Zmarł Mirosław Krachulec

Mirosław Krachulec odszedł od nas w nocy z 15 na 16 marca, w wyniku choroby z którą zmagał się przez ostatnie lata.

Karierę kierowcy rajdowego rozpoczął w 1975 roku od startów Polskim Fiatem 126p. W 1977 roku zajął dziewiąte miejsce w gr. II kl. 1-2, jak również grupie I kl. PF126p. W sezonie 1980 m.in. zajął ósme miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Wisły oraz dziesiąte w Rajdzie Elmot, został ponadto mistrzem gr. II kl. 1-3. Rok później zmienił samochód na Ładę. W 1982 roku zajął trzecie miejsce w klasyfikacji gr. II kl. 8. W sezonie 1983 był natomiast czwarty w gr II kl. 4-7. W trakcie sezonu 1984 zmienił pojazd na Forda Escorta RS2000, co zaowocowało trzecim miejscem w gr. B ponad 1600, za Marianem Bublewiczem i Adamem Polakiem. W 1985 roku był siódmy w kl. B-22, a w 1986 – czwarty w kl. B-31. W 1988 roku rozpoczął rywalizację Mazdą 323 4WD. Zajął w tamtym sezonie trzy miejsca na podium i zdobył tytuł II wicemistrza Polski w klasyfikacji ogólnej. W sezonie 1989 wygrał swój pierwszy rajd klasyfikacji mistrzostw Polski (Rajd Warszawski), zdobył łącznie trzy podia i został wicemistrzem kraju. W roku 1990 zajął jedenaste miejsce w klasyfikacji, wygrał za to kl. N-04. W sezonie 1991 był trzeci w kl. N-04.

Po 1991 roku zarzucił rajdy na poziomie mistrzostw Polski, angażując się za to – od 1993 roku – w wyścigi i wyścigi górskie. Początkowo używał Estonii 25. W sezonie 1993 zajął dziewiąte miejsce w kl. E1 WSMP oraz gr. E GSMP. W 1994 roku ścigał się w klasie Formuły Easter, kończąc sezon na trzynastej pozycji. Był także wicemistrzem kl. E1 GSMP. W sezonie 1995 rozpoczął korzystanie z Eufry 391, którą rywalizował w klasie E-2000. Zajął wówczas szóste miejsce w klasyfikacji końcowej. W wyścigach górskich natomiast był siódmy. W sezonie 1996 zajął drugie miejsce w Kamieniu Śląskim, a na koniec sezonu był dziewiąty. W GSMP zajął z kolei ósme miejsce. Rok 1997 był jego ostatnim w Polskiej Formule 3. Zdobył wówczas trzy podia, a w klasyfikacji końcowej był czwarty. Kontynuował jednakże uczestnictwo w wyścigach górskich. W 1997 roku zajął piąte miejsce w klasyfikacji końcowej. W 1998 roku rozpoczął korzystanie z samochodu PRC Argo, napędzanego silnikiem Alfa Romeo. Zajął wówczas ósme miejsce w gr. E. W sezonie 2000 wygrał trzy wyścigi i został mistrzem kraju.

W 2006 roku został prezesem Automobilklubu Częstochowskiego. W roku 2008 zrezygnował z tej funkcji. Przez wiele lat zwiazany był także z wyścigami górskimi jako odpowiedzialny za kontakty z zawodnikami

Rodzinie i Bliskim Kol. Mirosława składamy wyrazy głębokiego współczucia.

Słowa kluczowe: 
Źródło newsa: 

News

52. Rajd Świdnicki: etap dla Grzyba i Biniędy
2015, 2016, 2018, 2020 i 2023 – w tych latach Grzegorz Grzyb... więcej
25 historycznych rajdówek na inaugurację sezonu Millers Oils HRSMP
Samochody rajdowe w Polsce już dawno skończyły zimowy sen. Do ... więcej
Inauguracja w Świdnicy – startuje sezon rajdowych MP
W sobotę, 27 kwietnia rusza 69. już sezon Rajdowych Samochodowych... więcej
W dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM będą nieczynne.
Informujemy, że w dniu 2 maja 2024 r. (czwartek) biura ZG PZM na ulicy... więcej
Kucharczyk powraca do Mekki motorsportu
Stawka GB3 Championship zmierzy się na legendarnym Silverstone już w ... więcej
Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej

Strony

- Archiwum