTW POLSKI QUADCROSSI RUNDA PUCHARU POLSKI MOTOCROSSI RUNDA... więcej
XLV Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym - relacja
XLV Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym Eliminacje... więcej
Już w ten weekend Rajd Świdnicki
Już w ten weekend Rajd Świdnicki rozpocznie zmagania podczas pierwszej rundy... więcej
III KJS RAJD GŁOWNO - ŁZM Motosportklub - relacja
W dniu 14.04.2024 Łódzki Związek Motorowy  Motosportklub na terenie Głowna... więcej

Pierwszy nieukończony rajd Marczyka i plany na Barbórkę

Pierwszy nieukończony rajd Marczyka i plany na Barbórkę

 

Do ostatniego weekendu liderzy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska, Mikołaj Marczyk i Sebastian Dwornik nie ukończyli piątej rundy cyklu, 62. Rajd Wisły. Kierowca z Łodzi na trasie jednego z najstarszych rajdów w Polsce zmagał się z kilkoma awariami swojej Hondy Civic Type-R i w końcu popełnił błąd, który wyeliminował go z rywalizacji.

 

Impreza zaczęła się dosyć obiecująco od trzeciego czasu w klasyfikacji generalnej. Problemy zaczęły się na trzecim odcinku Koniaków, gdy na lewym zakręcie było naniesione dużo błota. Hondę Marczyka wyniosło na zewnętrzną, gdzie pechowo zahaczyła o konar, co skończyło się m.in. odpadnięciem zderzaka, lekkim pokrzywieniem zawieszenia i powolnym schodzeniem powietrza z prawej przedniej opony. Mimo tej przygody łodzianin miał na tyle dobre tempo, że stracił na mecie tylko 15 sekund.

 

Oprócz wymienionych wcześniej usterek, problemów przysparzała też wysłużona skrzynia biegów, a uszkodzone wspomaganie kierownicy nie pozwalało na precyzyjne sterowanie w zakrętach. Niestety, na piątym odcinku Marczyk nie zdołał odkręcić kierownicy, czego efektem było uderzenie w pieniek, na którym rozbiła się felga i skrzywił drążek kierowniczy. Dalsza jazda nie była możliwa.

 

- Mój piąty rajd w życiu nie należał do najprostszych - przyznał Mikołaj Marczyk. - Przeciwności losu, których było co nie miara, troszkę nas przerosły. Cieszę się, że wszystko z nami OK. Gdy do krzywo jadącego auta doszedł brak wspomagania kierownicy, wyłączone zegary i wypadające biegi, to było tego już trochę za dużo. Nie odkręciłem prawidłowo kierownicy w ciasnym zakręcie i uszkodziłem lewą felgę. Najważniejsze teraz to wyciągnąć wnioski ze wszystkich sytuacji, które nas spotkały. W sumie to dobrze, że aż tyle problemów spotyka nas w jednej imprezie. Mam nadzieję, że w pozostałych rajdach unikniemy takich niemiłych niespodzianek. Bardzo dziękuję za kibicowanie i wszystkim, którzy wierzą w nasze możliwości, szczególnie sponsorom Sfera24.pl oraz Auto-Voll Części BMW. Ich wsparcie jest dla mnie wyjątkowe ważne po tak trudnym rajdzie.

 

20-latek z Łodzi stracił prowadzenie w punktacji RSMŚl. Na czoło powrócił drugi w Rajdzie Wisły, Tomasz Sztwiertnia (61 pkt). O jeden punkt Marczyka zdołał też przeskoczyć Kamil Bolek (52 pkt). Popularny "Miko" koncentruje się już jednak na tym, aby zaprezentować jak najlepszą jazdę w kończących sezon Rajdzie Opolskim i Rajdzie Cieszyńska Barbórka.

 

Ciekawostką jest fakt, że jedna z łódzkich firm zajmujących się przygotowywaniem aut do sportu zaproponowała Mikołajowi wspólny start w kultowym Rajdzie Barbórka. Oprócz przygotowań do najbliższych imprez, łodzianin szuka już także wsparcia, aby pojawić się w grudniu na prestiżowym warszawskim rajdzie za kierownicą bardziej interesującego samochodu. Miałoby to być podziękowanie za cały sezon dla kibiców i sponsorów wspierających jego rozwój w rajdach samochodowych.

 

Dodatkowe informacje o kierowcy można znaleźć śledząc facebookowy fanpage Miko Marczyk Motorsport (https://www.facebook.com/mikomarczykmotorsport/).

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: