Znamy termin Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Znamy już termin jednego z bardziej lubianych rajdów w kalendarzu PZM. Grand... więcej
Wesołych Świąt
Wesołych i pogodnych Świąt Wielkanocnych życzy Zarząd Okręgowy PZM w Warszawie.
Puchar Toru Modlin - 1 runda
Moto-Auto-Klub zaprasza 07 kwietnia 2024r na 1 rundę Pucharu Toru Modlin i 2... więcej
Super Sprint „Radomska Wiosna”
Automobilklub Radomski zaprasza 28 kwietnia 2024r. na Super Sprint „... więcej
Puchar Toru Słomczyn 2023 - 3 runda
Automobilklub Rzemieślnik zaprasza na 23.03.br do Słomczyna na 3 rundę Pucharu... więcej
Komunikat ZO PZM z dnia 21.03.2024
Komunikat ZO PZM Warszawa z dnia 21-03-2024.pdf
Odszedł Andrzej Piwoński
W dniu 19 marca 2024 odszedł od nas Andrzej Piwoński, członek Komisji Sportów... więcej
Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Szkolenie na licencję Organizatora Sportów Popularnych
Automobilklub Polski na zlecenie Zarządu Okręgowego pZM w Warszawie zaprasza na... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej

Trudny WUK okręgowy

 W niedzielę, 24.08.2015, odbyła się II runda MOWPZ PZM pod nazwą Rajd WUK 2015. WUK to specyficzna impreza, w której organizatorzy próbują przemycić do rajdów samochodów klasycznych jak największą ilość elementów z imprez nawigacyjnych. Na WUK-u nie ma zwiedzania, nie ma wycieczek wokół pałaców, milionów kilometrów na długich prostych i nie ma też chwili wytchnienia. W zamian uczestnicy otrzymują krótki itinerer, nietypowe dla klasyków zadania nawigacyjne i ciekawe punkty kontroli. Wisienką na torcie są szybkie i dość długie próby sportowe na Autodromie AP z osobnym Kryterium WUK-a na koniec.

Mimo tylu zadań nawigacyjnych co roku na WUK-a przyjeżdża ponad 50 samochodów, co jest chyba najlepszą rekomendacją imprezy. Nie wszyscy lubią trudne trasy rajdowe. Jak widać również takie imprezy są potrzebne. W tym roku organizatorzy przygotowali dwa rajdowe odcinki oraz trzy próby sportowe. Pierwszy odcinek prowadził na Forty Bema, gdzie czekał na zawodników etap pieszy, kilka PKP-ów oraz przejazd przez bemowski wąwóz. Na drugim etapie było już zdecydowanie trudniej pod względem nawigacyjnym. Zawodnicy szczególnie zapamiętają tzw. choinki i nowość na rajdach pojazdów zabytkowych czyli Plan Volvo, który rozrysowano na Boernerowie. Jak zwykle nie zabrakło żywych punktów kontroli przejazdu. Warto wyróżnić punkt z karetkami z seriali oraz rozpoznawanie papierowych modeli ciężarówek Star.

Między odcinkami zorganizowano dwie próby sportowe oraz tzw. Kryterium WUKa. Pierwsza próba praktycznie w całości prowadziła przez płyty poślizgowe, zaś druga, nieco szybsza, odbyła się na nawierzchni asfaltowo – betonowej. Kryterium WUK-a czyli najdłuższa próba dnia, posiadająca osobną klasyfikację, należało tym razem do Opli. Najszybszy okazał się Krzysztof Duran jadący Oplem GT z 1971 roku, drugie miejsce zajął Waldemar Daszkowski w Oplu Ascona B z 1977 roku.

Rajd WUK 2015 – 23 sierpnia 2015
Klasa PRE1955
1. Artur Węgler – DKW F5 (1935) - MAK
2. Mariusz Wolski – Tatra T600 Tatraplan (1949) – AK Polski
3. Marcin Chrzanowski - Austin A125 Sheerline (1953) – AK Polski
Klasa PRE1970
1. Piotr Janicki – Volvo Amazon (1966) - AK Polski
2. Karolina Kołaszewska – Volkswagen 1200 (1970) – NZ
3. Piotr Życzyński - Tatra 603 (1969) – AK Polski
Klasa PRE1970
1. Barłomiej Kossowski – Seat Ronda (1984) - AK Polski
2. Maciej Bień – FSO Polonez 1500 (1980) – AK Polski
3. Kamil Pawłowski - Chrysler-Simca 2Litres Automatic (1978) – AK Polski

Wyniki

Więcej na stronie organizatora: http://www.automobilklubpolski.pl/zabytki/zabytkiakt57.html

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: