„II KIPARD SUPERSPRINT 2017”
REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY
MISTRZOSTWA OKRĘGU ŁÓDZKIEGO
SUPER SPRINT
VI runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego Super Sprint
SIERADZ
24.09.2017
Organizator
Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50
ZO PZM w Łodzi
SPIS TREŚCI:
1. USTALENIA OGÓLNE
2. ORGANIZACJA
3. ZGŁOSZENIA
4. UBEZPIECZENIE
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
6. REKLAMA
7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
8. ZAPOZNANIE Z TRASĄ
9. BADANIA KONTROLNE
10. OPONY
11. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
12. PRZEBIEG IMPREZY
13. PROCEDURA STARTU
14. POMIAR CZASU
15. META SUPER SPRINTU
16. BEZPIECZEŃSTWO
17. IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS SUPER SPRINTU
18. NAGRODY
19. PROTESTY
20. KARY
21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Super Sprint zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:
Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA,
Regulaminu Ramowy Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Super Sprint wraz z załącznikami,
Regulaminu Konkursowej Jazdy Samochodem,
Regulaminu Ochrony Środowiska w Sportach Motorowych,
Ustawy „Prawo o ruchu drogowym”,
niniejszego regulaminu uzupełniającego.
Modyfikacje, zmiany i/lub uzupełnienia do niniejszego regulaminu uzupełniającego będą publikowane wyłącznie w numerowanych i datowanych komunikatach ogłaszanych przez organizatora lub ZSS.
Otwarcie listy zgłoszeń 10.09.2017
Zamknięcie listy zgłoszeń 22.09.2017 18:00
Odbiór administracyjny dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowy w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017r. od godziny 7:00 do 8:00 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników odbiór administracyjny jest możliwy(zalecany) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00 Wybrany termin OA proszę podać w zgłoszeniu.
Badanie kontrolne BK 1 dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowe w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:30 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników BK 1 jest możliwe (zalecane) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00
Pierwsze posiedzenie ZSS 24.09.2017 godz. 9:10
Odprawa uczestników 24.09.2017 godz. 9:30
Publikacja listy załóg dopuszczonych do startu 24.09.2017 godz. 9:50
Start 24.09.2017 godz. 10:00
Meta 24.09.2017 godz. 15:30
Końcowe badanie kontrolne organizator nie przewiduje
Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej 24.09.2017 godz. 16:00
Rozdanie nagród 24.09.2017 godz. 16:40
1. USTALENIA OGÓLNE
1.1. Miejsce i termin imprezy
Impreza odbędzie się w dniu 24.09.2017 na terenie drogi w Bogumiłowie wg załączonej mapki.
1.2. Nazwa i ranga imprezy
KIPARD Super Sprint 2017 rozgrywany jest jako: III runda MOŁ w Super Sprint.
1.3. Numer wizy ZO PZM
Numer wizy /2017 wydana przez OKSS PZM w Łodzi w dniu .09.2017
1.4. Lokalizacja biura
W dniu imprezy (24.09.17) pod adresem OSP Bogumiłów w godzinach 7:00 – 9:30
W Sobotę tj. 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00 w siedzibie Team50, ul. Lokajskiego 1/12
1.5. Lokalizacja startu, mety
Start – Bogumiłów, godz. 10:00
Meta – Bogumiłów, godz. 15:30
1.6. Charakterystyka
Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia i składa z 1 sekcji.
Na trasie zlokalizowane będzie jedna próba, pokonywana 3 razy
Nawierzchnia trasy i prób: asfalt
Długość próby: 2,00 km
2. ORGANIZACJA
2.1. Nazwa organizatora
Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50
ZO PZM w Łodzi
2.2. Adres
Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50 98-200 Sieradz, ul. Lokajskiego 1/12 tel: 509-075-983 e-mail: biuro@team50.pl
2.3. Władze Super Sprint
2.3.1. Zespół Sędziów Sportowych
Obserwator ZO PZM / przewodniczący Bartłomiej Archman
2.3.2. Osoby oficjalne
Dyrektor Imprezy Marek Wojtanka
Kierownik odcinka i zabezpieczenia Patryk Dąbrowski
Kierownik biura i komisji obliczeń Adam Wojtanka
Delegat Techniczny ZO PZM w Łodzi Tomasz Łysoniewski
Kierownik badań kontrolnych Michał Kubicki
Kierownik pomiaru czasu Dawid Sobczak
Komisarz ds. ochrony środowiska Michał Kubicki
3. ZGŁOSZENIA
3.1. Załoga
3.1.1. Załogę stanowi kierowca i pilot
3.1.2. Kierowca nie może posiadać jakiejkolwiek licencji kierowcy sportu samochodowego w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego, za wyjątkiem zawodników posiadających licencję, wymienionych w art. 1.1 regulaminu ramowego KJS.
3.1.3. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas imprezy. W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez pilota, załoga zostanie wykluczona.
3.2. Obowiązki załogi
Do obowiązków załogi należy:
3.2.1. Obecność na odprawie uczestników
3.2.2. Przejechania trasy Super Sprint zgodnie z harmonogramem ogłoszonym przez organizatora w kolejności oraz kierunku zgodnym z dokumentami dostarczonymi przez organizatora,
3.2.3. Odbycie wszystkich prób w zapiętych pasach bezpieczeństwa, zapiętych kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej oraz zamkniętymi szybami i szyberdachem. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do wykluczenia włącznie.
3.3. Procedura zgłoszeń
3.3.1. Uczestnik zamierzający wziąć udział w Super Sprincie musi wypełnione zgłoszenie przesłać do dnia 22.09.2017 do godz. 18:00 na adres: biuro@team50.pl
Zgłoszenie dostępne na Facebooku Team50 Sieradz, bądź bezpośrednio pod adresem (arkusz google):
https://docs.google.com/document/d/1l1c3fEUi8UhO0hA2clYwwNngelNyWzpOgAcH...
Organizator przewiduje możliwość złożenia zgłoszenia w dniu imprezy w biurze, w przypadku zwolnienia się miejsca na liście startowej bądź niepełnej listy startowej.
3.3.2. Jeżeli zgłoszenie wysłane jest pocztą e-mail, oryginał zgłoszenia musi być czytelny i podpisany przez obydwu członków załogi w biurze rajdu.
3.3.3. Zgłoszenie zostanie przyjęte tylko w przypadku, gdy towarzyszyć mu będzie pokwitowanie wpłaty pełnej kwoty wpisowego.
3.3.4. Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.
3.3.5. Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia w szczególnych przypadkach: nieetyczne zachowanie lub nieczytelny oryginał zgłoszenia.
3.4. Liczba załóg i klas
3.4.1. Pojemność trasy: 40 załóg
3.4.2. W przypadku zgłoszenia więcej niż 40 załóg o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do biura organizatora. Zgłoszenia bez wpłaty wpisowego nie będą przyjmowane.
3.5. Pojazdy dopuszczone
Do udziału w Super sprincie dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Ustawy „Prawo o ruchu drogowym” lub osobowo/towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego, ze sztywnym zamkniętym dachem, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe KJS. Patrz zał. nr 3 do regulaminu ramowego KJS.
3.6. Klasy
Podział na klasy:
Klasa K1
- do 1150 cm3
Klasa K2
- od 1151 cm3 i do 1400 cm3
Klasa K3
- od 1401 cm3 i do 1800 cm3
Klasa K4
- powyżej 1801 cm3
Klasa K5
- samochody z napędem 4x4 z doładowaniem *
Klasa K6
- Gość
*Samochody z napędem 4x4 bez doładowania są przyporządkowane do klas pojemnościowych.
3.6.1. Samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika:
− z zapłonem ZI x współczynnik 1,7,
− z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel).
3.6.2. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa , zatwierdzona przez ZSS.
3.7. Wpisowe, wpłaty, zwroty
3.7.1. Wysokość wpisowego wynosi :
Dla załogi zrzeszonej (kierowca lub pilot) w klubach PZM
150,00 zł
Dla załogi nie zrzeszonej w klubach PZM
200,00 zł
W przypadku odmowy przyjęcia reklamy dodatkowej organizatora
300,00 zł
Wpłaty wpisowego przyjmowane będą przelewem na konto organizatora.
Numer konta: 32 1240 3275 1111 0010 4615 6313
Gotówką w czasie odbioru administracyjnego w biurze zawodów + 50 zł
3.7.2. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.
3.7.3. Zwrot wpisowego
Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania imprezy lub w przypadku nieprzyjęcia zgłoszenia.
4. UBEZPIECZENIE
4.1. Kierowcy uczestniczący w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC
4.2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia.
5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE
5.1. Tablice
Tablica "rajdowa" (jeśli będzie dostarczona przez organizatora) musi być umocowana na masce przedniej samochodu. Na samochodzie może być tylko tablica aktualnej imprezy.
5.2. Numery startowe
Numery startowe dostarczone przez organizatora, załoga we własnym zakresie musi umieścić na tylnych bocznych szybach. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę nałożoną przez ZSS.
6. REKLAMA
6.1. Organizator przewiduje reklamę dodatkową na samochodach z umiejscowieniem i wymiarami zgodnie z załącznikiem do niniejszego regulaminu. Treść reklamy dodatkowej Super Sprintu zostanie opublikowana w dniu odbioru administracyjnego. Plakietki reklamowe dostarczone uczestnikom w ramach reklamy dodatkowej organizatora muszą być umocowane w miejscu zgodnym z załącznikiem niniejszego regulaminu.
6.2. Kontrola umieszczenia reklamy dodatkowej organizatora przeprowadzona będzie na BK 1. Brak lub umieszczenie w/w reklamy niezgodnie z załącznikiem traktowane będzie jak zgłoszenie bez reklamy dodatkowej organizatora, co zgodnie z art. 3.7.1. regulaminu odpowiada zwiększonej wysokości wpisowego.
6.3. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczanie wszelkich reklam w biurze , na starcie i mecie Super Sprintu, na terenie stacji kontroli pojazdów podczas BK 1, w parku serwisowym oraz na całej trasie rajdu. Wszelka działalność w zakresie reklamy musi być uzgodniona z organizatorem.
7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY
7.1. Miejsce i czas
dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowy w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:00 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników odbiór administracyjny jest możliwy(zalecany) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00
Biuro imprezy w dniu 24.09.2017: OSP Bogumiłów 42, w dniu 23.09.2017: Lokajskiego 1/12, 98-200 Sieradz
7.2. Dokumenty do okazania
− prawo jazdy kierowcy kategorii B
− ubezpieczenia OC
− dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi
− dokument identyfikacyjny pilota
− pisemna zgoda właściciela/współwłaścicieli w przypadku korzystania z samochodu nie będącego własnością kierowcy
− dowód opłacenia składek za bieżący rok z tytułu przynależności klubowej — dotyczy kierowcy lub pilota zrzeszonego w Automobilklubie lub Klubie.
8. ZAPOZNANIE Z TRASĄ
Organizator przewiduje zapoznanie z trasą w dniu imprezy od godz 7:30 do 9:30 na pieszo wyłącznie po odbyciu OA i BK
9. BADANIA KONTROLNE
9.1. Miejsce i czas
Badanie kontrolne BK 1 dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowe w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:30 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników BK 1 jest możliwe (zalecane) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00
Spóźnienie na BK 1 powyżej 30 minut od swojego wyznaczonego czasu powoduje wykluczenie załogi z Super Sprintu.
9.2. Wymagania dodatkowe zgodnie z zał. 3 regulaminu ramowego KJS.
9.3. Organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenia końcowego badania kontrolnego przy wjeździe na Metę imprezy przez załogę.
