Automobilklub Lubelski zaprasza już w najbliższą sobotę tj. 3 marca do udziału w 2 Rundzie Pucharu Okręgu Lubelskiego w Super Sprincie. Runda zostanie przeprowadzona w Elizówce.
Więcej informacji w Regulaminie.
SUPER SPRINT
Automobilklubu Lubelskiego
2. runda POL w Super Sprintach
3 marca 2018 r.
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
Super Sprint zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:
- Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA,
- Regulaminu Sportowego Rajdów Regionalnych FIA wraz z załącznikami,
- Regulaminu Konkursowej Jazdy Samochodem,
- Regulaminu Ochrony Środowiska w Sportach Motorowych,
- Ustawy „Prawo o ruchu drogowym”,
- niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Modyfikacje, zmiany i/lub uzupełnienia do niniejszego regulaminu uzupełniającego będą publikowane wyłącznie w numerowanych i datowanych komunikatach ogłaszanych przez organizatora lub ZSS.
- Otwarcie listy zgłoszeń 27.02.2018 r.
- Zamknięcie listy zgłoszeń 03.03.2018 r.
- Odbiór administracyjny 03.03.2018 r. godz.13.00-14.00
- Badanie kontrolne BK 1 03.03.2018 r. godz.13.00-14.00
- Odprawa uczestników 03.03.2018 r. godz. 14.00
- Publikacja listy załóg dopuszczonych do startu 103.03.7.02.2018 r. godz. 14.00
- Start 03.03.2018 r. godz.14.00
- Meta 03.03.2018 r. godz.17.00
- Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej 03.03.2018 r. godz. 17.30
- Ogłoszenie wyników 03.03.2018 r. godz. 18.00
1. USTALENIA OGÓLNE
1.1. Miejsce i termin imprezy
Impreza odbędzie się w dniu 03.03.2018 r. . na terenie Lublina - Elizówki
1.2. Nazwa i ranga imprezy
Super Sprint jest imprezą kalendarzową Pucharu ZO PZM Lublin w SSp
1.3. Numer wizy ZO PZM
Numer wizy 5/2018 wydana przez OKSS PZM w Lublinie w dniu 28.02.2018
1.4. Lokalizacja biura
Biuro znajdować się będzie w Lublinie ul. Północna 22a, tel. 501 386 250,
1.5. Lokalizacja startu, mety i parku zamkniętego
Start – 03.03.2018 r. godz. 14:00
Meta – 03.03.2018 r. godz. 17:00
1.6. Charakterystyka
1.7. Ukończenie/sklasyfikowanie w SSp nie uprawnia do uzyskania licencji sportu samochodowego stopnia RN.
2. ORGANIZACJA
2.1. Nazwa organizatora
Automobilklub Lubelski i Automobilklub Lubelski Sport
2.2. Adres
LBN, ul. Północna 22a
tel. 501 386 250
strona: www.automobilklub–lubelski.pl e-mail: akl@interia.pl
2.3. Władze imprezy
Dyrektor Imprezy Andrzej Stachurski Lic I 272/12
Wicedyrektor Katarzyna Stachurska Lic. I 210/16
Kierownik biura Karolina Pawełczuk Lic. I 211/16
Badanie techniczne Jerzy Skrzypek (I-264/12)
3. ZGŁOSZENIA
3.1. Załoga
3.1.1. Kierowca musi posiadać prawo jazdy kategorii B.
3.1.2. Kierowca nie może posiadać jakiejkolwiek licencji kierowcy sportu samochodowego w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego, za wyjątkiem zawodników posiadających licencję, wymienionych w art. 1.1 regulaminu ramowego KJS.
3.1.3. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas imprezy. W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez pilota, załoga zostanie wykluczona.
3.2. Obowiązki załogi
Do obowiązków załogi należy:
3.2.1. Obecność na odprawie uczestników
3.2.2. Odbycie wszystkich prób w zapiętych pasach bezpieczeństwa, zapiętych kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej oraz zamkniętymi szybami i szyberdachem. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do wykluczenia włącznie.
3.3. Procedura zgłoszeń
3.3.1. Uczestnik zamierzający wziąć udział w RS musi wypełnione zgłoszenie przesłać do dnia 03.03.2018 na adres: akl@interia.pl lub złożyć w dniu imprezy w biurze zawodów.
3.3.2. Jeżeli zgłoszenie wysłane jest pocztą e-mail, oryginał musi dotrzeć do organizatora najpóźniej w dniu odbioru administracyjnego. Oryginał zgłoszenia musi być czytelny i podpisany.
3.3.3. Zgłoszenie zostanie przyjęte tylko w przypadku, gdy towarzyszyć mu będzie pokwitowanie wpłaty pełnej kwoty wpisowego lub potwierdzenie wystawione przez klub uczestnika.
3.3.4. Przez fakt podpisania zgłoszenia uczestnik przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
3.3.5. Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia w szczególnych przypadkach: nieetyczne zachowanie lub nieczytelny oryginał zgłoszenia.
3.4. Liczba załóg i klas
3.4.1. Pojemność trasy: 40 załóg
3.4.2. W przypadku zgłoszenia więcej niż 40 załóg o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do biura SS. Zgłoszenia bez wpłaty wpisowego nie będą przyjmowane.
3.5. Pojazdy dopuszczone
Do udziału w SS dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Ustawy „Prawo o ruchu drogowym” lub osobowo/towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego, ze sztywnym zamkniętym dachem, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe.
3.6. Klasy
Podział na klasy zgodny Regulaminem Ramowym MOL
3.6.1. Samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika:
- z zapłonem ZI x współczynnik 1,7,
- z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel).
3.6.2. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa.
3.7. Wpisowe, wpłaty, zwroty
3.7.1. Wysokość wpisowego wynosi : 60 zł. (50 dla zrzeszonych w innych klubach, dla zrzeszonych w AL. Z aktualnie opłaconą składką 30 zł).
Wpłaty wpisowego przyjmowane będą przelewem na konto organizatora lub gotówką w czasie odbioru dokumentów w biurze zawodów.
Numer konta: 57 1090 2590 0000 0001 2383 5185
3.7.2. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.
3.7.3. Zwrot wpisowego
Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania imprezy lub w przypadku nieprzyjęcia zgłoszenia.
4. UBEZPIECZENIE
4.1. Kierowcy uczestniczący w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC i NNW.
4.2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
5.1. Numery startowe
Numery startowe dostarczone przez organizatora, załoga we własnym zakresie musi umieścić na tylnych bocznych szybach. Brak numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę nałożoną przez władze imprezy.
6. REKLAMA
6.1. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczanie wszelkich reklam w biurze KJS, na starcie i mecie KJS, na terenie stacji kontroli pojazdów podczas BK 1, w parku serwisowym oraz na całej trasie rajdu. Wszelka działalność w zakresie reklamy musi być uzgodniona z organizatorem.
6.2. Park Serwisowy
W parku serwisowym umieszczanie reklam, może nastąpić tylko po uzgodnieniu z organizatorem i wyrażeniu pisemnej zgody. Stwierdzone przez kierownika Parku Serwisowego przypadki nieprzestrzegania w/w wymogu karane będą karą pieniężną w wysokości 300,- PLN
7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
7.1. Miejsce i czas
Biuro RS siedziba AL., 03.03.2018 r od godz. 13:00 do godz. 14:00 i 17-18
7.2. Dokumenty do okazania
- prawo jazdy kierowcy kategorii B
- ubezpieczenia OC i NNW
- dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi
- pisemna zgoda właściciela/współwłaścicieli w przypadku korzystania z samochodu nie będącego własnością kierowcy
- dowód opłacenia składek za bieżący rok z tytułu przynależności klubowej — dotyczy kierowcy lub pilota zrzeszonego w Automobilklubie lub Klubie.
8. BADANIA KONTROLNE
8.1. Miejsce i czas siedziba klubu (Północna 03.03.2018 r od godz. 13:00 do godz. 14:00
Spóźnienie na BK 1 powyżej 30 minut od swojego wyznaczonego czasu powoduje wykluczenie z SS.
8.2. Wymagania dodatkowe zgodnie z zał. 3 regulaminu ramowego KJS.
8.3. Organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenie końcowego badania kontrolnego przy wjeździe na Metę imprezy przez załogę.
9. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
10.1. Miejsce i czas siedziba AL, 03.03.2018 r godz. 14:00
11. PRZEBIEG IMPREZY
Czas i miejsce opublikowania listy startowej siedziba AL, 03.03.2018 r godz. 14:00
12. POMIAR CZASU
Pomiar czasu na mecie próby będzie wykonywany z dokładnością do 1/10 (lub 1/100) sekundy.
13. BEZPIECZEŃSTWO
Zaleca się stosowanie w pojazdach klatek bezpieczeństwa zgodnych z zał. J do MKS.
14. PROTESTY
14.1 Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce Dyrektora SS
14.2. Protesty i zażalenia w sprawie wykroczeń regulaminowych mogą być kierowane do Dyrektora wyłącznie na piśmie, w terminie 30 minut od chwili opublikowania wyników prowizorycznych. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji i protesty zbiorowe nie będą przyjmowane.
14.3. Do protestu dołączona musi być kaucja, która wynosi 100% wpłaconego wpisowego. Kaucja podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu.
14.4. Wszelkie odwołania od decyzji muszą być składane przez uczestnika do OKSS PZM. Od decyzji OKSS przysługuje odwołanie do GKSS przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z MKS.
14.5. Kaucja przy odwołaniu do OKSS wynosi 200% wpłaconego wpisowego, natomiast kaucja przy odwołaniu do GKSS wynosi 400% wpłaconego wpisowego.
15. KARY
Kary zgodnie z zał. nr 1 regulaminu ramowego KJS.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralną część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania SS.
Dyrektor RS
Lublin, 26.02.2018 r. Katarzyna Stachurska