XXV Mazowiecki Rajd Weteranów Szos "Magnet 2020" - zmiana terminu
Z powodu globalnej sytuacji epidemiologicznej zmuszeni jesteśmy odwołać Rajd... więcej
Zamknięte Biuro ZO PZM w Warszawie
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę wywołaną przez... więcej
KOMUNIKAT nr 1/2020 KKOT BRD
KOMUNIKAT nr 1/2020 Krajowego Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD z dnia 13... więcej
Rallye Monte Calvaria Historic ODWOŁANY
Stosując się do zaleceń Ministerstwa Sportu oraz Polskiego Związku Motorowego w... więcej
Informacja dotycząca wydawania i wznawiania licencji zawodniczych i sędziowskich.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19,  chorobą wywołaną przez... więcej
Informacja ZO PZM Warszawa
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19, chorobę wywołaną przez... więcej
Komunikat PZM w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów, imprez i szkoleń.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań na COVID-19 chorobę wywołaną przez... więcej
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem epidemiologicznym
Komunikat Polskiego Związku Motorowego w związku z zagrożeniem... więcej
Rajd Licencjata - I runda MOWPZ - rajd odwołany
Z przykrością informujemy, że w związku z sytuacją epidemiologiczną Komisja... więcej
RUNDA ZAWIESZONA! Śladami Wiosny - II runda Pucharu Polski - Turystyczna Jazda na Orientację
Automobilklub Królewski zaprasza do udziału w imprezie turystyczno-nawigacyjnej... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Karol Babula Przewodniczący OKBRDiOŚ
2. Daniel Frumes Członek 
3. Filip Nowicki Członek 
4. Marek Stępień Członek 
5. Wojciech Szemetyłło Członek 
6.  Józef Włodarkiewicz Członek  
7.  Małgorzata Zych Członek 

 

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: