DAKAR 2024, SAMOCHODY: AL-ATTIYAH I LOEB – SOJUSZNICY CZY RYWALE? POWRÓT HOŁOWCZYCA!

Najważniejsze fakty:

➢ Zawirowania transferowe wstrząsnęły stawką kategorii, którą przed 46. Dakarem i sezonem W2RC 2024 przemianowano na Ultimate. W dniach od 5 do 19 stycznia rywalizacja Nassera Al-Attiyah i Sébastiena Loeba, dwóch tytanów, którzy walczyli o zwycięstwo w poprzednich dwóch edycjach, wejdzie w Arabii Saudyjskiej na zupełnie nowy poziom, gdyż po raz pierwszy zmierzą się oni w takich samych samochodach Prodrive Hunter T1+.

➢ Klan Toyoty stracił swojego katarskiego kapitana, który wygrał Dakar dla japońskiego zespołu trzykrotnie, ale nadal ma w swoich barwach grono kierowców, którzy mogą walczyć o zwycięstwa. Yazeed Al-Rajhi, Lucas Moraes i Giniel de Villiers wracają po kolejną szansę na wygraną obok nowo pozyskanych Guerlaina Chicherita, Guillaume’a de Meviusa i Setha Quintero.

➢ Wielokrotni triumfatorzy – Stéphane Peterhansel i Carlos Sainz podejmą kolejną próbę sięgnięcia po wygraną w hybrydowym Audi. O czołowe pozycje walczyć będzie także X-raid z Vaidotasem Žalą i Krzysztofem Hołowczycem, Century z Mathieu Serradorim i MD Rallye z Christianem Lavieille i Simonem Vitse, zaś Ford debiutuje jako konstruktor w Dakarze z „Nanim” Romą za kierownicą swojego prototypu.

➢ Obok powracającego na dakarowe trasy Hołowczyca, pilotowanego przez Łukasza Kurzeję, polscy kibice będą trzymać kciuki za Magdalenę Zając i Jacka Czachora, którzy chcą wyrównać zeszłoroczne rachunki z saudyjską pustynią.

Ustalony w świecie rajdów terenowych porządek został w 2023 roku wywrócony do góry nogami. Nasser Al-Attiyah, pięciokrotny triumfator Dakaru (w tym trzy zwycięstwa za kierownicą Toyoty Hilux) oraz jego pilot Mathieu Baumel zdawali się być w komfortowej sytuacji na szczycie stawki. Sébastien Loeb okazał się najgroźniejszym rywalem Katarczyka, zajmując w dwóch poprzednich edycjach drugie miejsce, wcześniej zdobywając drugą pozycję w 2017 roku, za swoim ówczesnym kolegą z zespołu Peugeot Stéphane’em Peterhanselem. Ich głód zwycięstwa narastał przez resztę roku, a Al-Attiyah i Loeb wygrali łącznie 24 z 34 etapów w rajdach W2RC (14 Katarczyk, 10 Francuz). Po udanej obronie tytułu mistrz świata zaskoczył światek cross country, rozstając się z zespołem Overdrive TGR i dołączył do Prodrive – zespołu, który stworzył bardzo konkurencyjny pojazd Hunter T1+ w ciągu zaledwie trzech sezonów. Dwaj tytani tego sportu są teraz zjednoczeni pod jednym sztandarem i uzbrojeni w jednakową broń. Połączeni przez kaprysy rynku transferowego, będą razem rywalizować o najcenniejszą nagrodę sezonu.

Dalsza część tekstu: https://motosport.pzm.pl/2024/01/04/dakar-2024-samochody-al-attiyah-i-loeb-sojusznicy-czy-rywale-powrot-holowczyca/

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Szkolenie na licencje ND-R, 18-19.05.2024 r., Świdnica
1. Termin:18.05.2024 - 19.05.2024 (sobota - niedziela)2. Miejsce:Sala Galerii... więcej
Maciej Gładysz na podium w debiucie w hiszpańskiej F4
16-letni Maciej Gładysz stanął na podium w swoim debiucie w wymagających,... więcej
Trasa ORLEN 80. Rajdu Polski bez tajemnic
Trasę rajdu oraz odcinków specjalnych ORLEN 80. Rajdu Polski... więcej
Maciej Gładysz rozpoczyna sezon w hiszpańskiej Formule 4
16-letni tarnowianin zadebiutuje w najbliższy weekend w ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 18.05.2024 r., Świdnica
Sobota: 18 maja 2024 – Szkolenie teoretyczneMiejsce: Świdnica, ul. Miłego... więcej
Nowości w harmonogramie Valvoline Rajdu Małopolski
Trasa zmieniona w ponad 50%, trzynaście odcinków specjalnych w ... więcej
ELMS: Biało-czerwone podium wyścigu 4h Le Castellet
Biało-czerwono na torze Paul Ricard! Polski zespół Inter Europol Competition... więcej
Kamena Rally Team liderem w Pucharze Europy !
Duet Tomasz Białkowski – Dariusz Baśkiewicz wygrał  Baja TT Dehesa... więcej

Strony

- Archiwum