KARTA PZM
W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do nas przez nowych członków Klubów... więcej
Po Mistrzostwach Strefy Polski Północnej w Motocrossie
VI runda Mistrzostw Strefy Północnej w Motocrossie połączona z III rundą... więcej
Echa po Mistrzostwach Polski i Pucharze Polski w Cross Country
W dniach 10 i 11 październik 2020r MOTO KLUB OSTRÓDA zorganizował V i VI rundę... więcej
Komunikat ZO PZM Olsztyn
W związku ze wzrostem przypadków zakażeń z COVID-19 , Zarząd Okręgowy Polskiego... więcej
Mistrzostwa Strefy Polski Północnej w Motocrossie w Bartoszycach
KM Wiraż Bartoszyce w dniu 25. 10.2020r. jest organizatorem Mistrzostw Strefy... więcej
Odszedł ojciec największych sukcesów polskich w sportach motocyklowych
Z głębokim żalem zawiadamiamy, że 15 października 2020 roku zmarł w wieku 84... więcej
Mistrzostwa Strefy Polski Północnej w Motocrossie
MOTOKLUB OLSZTYN w dniu  11 października 2020 na torze motocrossowym przy... więcej
Mistrzostwa Polski i Puchar Polski w Cross Country
W dniach 10-11.10 2020r. Moto Klub Ostróda zaprasza na V i VI rundę  ... więcej
22 Rajd Nowomiejski
26 - 27.09.2020r. Automobilklub Nowomiejski zaprasza na długo wyczekiwany... więcej
EUROPEJSKI DZIEŃ BEZ OFIAR ŚMIERTELNYCH NA DROGACH
W dniach 16 - 22 września 2020 r.  obchodzimy Europejski Tydzień... więcej

Kochajmy Polskie Klasyki

Do zajezdni zajechały klasyki! Zapraszamy na wernisaż wystawy legendarnych, polskich samochodów z lat 60-tych i 70-tych

Te auta kochali i marzyli o nich wszyscy mieszkańcy PRL. Prezentowane przez nas modele samochodów ułatwiały życie Polaków i niejednokrotnie umożliwiały pierwszy kontakt ze światem dalszym niż własne podwórko. Na pewno tata, wuj, stryj czy sąsiad, miał coś rodzimego do jazdy.

Dzisiaj, na bazie mody na oldskul, sentymentów do dawnych czasów i renesansowi rzeczy, które dobitnie nam o nich przypominają, PRL-owska motoryzacja wróciła do łask. Pogardzane niegdyś Syreny i Fiaty 126p, mają status kolekcjonerskich, a wyjątkowo utrzymane egzemplarze lub te z ciekawą przeszłością, zyskują ceny przyzwoitych zachodnich aut. Dzisiaj „peerele” są kultowymi autami i posiadanie polskiego klasyka stało się zwyczajnie modne. Czyż to nie ironia losu?

Wystawę tworzą najpopularniejsze wielkoseryjne samochody okresu PRL, które mają swoje historie, czasem barwne: Syrena w wersji 104, czyli ostatnia z drzwiami otwieranymi „pod wiatr” (1968 r.), Fiat 126p z samego początku produkcji (1974 r.), Fiat 125p z drugiego roku produkcji (1968 r.) oraz Polonez 1500, również z drugiego roku produkcji (1979 r.). Stawkę osobowych aut zamyka Warszawa 223 – luksusowy sedan ówczesnych realiów. „Wołem roboczym” na czterech kołach tamtych czasów z pewnością był Żuk, a o roli jaką odegrał przy rozwoju kraju, niech świadczy choćby fakt, że od debiutu na Międzynarodowych Targach Poznańskich w 1958 r., produkowany był z modyfikacjami przez kolejnych… 40 lat!

Ponadto będzie można zobaczyć co bawiło (a czasem martwiło) ówczesnych zmotoryzowanych i pieszych dzięki wyborowi najciekawszych, oryginalnych grafik Szymona Kobylińskiego opublikowanych w książce „100 km humoru” w 1958 r. a dodatkową atrakcją wernisażu będzie projekcja polskiej komedii „Kochajmy Syrenki” z 1966 r., w reżyserii Jana Rutkiewicza, której wiele scen nakręcono na Warmii (w tym w Olsztynie) i Mazurach.

Wystawa potrwa od 16 lutego do końca marca 2020.

Współorganizator: Olsztyński Klub Motorowy im. Mariana Bublewicza
Patronat medialny: MADE IN Warmia & Mazury

Kochajmy polskie klasyki
16 lutego (niedziela), godz. 13:00
Zajezdnia trolejbusowa, ul. Knosały
Wstęp wolny

Zarząd Okręgowy PZM: