Urszula Tymińska nie żyje
Na odejście osób uśmiechniętych, radosnych, dobrych nie można się przygotować.... więcej
Wyzwania bezpieczeństwa ruchu drogowego do 2030 roku
Jakie podjąć działania, aby wyzwania Deklaracji Sztokholmskiej zostały... więcej
Porozmawiajmy o BRD 16 listopada
Porozmawiajmy o BRD 16 listopadSerdecznie zapraszamy na naszą internetową... więcej
Sprawdź światła 21 listopada z PZM i partnerami
Sprawdź światła 21 listopada z PZM i partneramiKampania „Twoje światła... więcej
Dołącz do wyzwania rozsądnej jazdy z FIA i PZM
Dołącz do wyzwania rozsądnej jazdy z FIA i PZM Po zawieszeniu z powodu... więcej
Poznaliśmy zwycięzców Rotax Max Challenge Poland 2020.
Poznaliśmy zwycięzców Rotax Max Challenge Poland 2020.W Bydgoszczy zakończyła... więcej
Zmiany w obsłudze petentów biura ZO PZM we Wrocławiu
Informujemy, że ze względu na sytuację epidemiczną od dnia 26 października 2020... więcej
Maciej Uss na podium ostatniej rundy MRF Tarmac Masters 2020 – 2. KIPARD Rally!
Sezon rajdów okręgowych rozgrywanych na terenie naszego województwa oficjalnie... więcej
Rajdowo-wyścigowy weekend w Radkowie i na torze Silesia Ring
Czas na finał tego trudnego sezonu. W okolicach Radkowa i Suszyny odbywać się... więcej
Sprawdź światła z PZM i partnerami
Sprawdź światła z PZM i partnerami czwartek, 22.10.2020 Kampania „Twoje... więcej

Grzyb zwycięża, Huttunen mistrzem Polski

Jari Huttunen i jego pilot Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) zajęli drugie miejsce w 48. Rajdzie Świdnicki-Krause i zdobyli tytuły mistrzów Polski. W ostatniej rundzie RSMP 2020 w Świdnicy triumfowali Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz (Skoda Fabia Rally 2 Evo), którzy wywalczyli tytuły wicemistrzowskie. Trzecie miejsce w rajdzie zajęli Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Skoda Fabia Rally 2 Evo), ale na trzeci stopień mistrzowskiego podium wskoczyli Łukasz i Tomasz Kotrabowie (Citroen C3 R5), którzy w finałowej rundzie RSMP uplasowali się na piątej pozycji.

Z planowanych w tym sezonie siedmiu rund, w tym po jednej na Litwie i w Słowacji udało się rozegrać trzy rajdy na Podkarpaciu, Śląsku i Dolnym Śląsku, które pozwoliły wyłonić mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej i w poszczególnych klasach.

Finałowa batalia została rozegrana na 9 odcinkach specjalnych 48. Rajdu Świdnickiego – Krause i dostarczyła wielu dramatycznych zdarzeń. Nie ominęły one również Jari’ego Huttunena, głównego pretendenta do mistrzowskiego tytułu.

Fin przyjechał do Świdnicy z komfortową przewagą na rywalami i wydawało się, że bez problemów skompletuje trzy zwycięstwa w trzech rajdach. Tymczasem w niedzielę, drugiego dnia rajdu, do którego Huttunen wystartował jako lider nastąpiło załamanie pogody i rozpoczęła się oponowa ruletka. Fin źle dobrał opony i wypadł z trasy na jednym z oesów ponosząc dotkliwe straty i spadając na piąte miejsce. Kierowca Hyundai’a i20 R5 zaczął szybko odrabiać straty i na pierwszą pozycję powrócił po przedostatnim oesie. Na ostatniej próbie złapał jednak kapcia i spadł na drugą pozycję w łącznej klasyfikacji rajdu. Do dwóch zwycięstw w Rzeszowie i Chorzowie dorzucił drugie miejsce w Świdnicy i został trzecim w historii cudzoziemcem, który sięgnął po tytuł mistrza Polski po Lelio Lattarim z Włoch i Bryanie Bouffier z Francji.

Grzegorz Grzyb w dwóch pierwszych rundach RSMP plasował się tuż za Huttunenem, ale w Górach Sowich triumfował po raz czwarty w karierze i wywalczył tytuł wicemistrza Polski. Bardzo doświadczony, 44-letni wrocławianin prezentował przez cały sezon bardzo równą formę i był najgroźniejszym rywalem dla Huttunena, a w finałowej rundzie pokonał fińskiego kierowcę mającego na swoim koncie liczne sukcesy międzynarodowe.

