AK Chełmski zaprasza na III Rundę MMOL tj na 18 Rajd Turystów Zmotoryzowanych "Bieluch" w dniu 15 września 2018 roku.
18. Rajd Turystów Zmotoryzowanych i III Runda TMMOL
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
1. ORGANIZATOR, RANGA
Organizatorem imprezy jest Automobilklub Chełmski – 22-100 Chełm, ul. Strażacka 4, tel. kom. 502 342 117, internet: www.automobilklub.chelm.pl, e-mail: akchelmski@hoga.pl.
2. DATA, ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
Rajd odbędzie się w dniu 15 września 2018 roku bez względu na pogodę.
Zbiórka uczestników w Urzędzie Miasta Chełm przy ul. Lubelskiej 65. Parking dla uczestników z tyłu budynku urzędu.
3. REGULAMIN, UCZESTNICY
W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie Uzupełniającym obowiązują postanowienia Regulaminu Turystycznych Samochodowych Mistrzostw Okręgu Lubelskiego PZM '2018.
Rajd jest imprezą otwartą dla wszystkich chętnych. Załogę stanowi kierowca i pilot, pasażerowie są osobami towarzyszącymi, którzy nie mogą brać udziału w konkurencji testów i próbie sprawnościowej.
4. WPISOWE, NAGRODY, SPONSORZY
W rajdzie nie obowiązuje wpisowe. Załoga (kierowca i pilot) otrzymuje bezpłatnie materiały rajdowe oraz możliwość zwiedzenia chełmskich podziemi kredowych.
Płatne świadczenia:
- zwiedzanie podziemi dla osób towarzyszących – 10 zł/osoba;
- posiłek na mecie – 15 zł/osoba;
- nocleg w ośrodku wypoczynkowym PKS Chełm – 100 zł/pokój dwuosobowy;
- uroczysta kolacja „grill after party”- 30 zł/osoba.
Wszystkie załogi otrzymają upominki, natomiast trzy najlepsze załogi oryginalne puchary i atrakcyjne nagrody. Rajd współfinansują Miasto Chełm, Województwo Lubelskie oraz Stowarzyszenie WeRwA – organizator atrakcyjnych wyxcieczek na Białoruś i Ukrainę.
5. ZGŁOSZENIA
Zgłoszenia należy dokonywać poprzez podanie imienia i nazwiska kierowcy i pilota, liczby osób towarzyszących oraz zamawianych świadczeń na adres: akchelmski@hoga.pl lub podczas odbioru administracyjnego.
6. PROGRAM RAJDU
11:00 – 11:15 – odbiór administracyjny dla osób zwiedzających podziemia kredowe;
11:30 – 12:00 – odbiór administracyjny dla pozostałych;
12:10 – odprawa uczestników;
12:30 – testy;
12:45 – start pierwszej załogi;
16:30 – meta, test turystyczny, posiłek;
17:30 – podanie wyników nieoficjalnych rajdu;
17:30 - podanie wyników oficjalnych, zakończenie rajdu;
19:00 – grill after party.
7. PUNKTACJA
7.1 Brak odpowiedzi lub błędna odpowiedź w teście BRD – 4 pkt., w teście turystycznym – 10 pkt.
7.2 Punktacja prób sprawnościowych:
# za każde 0,1 sekundy trwania próby - 0,1 pkt. pomocniczych
# za przewrócenie lub przemieszczenie słupka - 5 punktów pomocniczych
# za błędny przejazd próby /niezgodny z
planem próby/, niewystartowanie do próby - 20 punktów
# za przejechanie mety, falstart - po 5 pkt. pomocniczych.
7.3 Załoga, która uzyskała najlepszy wynik (najmniej punktów pomocniczych) na próbie sprawnościowej Sz otrzymuje 0 pkt. Pozostali otrzymują liczbę punktów odpowiadającą różnicy punktów pomocniczych pomiędzy uzyskanym wynikiem, a wynikiem najlepszej załogi, jednak nie więcej niż 20 pkt. W rajdzie obowiązują tzw. mety stop, czyli zatrzymanie z linią mety pomiędzy osiami samochodu.
7.4 Punktacja Mety:
za każdą zakończoną minutę późniejszego wjazdu na metę załoga otrzymuje do 10 minut – po 1 pkt., od 11 do 20 minut – po 2 pkt., od 21 do 30 minut – po 3 pkt.
Organizator zezwala na wcześniejszy wjazd na Metę.
7.5 Punktacja innych zadań:
- brak lub błędne podanie wizy turystycznej - 20 pkt.;
- zgubienie karty drogowej - wykluczenie z rajdu;
- brak lokalizacji FotoObiektu – 10 pkt.;
- w teście SPEC – 3 pkt. za każdą błędną odpowiedź lub jej brak;
- wykroczenia drogowe - pierwsze 120 pkt., drugie - wykluczenie z rajdu.
7.6 Za użycie przez załogę pomocniczego sprzętu elektronicznego (określonego
w pkt.3) podczas rozwiązywania testów i zadań konkursowych, stwierdzone przez organizatora – 2000 pkt.
8. WŁADZE IMPREZY
Dyrektor rajdu – Grzegorz Gorczyca
Kierownik obliczeń – Jakub Kolano
Biuro rajdu – Maciej Gorczyca
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Organizator nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody i straty tak w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak też za spowodowane przez nich straty w stosunku do osób trzecich i ich mienia przez cały czas trwania imprezy.
Przez podpisanie zgłoszenia, załoga i jej osoby towarzyszące zobowiązują się do bezwzględnego przestrzegania regulaminu TNMOL i niniejszego Regulaminu Uzupełniającego, poszanowania przepisów ruchu drogowego, p. poż. i porządkowych podczas trwania imprezy.
Dyrektor Rajdu
Grzegorz Gorczyca