2 i 3 runda Nawigacyjnych Samochodowych Mistrzostw Polski
Automobilklub Królewski zaprasza do udziału w imprezie nawigacyjnej „... więcej
Informacja OKSS PZM Warszawa
Informujemy że w dniu 18 kwietnia 2021 r. (niedziela) o godzinie 10.00 w... więcej
Zmarł ANDRZEJ KARACZUN
W wieku 66 lat zmarł Andrzej Karaczun (24.09.1954 – 3.04.2021). Był... więcej
Piknik 2021
Komisja Sportów Popularnych i Turystyki zaprasza na Imprezę Turystyczną... więcej
Wesołych i ZDROWYCH Świąt
Wesołych, Spokojnych, a przede wszystkim Zdrowych świąt Wielkiej Nocy życzy... więcej
Kwiecień Plecień 2021
Automobilklub Królewski zaprasza do udziału w imprezie turystyczno-nawigacyjnej... więcej
Wiosenny Rajd Motocyklowy - zaproszenie
2 maja 2021 roku Klub Motocykli Dawnych Magnet zaprasza na Wiosenny... więcej
FIA RALLY STAR W POLSCE – CO, GDZIE, KIEDY
Polski Związek Motorowy razem z Międzynarodową Federacją Samochodową FIA... więcej
Informacja OKSS PZM Warszawa
Informujemy że w dniu 28 marca 2021 r. (niedziela) o godzinie 10.00 w siedzibie... więcej
Odszedł Aleksander Żyzny
12 marca zmarł w wieku 73 lat dziennikarz motoryzacyjny Aleksander Żyzny.W... więcej

BRD i Ochrona Środowiska (OKBRD i OŚ)

Okręgowa Komisja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska (kadencja 2019-2023)

Lp. Imię i Nazwisko Funkcja
1. Karol Babula Przewodniczący OKBRDiOŚ
2. Marek Stępień Z-ca Przewodniczącego
3. Daniel Frumes Członek 
4. Filip Nowicki Członek 
5. Wojciech Szemetyłło Członek 
6.  Józef Włodarkiewicz Członek  
7.  Małgorzata Zych Członek 

 

 

W Polsce, mimo relatywnie niskiego wskaźnika motoryzacji i pewnej poprawy w ostatnich latach, zagrożenie zdrowia i życia uczestników ruchu drogowego jest nadal wysokie. W ciągu ostatnich 15 lat w naszym kraju zarejestrowano ponad 820 tys. wypadków drogowych, w których zginęło prawie 100 tys. osób, a ponad 1,0 mln było rannych. Bezpośrednie koszty tych zdarzeń wyniosły ponad 300 mld zł, co oznacza średnio 20 mld zł rocznie.

Głównymi przyczynami wypadków drogowych w Polsce, niezmiennie od wielu lat, są niebezpieczne zachowania uczestników ruchu drogowego: nadmierna prędkość jazdy, nietrzeźwość, niestosowanie urządzeń bezpieczeństwa, agresja na drodze i brak poszanowania praw innych uczestników ruchu. Niemniej w ostatniej dekadzie, mimo wzrostu o ponad połowę liczby pojazdów i podwojenia pracy przewozowej, liczba śmiertelnych ofiar ruchu drogowego zmniejszyła się o 1/3.
Zmiany te są zarówno wynikiem zjawisk o charakterze ogólnym, jak i systematycznych działań celowych ujętych w Krajowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT i Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Podstawowym celem Okręgowej Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Ochrony Środowiska ZO PZM w Warszawie jest:

  • stworzenie i rozwój podstaw do prowadzenia skutecznych i długofalowych działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego;

  • kształtowanie świadomego i kulturalnego uczestnika ruchu drogowego, respektującego prawo i szanującego prawa innych uczestników tego ruchu;

  • ochrona pieszych, dzieci i rowerzystów;

  • zmniejszenie tzw. ciężkości wypadków.

Podejmowane działania koncentrują się na:

  • usprawnieniu procesu zarządzania BRD w ramach programu GAMBIT

  • kształtowaniu prawidłowych zachowań w ruchu drogowym (przestrzeganie ograniczeń prędkości, stosowanie pasów bezpieczeństwa, trzeźwość uczestników ruchu drogowego, edukacja, komunikacja ze społeczeństwem);

  • ochronie pieszych i rowerzystów, (nowoczesne zarządzanie ruchem drogowym, audyt brd projektów drogowych);

  • zmniejszaniu ciężkości wypadków (działania ratownicze).

 

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: