Wielicki Memoriał dla Miko Marczyka

Rajdowi mistrzowie Polski 2019 i 2021 pewnie zwyciężyli w  rozgrywanym 1 - 3 kwietnia  Platinum 6 Rajdzie memorale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza. Załoga Orlen Teamu – Miko Marczyk/ Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally 2 EVO)  wygrali dziewięć z dziesięciu odcinków specjalnych rajdu. Aż o 2:05.1 wyprzedzili drugą na mecie załogę Andrzej Szepieniec/ Jarosław Zawadzki  ( Mitsubishi Lancer) i o 2:31.2 Michała Tochowicza, pilotowanego przez Piotra Białowąsa( Hyundai I20 R5).

W sobotę 2.04 na starcie powtarzanego dwukrotnie odcinka Specjalnego w Węgrzcach Wielkich k. Wieliczki, stanęło 38 załóg. Oba przejazdy padły łupem załogi Orlen Teamu. Sytuacja gwałtownie zmieniła wieczorem; tłumy kibiców czekały na dwa przejazdy rozgrywanego w centrum Wieliczki odcinka nocnego. Zaczął padać gęstniejący mokry śnieg, kostka brukowa pokrywająca wielickie uliczki stawała się coraz bardziej śliska. Jadące na początku wieczornej stawki załogi samochodów z klasy 1  z najmniejszymi silnikami) pokonywały trasę w znacznie lepszych warunkach niż najmocniejsze auta z klasy 3. Prowadzenie na OS  objęła załoga Mateusz Gołek/Mchał Jurgała ( Ford Fiesta), w Wieliczce zapachniało sensacją: . najlepszy wynik załogi z klasy 3 to dopiero 10 miejsce! Jednak w drugim nocnym przejeździe tego odcinka Marczyk z Gospodarczykiem pokazali swoją klasę, pewnie go wygrywając. 

W niedzielę rozegrano 6 odcinków specjalnych – trzy w Brzegach i trzy w Węgrzcach Wielkich. Wszystkie padły łupem załogi Orlen Teamu, Za plecami Marczyka trwała wyrównana walka o miejsca na podium klasyfikacji generalnej zawodów. W czołówce zmieniali się miejscami Sebastian Stec/ Michał Sowa ( Ford Fiesta Proto), Waldemar Kluza/ Adam Gładysz ( Mitsubishi Lancer) i Tochowicz z Białowąsem. Na przedostatnim OS awaria wyeliminowała Steca, trzy samochody wypadły z trasy.

Na najwyższym stopniu podium Memoriału stawały także załogi, które wygrały w swoich klasach. W kl. 1 najszybsi okazali się Mateusz Gołek z Michałem Jurgałą ( Ford Fiesta), w kl. 2 tryumfowali Wiesław Bąk z Marcinem Drewniakiem ( Opel Corsa) zaś w kl. 3 Marczyk/ Gospodarczyk.

Podczas Memoriału tradycyjnie prowadzono także klasyfikację  aut historycznych, których sporo pojawiło się takż w tym roku. Dominowały rozmaite wersje Fordów Sierra Cosworth, w barwach, w których startował Marian Bublewicz. Adebiutowała precyzyjnie odtworzona replika Opla Kadetta, w którym startował Bublewicz z pilotem Januszem Wojtyną, W klasie 2 historycznej najszybciej pojechali Marek Suder pilotowany przez Marcina Kowalika ( Ford Sierra Cosworth 4 x 4), zaś w kl. 2 hist. puchary za wygraną odebrali Michał Szerla z Grzegorzem Ślęczką.

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Tymek Kucharczyk z pierwszym zwycięstwem w brytyjskiej Formule 3
Tymek Kucharczyk zdominował rywalizację w sobotę i odniósł swoje... więcej
Madziara i Pawłowski najszybsi na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
13 odcinków specjalnych w Górach Sowich wyłoniło najlepsze załogi 52.... więcej
52. Rajd Świdnicki: wyszarpane zwycięstwo Marczyka i Gospodarczyka
Zdecydował finałowy oes! Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda... więcej
52. Rajd Świdnicki: etap dla Grzyba i Biniędy
2015, 2016, 2018, 2020 i 2023 – w tych latach Grzegorz Grzyb... więcej
25 historycznych rajdówek na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
Samochody rajdowe w Polsce już dawno skończyły zimowy sen. Do ... więcej
Inauguracja w Świdnicy – startuje sezon rajdowych MP
W sobotę, 27 kwietnia rusza 69. już sezon Rajdowych Samochodowych... więcej
W dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM będą nieczynne.
Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM na ulicy... więcej
Kucharczyk powraca do Mekki motorsportu
Stawka GB3 Championship zmierzy się na legendarnym Silverstone już w ... więcej
Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej

Strony

- Archiwum