W dniach 22-25 maja 2014 roku na pięknym Pojezierzu Łęczyńsko-Włodawskim odbyła się II runda MPPZ którą zorganizował Automobilklub Lubelski jako XXVIII Lubelski rajd pojazdów zabytkowych . Rajd odbył się przy wspaniałej pogodzie a bralo w nim udział 27 zabytkowych aut nie tylko z Polski ale także z Białorusi.
Patronatem Honorowym rajd objął Marszałek Wojewodztwa Lubelskiego Krzysztof Hetman, Burmistrz Miasta Łęczna Teodor Kosiarski i Burmistrz Miasta Włodawa Jerzy Wrzesień.. Bezpośrednimi organizatorami tej udanej rundy byli Komandor Jerzy Królikowski oraz Krzysztof Pacewicz Roman Gawęda,Grzegorz Soboń i Michał Dziewa.Bardzo ciekawa i urozmaicona trasa rajdu liczyla około 180 km i miała aż 7 prób sportowych, które cieszyły się duzym zainteresowaniem fanów motoryzacji.
Jeszcze większym zainteresowaniem publiczności cieszyły się konkursy elegancji w piątek we Włodawie oraz w sobotę na rynku w Łęcznej. Uczestnicy mogli podziwiać Włodawę – miasto trzech kultur oraz zwiedzać Kościół rzymsko-katolicki, prawosławną cerkiew oraz żydowską bożnicę. Natomiast w Łęcznej wszyscy chetni i „odważni” zwiedzili Kopalnię Węgla Kamiennego „Bogdanka” S.A. zjeżdżając na dół na poziom wydobywczy 960 metrow.
W rajdzie uczestniczyło ponad 25 „zabytkow” W poszczególnych kategoriach zwycięzyli: pre 1945 – Jan i Dominika Teuchmann z Automobilklubu Rzeszowskiego na Fordzie A Roadster De Luxe z 1931 roku, post 1945 Paweł Pawlak z Józefem Jabłczynskim z Automobilklubu Polski na BMW Isett z 1960 roku,post 1960 Marcin Stryczak z Krzysztofem Elsnerem z Automobilklubu Częstochowskiego na Porsche 911 Monte z 1966 roku oraz post 1970 Maciej i Izabela Trzebiatowscy z Automobilklubu Polski na Lancii Fulvia z 1972 roku.
Opracował
Waldemar Czerniak
Foto Jacek Kusia