SUPEROES 2024 V Runda
W sobotę 18.05.2024 na Tor KIELCE rozegrana zostanie kolejna - V Runda... więcej
XIII Międzynarodowy Świętokrzyski Rajd Pojazdów Zabytkowych 26-28.04.2024
Już dzisiaj rozpoczyna się XIII edycja Świętokrzyskiego Rajdu... więcej
KOMUNIKAT
Informujemy, że w dniach 29.04 - 03.05.2024 biuro Zarzadu Okręgowego Polskiego... więcej
Finały Wojewódzkie Ogólnopolskich Turniejów OMTM i BRD
Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Kielcach informuje, że w 2024... więcej
SUPEROES 2024 IV Runda
Już jutro kolejna runda Kryterium Toru "KIELCE" czyli zawody SuperOES... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
W najbliższą niedzielę - 21.04.2024 rozpoczyna sie cykl zawodów w ramach... więcej
Szkolenie na licencję ND-R Tor "KIELCE"
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek)2. ... więcej
Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Wielkanocnych życzy Państwu Prezes... więcej
PUCHAR GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH enduro
Kieleckie Towarzystwo Motorowe NOVI KORONA Kielce organizuje w dniach 06-07.04.... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
Rozgrywki w ramach Pucharu Południowej Polski w cross country zaczynamy w... więcej

II Runda Kryterium Toru Kielce „Superoes” 2017- Zwodniczy urok czerni

Rozegrana 18 lutego na Torze Kielce II Runda Kryterium Superoes 2017 odbywała się przy dodatniej temperaturze. Czarna nawierzchnia bez większych połaci śniegu czy lodu mogła dawać nadzieję na zawody sprzyjające głównie szybkim samochodom. Zamiast nich obejrzeliśmy klasyczną zimową rywalizację szybkich, czyli dobrze wyczuwających przyczepność kierowców.

Uczestnicy jeżdżący autami z przednim napędem po raz kolejny zaskoczyli przeciwników „uzbrojonych” w potężne swymi parametrami Mitsubishi Lancery Evo oraz mocne i zwinne Subaru Imprezy. Mniej liczni niż zwykle byli za to zwolennicy samochodów tylnonapędowych. Wśród czterech BMW znalazł się napędzany na cztery koła model nowszej generacji F30, prowadzony przez jedyną kobietę w stawce- Katarzynę Kęskę. Klasę V stworzyli zatem trzej zawodnicy w BMW- Paweł Gonciarz, Artur Wolski i Tomasz Zagórski, próbujący okiełznać driftingowe inklinacje Nissana 350Z Wojciech Marzec oraz tworzący świetny duet z przednionapędowym Volvo S40 Piotr Dadok, któremu jeden pechowy przejazd uniemożliwił nawiązanie walki o podium. Czy „czterej muszkieterowie” z BMW i Nissana byli jedynymi broniącymi honoru tylnej osi? Nie!  O kierowcach sportowych Fiatów 126p konkurujących na polskich torach i trasach można by już nakręcić serię filmów „Szybcy i sentymentalni”. W sekwencji o lutowym Superoesie wystąpiłby kwartet składający się z Rafała Zygana, Mirosława Janduły, Michała Szlachty i jeżdżącego Maluchem z silnikiem z motocykla Honda CBR600 Igora Jorża. Za walkę w zimowych zawodach należy im się szczególne uznanie. Podrasowany Mały Fiat- krótki, dość mocny i tylnonapędowy to maszyna, która w takich warunkach wymaga od kierowcy wyjątkowej koncentracji.
Niestety, drobna przygoda jednego z „Maluchów” była jednym z powodów zakończenia czwartego przejazdu po godzinie 15, a co za tym idzie nierozegrania piątej próby. Sytuacja mogłaby jednak wyglądać inaczej, gdyby zawodnicy pilnowali kolejności dojazdu na start. Mamy nadzieję, że w kolejnej, trzeciej rundzie Superoesu, zaplanowanej na 25 marca, uczestnicy wykażą więcej zrozumienia dla wysiłku organizatorów. 
Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej II wywalczył kierowca Hondy CRX Michał Banaś, który wyprzedził Piotra Woźniaka i Jerzego Sudera jeżdżących Mitsubishi Lancerami Evo.

Klasyfikacja generalna

Klasy

Relacja autorstwa Pana Andrzeja Szczodraka

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: