14.07.2013 r. Automobilklub Wielkopolski, Delegatura Nowy Tomyśl zaprasza na rodzinny rajd "Wiklinowym Szlakiem".
R e g u l a m i n
Rajdu Samochodowego
„Wiklinowym Szlakiem”
14 lipca 2013
ORGANIZATORZY
Automobilklubu Wielkopolski Delegatura w Nowym Tomyślu
Gmina Nowy Tomyśl
KOMITET HONOROWY RAJDU
Burmistrz Nowego Tomyśla
WŁADZE RAJDU
Komandor - Radosław Halasz (tel. 604 888 889)
Komandor ds. trasy - Radosław Halasz
Komandor ds. Organizacyjnych - Krzysztof Czajka
Przewodniczący komisji obliczeń - Mirosław Kaczmarek
Kierownik prób samochodowych- Witold Grzybek
START i zbiórka zawodników:
Biuro delegatury AW Nowy Tomyśl, ul. Komunalna 2
META i baza rajdu:
Opalenica
Zgłoszenia i wpisowe:
Zgłoszenia do rajdu przyjmujemy do dnia13 lipca 2013
telefonicznie: 604 888 889 (Radosław Halasz);
CEL IMPREZY
- szerzenie i pogłębianie wiedzy krajoznawczej
- popularyzowanie wiedzy o motoryzacji i jej historii
- propagowanie bezpieczeństwa ruchu drogowego
BADANIE TECHNICZNE - BT
Każdy pojazd musi być sprawny technicznie i posiadać ważny wpis przeglądu technicznego
w dowodzie rejestracyjnym oraz ważne ubezpieczenie OC. Przed startem organizator może sprawdzić stan, wyposażenie oraz dokumenty pojazdu. Stwierdzenie usterek i braków spowoduje naliczenie punktów karnych. Niestawienie się na BT spowoduje wykluczenie załogi z udziału w rajdzie
TRASA RAJDU
Przejazd należy wykonać zgodnie z opisem trasy /itinererem/ dostarczonym na starcie. Ponadto zadaniem załogi jest wykonanie prób sprawnościowych SZ, prób zręcznościowe PR, rozwiązanie zadań z trasy i testów oraz zgłoszenie się w określonym czasie na punkcie kontroli czasu PKC
Załogi otrzymują od organizatorów numery startowe oraz hasła reklamowe do umieszczenia ich na swoich samochodach w miejscach wyznaczonych przez władze imprezy.
PRÓBA SPRAWNOŚCIOWA – SZ
W wyznaczonym w opisie trasy miejscu należy wykonać próbę pojazdem zgłoszonym przez uczestnika do startu w rajdzie, zgodnie z opisem dostarczonym przez sędziego i stosując się do jego uwag.
PUNKT KONTROLI CZASU - PKC
Jesttokoniec każdego odcinka oraz meta. Oznaczony będzie czerwoną tablicą z symbolem zegara oraz poprzedzony strefą, oznaczoną żółtą tablicą z symbolem zegara. Wjazd na każdy PKC może nastąpić w czasie określonym w materiałach rajdowych załogi. Późniejszy wjazd spowoduje naliczenie punktów karnych. W przypadku wcześniejszego przybycia na PKC należy oczekiwać przed żółtą tablicą. Wcześniejszy wjazd na PKC może nastąpić tylko na wyraźne zezwolenie sędziego.
OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW
1.Skład załogi oraz pojazd zgłoszony do uczestnictwa w rajdzie nie mogą być zmienione
od startu do mety.
2.Załoga odpowiada za swoje dokumenty rajdowe, ich kompletność i czytelność wpisów.
3.Kierowcy zobowiązani są do stosowania przepisów Prawa o Ruchu Drogowym,
od powiadając osobiście za ich przekroczenie.
4.Uczestnicy są zobowiązani zastosować się do zaleceń organizatora i sędziów oraz
do kulturalnego zachowania się w stosunku do innych uczestników rajdu i ruchu drogowego.
5.Niedozwolone jest komunikowanie się załóg między sobą /w jakiejkolwiek formie.
PUNKTACJA
1.Podczas BT
- za braki w wyposażeniu oraz usterki techniczne - 20 pkt
2.Podczas SZ i PR
- za każdą 0,1 sekundy czasu trwania próby - 0,1 pkt
- za potrącenie lub przewrócenie słupka - 5 pkt
- za przekroczenie linii mety - 5 pkt
- za błędny przejazd lub niewystartowanie do SZ - 200% najlepszego czasu
- PR (zręcznościowe) - wg odrębnej punktacji
3.Podczas jazdy na trasie rajdu
- za każdą minutę późniejszego przyjazdu na PKC - 2 pkt
- limit spóźnień - 60 minut
- za przekroczenie limitu spóźnień - 2000 pkt
- brak wizy PKP - 5 pkt
- fałszywa wiza PKP - 5 pkt
- za brak lub błędną odpowiedz na pytana z trasy - 5 pkt
- za błędną odpowiedź z BRD - 3 pkt
KLASYFIKACJA
Zwycięzcą rajdu zostaje załoga, która będzie miała najmniej punktów karnych. W przypadku równej ilości punktów o miejscu decyduje kolejno: łączny wynik prób SZ, w następnej kolejności suma punktów za zadania z trasy, suma punktów za PKC.
UWAGI KOŃCOWE
1.Zgłoszenie się załogi do startu w rajdzie jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
2.Organizator nie bierze żadnej odpowiedzialności za szkody i straty powstałe tak
w stosunku do załóg i ich pojazdów, jak i spowodowane przez załogi bezpośrednio lub pośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia w czasie trwania rajdu.
3.Uczestnikom zaleca się ubezpieczyć pojazd w pełnym zakresie.
4.Organizator zastrzega sobie prawo interpretacji i uzupełnienia niniejszego regulaminu.
5. Dokonanie wpłaty wpisowego i przyjęcie niniejszego regulaminu jest zobowiązaniem
do respektowania ustaleń w nim zawartych.
6. Odbycie prób SZ odbywa się obowiązkowo w zapiętych pasach bezpieczeństwa
z włączonymi światłami mijania i zamkniętymi szybami.
Protesty i zażalenia
Protesty i zażalenia przyjmowane będą przez komandora imprezy na bieżąco, jednak nie później niż 15 minut po przyjeździe na metę ostatniej załogi, wyłącznie na piśmie wraz
z uzasadnieniem i dołączoną kaucją w wysokości 50,00 zł zwrotną w przypadku uznania zasadności protestu lub zażalenia przez Zespół Sędziów.
Program ramowy imprezy
Niedziela, 14 lipca 2013 r.
10.00 - 10.30 - przyjmowanie wcześniej zgłoszonych załóg;
10.45 - odprawa załóg;
11.00 - wyjazd pierwszej załogi na trasę imprezy (następne co 3 min.);
15.30 - przyjazd pierwszej załogi na metę;
- festyn dla uczestników imprezy;
16.00 - posiłek (na bieżąco po przyjechaniu na metę);
17.00 - ogłoszenie wyników prowizorycznych;
17.15 - ogłoszenie oficjalnych wyników i wręczenie nagród;
Komandor
Radosław HALASZ