10. OPONY
10.1 Samochód startujący w Super sprincie może być wyposażony maksymalnie tylko w dwa koła zapasowe.
10.2 Ilość kół w każdym momencie imprezy musi zgadzać się z ilością kół na badaniach kontrolnych. Samochód uczestnika przez cały czas trwania imprezy musi być wyposażony w ukompletowanie takie jak na BK 1.
10.3 Za każde wykryte naruszenie regulaminu opon zostanie nałożona na załogę kara wyznaczona przez ZSS
11. ODPRAWA UCZESTNIKÓW
11.1. Miejsce i czas
Obok Startu do odcinka, 24.09.2017 godz. 9:40
12. PRZEBIEG IMPREZY
12.1. Czas i miejsce opublikowania listy startowej
24.09.2017 Godz. 9:50, obok Startu (oficjalna tablica inf.)
12.2. Oficjalny start
24.09.2017 godz. 10:00 (według listy startowej)
12.3. Kierownik próby jest jedynym przedstawicielem organizatora przed uczestnikiem uprawnionym do podejmowania niezbędnych decyzji.
13. PROCEDURA STARTU
13.1. Na starcie odcinka specjalnego znajdować się będzie elektroniczne urządzenie startowe wyposażone w 2 - cyfrowy wyświetlacz oraz 2 zielone światła. Będzie ono połączone z fotokomórką. Wyświetlacz urządzenia startowego będzie usytuowany tak, by był dobrze widoczny dla załogi w samochodzie stojącym na linii startu. Samochód z załogą ustawia się na linii startu a urządzenie startowe, w trybie ciągłym odlicza i wskazuje sekundy pozostałe do momentu zapalenia się zielonego światła. Wyświetlacz wskazuje kolejno: 30, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 1, zielone światło. Czas świecenia się zielonego światła wynosi 20 sekund. W tym czasie załoga powinna wystartować zgodnie z art. 31.4.3 Regulaminów Sportowych FIA.
14. POMIAR CZASU
14.1. Pomiar czasu na mecie próby będzie wykonywany z dokładnością do 1/10 (lub 1/100) sekundy.
14.2. Jeżeli z winy załogi wpisanie czasu jest niemożliwe, ZSS nałoży karę na załogę.
16. BEZPIECZEŃSTWO
Zaleca się stosowanie w pojazdach klatek bezpieczeństwa zgodnych z zał. J do MKS.
17. IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS KJS:
Nie przewidziano
18. NAGRODY
18.1. Rozdanie nagród
Rozdanie nagród dobędzie się przy biurze zawodów, około 10 minut po opublikowaniu oficjalnej klasyfikacji końcowej.
18.2. Wykaz nagród:
Za zajęcie miejsc 1,2,3 w klasach puchary dla kierowcy i pilota.
19. PROTESTY
19.1. Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce Dyrektora imprezy lub w przypadku jego nieobecności na ręce ZSS.
19.2. Protesty i zażalenia w sprawie wykroczeń regulaminowych mogą być kierowane do Dyrektora wyłącznie na piśmie, w terminie 30 minut od chwili opublikowania wyników prowizorycznych. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji i protesty zbiorowe nie będą przyjmowane.
19.3. Do protestu dołączona musi być kaucja, która wynosi 100% wpłaconego wpisowego. Kaucja podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu. Protest będzie rozpatrzony przez ZSS.
19.4. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS, KJS muszą być składane przez uczestnika do OKSS PZM. Od decyzji OKSS przysługuje odwołanie do GKSS przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z MKS.
19.5. Kaucja przy odwołaniu do OKSS wynosi 200% wpłaconego wpisowego, natomiast kaucja przy odwołaniu do GKSS wynosi 400% wpłaconego wpisowego.
20. KARY Kary zgodnie z zał. nr 1 regulaminu ramowego MOŁ w RS.
21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
21.1.Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralną część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania imprezy.
Dyrektor Super Sprint
Sieradz, 30.08.2017