50 dni pozostało do rozpoczęcia 8. Rajdu Polski Historycznego

– ważnej międzynarodowej imprezy, która nawiązuje do Rajdów Polski, organizowanych ongiś przez Automobilklub Krakowski.

-Nasz klub był gospodarzem Rajdów Polski w latach 1959-1974 oraz 1998 i 1999. Począwszy od 1960 r. nasze Rajdy Polski miały prestiżową rangę mistrzostw Europy kierowców bądź producentów, a od 1967 r. były też wliczane do Pucharu Pokoju i Przyjaźni, nieoficjalnych mistrzostw środkowej i wschodniej Europy. W 1973 r. Rajd Polski był rundą rozgrywanych wtedy po raz pierwszy mistrzostw świata producentów – przypomina Paweł Owczyński, prezes Automobilklubu Krakowskiego.

-Nawiązujemy świadomie do tamtej tradycji, a zarazem dostosowujemy ją do współczesnych wyzwań i tworzymy w ten sposób połączenie historii z nowoczesnością. Od 2012 r. rozgrywamy Rajd Polski Historyczny w trudnej formule zawodów na regularność dla samochodów klasycznych. Od ubiegłego roku RPH zyskał dodatkowe oblicze nowoczesności dzięki temu, że równolegle z nim przeprowadzamy również Rajd Polski Nowych Energii dla samochodów z napędem elektrycznym – wylicza Erwin Meisel, dyrektor zawodów.

-Tegoroczna edycja odbędzie się w terminie 5-8 września. Trasa ma liczyć 945 km po górskich i podgórskich drogach południowej Małopolski; niemal dwie trzecie dystansu to próby klasyfikacyjne w formie testów regularności jazdy. Baza będzie ponownie ulokowana w Wieliczce, a uroczysty start nastąpi z krakowskiego Rynku Głównego. Uczestnicy mają do pokonania malownicze trasy po Jurze Krakowskiej, Pogórzu Wielickim, Beskidzie Wyspowym, Beskidzie Niskim i Beskidzie Makowskim. Końcowa sekcja pierwszego etapu będzie rozegrana nocą – uzupełnia Bogusław Sajdak, wicedyrektor 8. RPH.

2. Rajd Polski Nowych Energii jest – jak przed rokiem – rundą E-Rally Regularity Cup FIA, najważniejszego cyklu sportowego dla pojazdów elektrycznych. Z kolei ostatni (sobotni) etap 8. Rajdu Polski Historycznego jest wliczany jako trzecia runda Mistrzostw Polski w Historycznych Rajdach na Regularność. Do 8. RPH są dopuszczone auta wyprodukowane przed końcem roku 1994, ale punkty do MPHRR mogą zdobywać tylko załogi w autach wyprodukowanych przed końcem roku 1990.

Więcej: www.rajdpolskihistoryczny.pl i www.rajdpolskinowychenergii.pl

 

Samochody: 
Pojazdy zabytkowe: 

News

Kolejne wyzwanie Kajetanowicza, kierowca ORLEN Rally Team gotowy na Rajd Sardynii!
Załoga ORLEN Rally Team w składzie Kajetan Kajetanowicz i Maciej... więcej
Driftingowe Mistrzostwa Polski: bokiem do przodu!
Drifting to niezwykle widowiskowa dyscyplina sportu motorowego, która... więcej
W dniu 31 maja 2024 Biura ZG PZM będą nieczynne.
W dniu 31 maja 2024 r. (piątek) biura ZG PZM na ulicy Kazimierzowskiej 66 i... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego 06.06.2024 r., Gdańsk
Szkolenie jest kierowane do kandydatów na sędziów sportu samochodowego będących... więcej
Wyścig Górski Prządki: niedziela rekordów
Niedzielne rozdanie 21. Wyścigu Górskiego Prządki to podjazdy wyścigowe 2... więcej
Kacper Sztuka po debiucie na ulicach Monako
Księstwo Monako ugościło stawkę FIA Formula 3™ Championship w ... więcej
GSMP: Karol Krupa wygrywa wyścig na swoim terenie
Karol Krupa (POL, Skoda Fabia), zawodnik Automobilklubu Małopolskiego Krosno... więcej
Wyścig Prządki: Ostatnie odliczanie przed startem
Odbiór Administracyjny i techniczne Badanie Kontrolne, rozpoczęły 21.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 25.05.2024 r., Marki
1. Termin:25 maja 2024 (sobota).2. Miejsce:Polska Federacja Driftingu Sp. z o.o... więcej

Strony

- Archiwum