Niespodziankę w Świdnicy sprawił Sylwester Płachytka. Mieszkaniec Polanicy Zdroju po wypadku w Rzeszowie i pauzie podczas Rajdu Śląska powrócił szybko do wysokiej formy i na wymagających odcinkach specjalnych zajął trzecie miejsce.

Czwarty w finałowej rundzie był obiecujący Kacper Wróblewski, który w trakcie sezonu zmieniał samochód i dwa pierwsze rajdy ukończył poza pierwszą dziesiątką. Duża zdobycz punktowa w finale pozwoliła awansować do czołówki.

Przez cały sezon „na piątkę” jeździli bracia Łukasz i Tomasz Kotarbowie, którzy w każdej z trzech rund plasowali się na piątej pozycji. Bardzo równa i skuteczna jazda pozwoliła duetowi z Krakowa wywalczyć pierwsze w karierze tytuły drugich wicemistrzów Polski.

Trzecią pozycję przed startem w Świdnicy zajmował Łukasz Byśkiniewicz, ale blisko minutowa strata spowodowana awarią układu przeniesienia napędu już na drugim oesie przerwała marzenia o miejscu na podium, do którego zabrakło zaledwie jednego punktu. O końcowym wyniku w pojedynku Byśkiniewicza z Kotarbą zadecydował ostatni odcinek w rajdzie i w mistrzowskim cyklu, w którym obaj zdobyli punkty.

A finałowa próba mistrzowskiego cyklu w tym roku padła łupem Marcina Słobodziana. Krakowianin wygrał w sezonie 3 odcinki specjalne i na niektórych oesach walczył z Huttunenem i Grzybem. Szóste miejsce w Świdnicy i 5 na mecie sezonu jest z pewnością dalekie od jego dużych możliwości.

Tomek Kasperczyk nie obronił wicemistrzowskiego tytułu sprzed roku, ale okazał się najskuteczniejszy na ostatnich oesach - power stage’ach i zwyciężył w prestiżowej klasyfikacji RMF Maxxx Trophy.

Popularna „ośka”, czyli rywalizacja wśród samochodów napędzanych na jedną oś padła łupem Radosława Typy, a w klasie Open 4WD zwyciężyli bracia Jarosław i Marcin Szejowie.

W trzech rundach mistrzostw Polski rozegranych w niecałe dwa miesiące załogi rywalizowały na trasach 25 odcinków specjalnych, z których najwięcej – 13 wygrał Jari Huttunen. Na sześciu najlepszy czas odnotował Grzegorz Grzyb, a na trzech Marcin Słobodzian. Dwukrotnie najlepszym czasem oesowym popisał się Tomasz Kasperczyk, a jedną z prób najszybciej pojechał Łukasz Byśkiniewicz.

Klasyfikacja 48. Rajdu Świdnickiego - KRAUSE – III rundy RSMP 2020:

1. Grzyb/Poradzisz (Skoda Fabia Rally2 Evo) 1:10:50,9 s
2. Huttunen/Lukka (Hyundai I20 R5) + 19,8 s
3. Płachytka/Nowaczewski (Skoda Fabia Rally2 Evo) + 21.9 s
4. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 Evo) + 30,4 s
5. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 R5) + 1:07,9 s
6. Słobodzian/Hundla (Hyundai I20 R5) + 1:12,7 s
7. Kasperczyk/Syty (Volkswagen Polo GTI R5) + 1:26,5 s
8. Byśkiniewicz/Cieślar (Hyundai I20 R5) + 1:40,1 s
9. Nowak/Dachowski (Ford Fiesta R5) + 4:37,7 s
10. Chwietczuk/Baran (Skoda Fabia Rally2 Evo) + 5:26,6 s

Punktacja RSMP 2020

1. Huttunen/Lukka 93 pkt
2. Grzyb/Poradzisz 85 pkt
3. Kotarba/Kotarba 53 pkt
4. Byśkiniewicz/Cieślar 52 pkt
5. Słobodzian/Hundla 47 pkt
6. Kasperczyk/Syty 44 pkt
7. Szeja/Szeja 27 pkt
8. Wróblewski/Wróbel 26 pkt
9. Nowak 24 pkt
10. Płachytka/Nowaczewski 22 pkt

Klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (Power Stage):

1. Kasperczyk/Syty 10 pkt
2. Huttunen/Lukka 9 pkt
3. Słobodzian/Hundla 8 pkt
4. Grzyb/Poradzisz 7 pkt
5. Wróblewski/Wróbel 5 pkt
6. Byśkiniewicz/Cieślar 3 pkt
7. Kotarba/Kotarba 2 pkt
8. Płachytka/Nowaczewski 1 pkt

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: