Rajd o Królewskie Kalesony - pierwsza runda warszawskiego okręgu zabytków
Sekcja Zabytków Automobilklubu Królewskiego zaprasza do udziału w imprezie... więcej
Znamy termin Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Znamy już termin jednego z bardziej lubianych rajdów w kalendarzu PZM. Grand... więcej
Wesołych Świąt
Wesołych i pogodnych Świąt Wielkanocnych życzy Zarząd Okręgowy PZM w Warszawie.
Puchar Toru Modlin - 1 runda
Moto-Auto-Klub zaprasza 07 kwietnia 2024r na 1 rundę Pucharu Toru Modlin i 2... więcej
Super Sprint „Radomska Wiosna”
Automobilklub Radomski zaprasza 28 kwietnia 2024r. na Super Sprint „... więcej
Puchar Toru Słomczyn 2023 - 3 runda
Automobilklub Rzemieślnik zaprasza na 23.03.br do Słomczyna na 3 rundę Pucharu... więcej
Komunikat ZO PZM z dnia 21.03.2024
Komunikat ZO PZM Warszawa z dnia 21-03-2024.pdf
Odszedł Andrzej Piwoński
W dniu 19 marca 2024 odszedł od nas Andrzej Piwoński, członek Komisji Sportów... więcej
Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Szkolenie na licencję Organizatora Sportów Popularnych
Automobilklub Polski na zlecenie Zarządu Okręgowego pZM w Warszawie zaprasza na... więcej

VIII Rajd Motocykli Zabytkowych - relacja

Klub TMD „Weteran Płock” w dniach 13/16 lipca 2017 zorganizował III rundę MPPZ w kategorii motocykle w ramach  VIII Rajdu Motocykli Zabytkowych, zwanym w wielu kręgach Kasztelańskim. Baza rajdu została zlokalizowana w Ośrodku wypoczynkowo szkoleniowym „Cierszewo”  położonym w urokliwym otoczeniu łąk i lasów, w  miłym sąsiedztwie stadniny koni oraz pomników przyrody znajdujących się w Brudzeńskim Parku Krajobrazowym.

Pierwszy dzień Rajdu (czwartek) został przeznaczony na rejestrację i integrację   uczestników Rajdu których dotarło łącznie 80 załóg. Przyjezdni goście mogli korzystać
z zakwaterowania w pokojach Ośrodka „Cierszewo” lub cieszyć się bliskim kontaktem
z naturą poprzez rozbicie namiotu w pobliżu tryskających oczek wodnych czy przepływającej tuż obok rzeki Skrwy. Od kolacji, do późnych godzin nocnych czas umilał „DJ” z grupy Impresariat SAURON grając ulubione rockowe sety.

W parku maszyn można było spotkać szeroką gamę motocykli, a były w wśród nich takie perełki jak Sokół 1000, Sokół 600, Harley Davidson WLA , WLD, Zundapp KS750, 800 NSU 601, 501, 351 OSL, BMW R50, R60, R69S R12, R72. Na rajd zawitały dwa, bardzo rzadko widywane włoskie krążowniki Moto Guzzi V7 z lat 70-tych oraz angielski motocykl z lat 30tych Rudge Sport Spezial. Nie zabrakło też japońskiej, aczkolwiek już wiekowej i coraz częściej pojawiającej się na rajdach,  myśli technicznej w postaci Honda Goldwing 1100, Hondy CB550, Kawasaki KZ400 czy Yamahy XT. Oprócz tego oko cieszyły bardziej znane nam jednoślady takie jak: DKW RT 200, MZ ES Jaskółka, MZ Trophy, Pannonia, Junak czy  też spora gama motocykli WSK oraz skuterów OSA czy motorowerów
z lat naszej młodości „Motorynka” czy „Kadet”. Przyznać trzeba, że podczas Rajdu prym wiodły motocykle wyprodukowane za naszą wschodnią granicą, a mianowicie M72, K750, MW750, Ural, Dniepr.  Perełką Rajdu był Motocykl wyprodukowany w 1933 r. marki SOYER oraz Sokół 1000 z 1934r.

Cichy i rześki, ale nie zwiastujący deszczu, piątkowy poranek przerwały nieliczne odgłosy odpalanych motocykli. Co bardziej niecierpliwi zawodnicy przygotowywali się do startu, który zaplanowano na godzinę 9:30.

Trasa rajdu składała się z odcinka o długości ok. 120 km na której zlokalizowane punkty kontroli przejazdu połączone z konkurencjami sprawnościowymi. Punkty kontroli przejazdu skoncentrowane były w większych miejscowościach tak aby okoliczni mieszkańcy mogli podziwiać wytwory dawnej techniki. Drugi etap Rajdu zaplanowany na sobotę także obfitował w liczne niespodzianki dla uczestników a mianowicie podczas pokonywania 43 km trasy nasi goście musieli przejechać przez przez wąwóz leśny a następnie dojechać do Miasta Płock gdzie została zaplanowana najbardziej widowiskowa konkurencja a mianowicie gymkhana. Sobotnie popołudnie to konkurs elegancji, który zaangażował prawie wszystkich uczestników. Komisja sędziowska miała nie lada kłopot z wyborem i oceną starannie przygotowanych strojów oczywiście adekwatnych do motocykla jak i epoki w której jeździł i był produkowany. Oprócz wyłonienia zwycięzców w poszczególnych klasach wiekowych motocykli: pre-1955, post-19545, post-1970 oraz OPEN, organizatorzy Rajdu zaprezentowali uczestnikom motocyklowych zmagań piękne i malownicze zakątki „Doliny Skrwy” oraz malownicze miejsca Ziemi Płockiej oraz Miasta Płock.

Łącznie wystartowało 73 załogi w tym także załogi klasyfikowane w ramach MPPZ. Po starcie i  przejechaniu kilkunastu kilometrów na uczestników czekały niełatwe zadania historyczne oraz pierwsze jazdy sprawnościowe.

Na kolejnych PKP-ach zawodnicy musieli wykazać się znajomością historii motoryzacji i przepisów ruchu drogowego a także oceniana była technika i sprawność jazdy. Organizatorzy starali się zapewniać na trasie rajdu wodę do picia gdyż słoneczna pogoda nie rozpieszczała zawodników. Dla „głodnych” przygotowywano na trasie gorące posiłki (obiady).

Ogłoszenie wyników rywalizacji Rajdowej nastąpiło wczesnym wieczorem. Na uczestników czekały liczne puchary, medale, dyplomy oraz nagrody rzeczowe ufundowane przez sponsorów. Jak niektórzy stwierdzili było kilka niespodzianek, ale też i faworyci nie zawiedli. Szczegółowe wyniki zostały załączone do sprawozdania. Tradycją naszego Rajdu jest coroczne nagradzanie wszystkich dzieci, które biorą udział w Rajdzie. Podobnie było i w tym roku. Każdy maluch otrzymał pamiątkowy medal oraz upominek.

Po długiej wieczornej zabawie i krótkiej nocy nastał poranek, a tym samym czas pożegnań i odjazdów.

Z rajdowym pozdrowieniem
Komandor Rajdu
Krzysztof Podraska

Wyniki

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: