eliminacje powiatowe Turnieju BRD w Łodzi odbędą się 23 kwietnia 2024 r. (wtorek):
XLV Ogólnopolski Turniej Bezpieczeństwa w Ruchu Drogowym,Turniej BRDeliminacje... więcej
Składki członkowskie PZM w roku 2024
Informujemy członków klubów zrzeszonych w Polskim Związku Motorowym o... więcej
XXVI Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny Finał Regionalny w Łodzi 11.04.2024
XXVI Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny Finał Regionalny w ŁodziW... więcej
III KJS Rajd Głowno ŁZM Motosportklub 14.04.2024
Szczegółowe informacje:https://www.facebook.com/events/825398609363872?acontext... więcej
Terminy eliminacji: XXVI Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny – eliminacje regionalne - Łódź
Terminy eliminacji: XXVI Ogólnopolski Młodzieżowy Turniej Motoryzacyjny... więcej
ŁÓDŹ KREUJE Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi im. Zenona Plecha.
ŁÓDŹ KREUJE Indywidualne Międzynarodowe Mistrzostwa Ekstraligi im. Zenona... więcej
Życzenia Wielkanocne 2024
Zdrowych, Pogodnych Świąt Wielkanocnych,przepełnionych wiarą, nadzieją i... więcej
II Runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Cross Country - Bogumiłów - relacja
Wyniki II Runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Cross Country - Bogumilów - 17.03... więcej
Kalendarz imprez ZO PZM w Łodzi na rok 2024
Pobierz Kalendarz imprez 2024 ZO PZM w Łodzi

VI runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego Super Sprint

„II KIPARD SUPERSPRINT 2017”

 

 

 

 

REGULAMIN UZUPEŁNIAJĄCY

 

 

 

MISTRZOSTWA OKRĘGU ŁÓDZKIEGO

SUPER SPRINT

VI runda Mistrzostw Okręgu Łódzkiego Super Sprint

 

 

SIERADZ

24.09.2017

 

 

 

Organizator

 Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50

ZO PZM w Łodzi

 

 

SPIS TREŚCI:

 

  1.   USTALENIA  OGÓLNE                       

  2.   ORGANIZACJA                                               

  3.   ZGŁOSZENIA                                                 

  4.   UBEZPIECZENIE                                                       

  5.   NUMERY IDENTYFIKACYJNE                                 

  6.   REKLAMA                                                                   

  7.   ODBIÓR ADMINISTRACYJNY                                 

  8.   ZAPOZNANIE Z TRASĄ                                            

  9.   BADANIA  KONTROLNE                                                       

10.   OPONY                                                        

11.   ODPRAWA UCZESTNIKÓW                         

12.   PRZEBIEG IMPREZY                                    

13.   PROCEDURA STARTU                                              

14.   POMIAR CZASU                                                              

15.   META SUPER SPRINTU                                                                               

16.   BEZPIECZEŃSTWO                                                                                                        

17.   IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS SUPER SPRINTU

18.   NAGRODY                                                                  

19.   PROTESTY                                                                 

20.   KARY                                                                          

21.   POSTANOWIENIA KOŃCOWE                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Super Sprint zostanie przeprowadzony zgodnie z postanowieniami:

Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA,

Regulaminu Ramowy Mistrzostw Okręgu Łódzkiego w Super Sprint wraz z załącznikami,

Regulaminu Konkursowej Jazdy Samochodem,

Regulaminu Ochrony Środowiska w Sportach Motorowych,

Ustawy „Prawo o ruchu drogowym”,

niniejszego regulaminu uzupełniającego.

Modyfikacje, zmiany i/lub uzupełnienia do niniejszego regulaminu uzupełniającego będą publikowane wyłącznie w numerowanych i datowanych komunikatach ogłaszanych przez organizatora lub ZSS.

Otwarcie listy zgłoszeń                                             10.09.2017

Zamknięcie listy zgłoszeń                                          22.09.2017   18:00

Odbiór administracyjny dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowy w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017r. od godziny 7:00 do 8:00 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników odbiór administracyjny jest możliwy(zalecany) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00 Wybrany termin OA proszę podać w zgłoszeniu.

Badanie kontrolne BK 1 dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowe w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:30 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników BK 1 jest możliwe (zalecane) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00

Pierwsze posiedzenie ZSS                                         24.09.2017 godz. 9:10

Odprawa uczestników                                                   24.09.2017 godz. 9:30

Publikacja listy załóg dopuszczonych do startu              24.09.2017 godz. 9:50

Start                                                                    24.09.2017 godz. 10:00

Meta                                                                     24.09.2017 godz. 15:30

Końcowe badanie kontrolne                                       organizator nie przewiduje

Opublikowanie końcowej klasyfikacji prowizorycznej      24.09.2017 godz. 16:00

Rozdanie nagród                                                     24.09.2017 godz. 16:40

          1. USTALENIA OGÓLNE

          1.1. Miejsce i termin imprezy

Impreza odbędzie się w dniu 24.09.2017 na terenie drogi w Bogumiłowie wg załączonej mapki.

1.2. Nazwa i ranga imprezy

KIPARD Super Sprint 2017 rozgrywany jest jako: III runda MOŁ w Super Sprint.

          1.3. Numer wizy ZO PZM

Numer wizy    /2017 wydana przez OKSS PZM w Łodzi w dniu    .09.2017

          1.4. Lokalizacja biura

          W dniu imprezy (24.09.17) pod adresem  OSP Bogumiłów w godzinach 7:00 – 9:30
W Sobotę tj. 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00 w siedzibie Team50, ul. Lokajskiego 1/12

          1.5. Lokalizacja startu, mety

          Start – Bogumiłów, godz. 10:00

          Meta – Bogumiłów, godz. 15:30

          1.6. Charakterystyka

Impreza zostanie przeprowadzona w ciągu jednego dnia i składa z 1 sekcji.

Na trasie zlokalizowane będzie jedna próba, pokonywana 3 razy

Nawierzchnia trasy i prób: asfalt

Długość próby: 2,00 km

          2. ORGANIZACJA

             2.1. Nazwa organizatora

             Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50

             ZO PZM w Łodzi

             2.2. Adres

             Sieradzkie Stowarzyszenie Sportu Motorowego Team 50 98-200 Sieradz, ul. Lokajskiego 1/12 tel: 509-075-983 e-mail: biuro@team50.pl

             2.3. Władze Super Sprint

2.3.1. Zespół Sędziów Sportowych

Obserwator ZO PZM / przewodniczący                                Bartłomiej Archman

2.3.2. Osoby oficjalne

Dyrektor Imprezy                                                             Marek Wojtanka

Kierownik odcinka i zabezpieczenia                                       Patryk Dąbrowski                           

Kierownik biura i komisji obliczeń                                           Adam Wojtanka

Delegat Techniczny ZO PZM w Łodzi                                  Tomasz Łysoniewski

Kierownik badań kontrolnych                                              Michał Kubicki

Kierownik pomiaru czasu                                                    Dawid Sobczak

Komisarz ds. ochrony środowiska                                          Michał Kubicki

          3. ZGŁOSZENIA

             3.1. Załoga

3.1.1. Załogę stanowi kierowca i pilot

3.1.2. Kierowca nie może posiadać jakiejkolwiek licencji kierowcy sportu samochodowego w rozumieniu przepisów Polskiego Związku Motorowego, za wyjątkiem zawodników posiadających licencję, wymienionych w art. 1.1 regulaminu ramowego KJS.

3.1.3. Pilot nie może prowadzić samochodu podczas imprezy. W przypadku stwierdzenia prowadzenia samochodu przez pilota, załoga zostanie wykluczona.

             3.2. Obowiązki załogi

Do obowiązków załogi należy:

3.2.1. Obecność na odprawie uczestników

3.2.2. Przejechania trasy Super Sprint zgodnie z harmonogramem ogłoszonym przez organizatora w kolejności oraz kierunku zgodnym z dokumentami dostarczonymi przez organizatora,

3.2.3. Odbycie wszystkich prób w zapiętych pasach bezpieczeństwa, zapiętych kaskach ochronnych, z włączonymi światłami mijania lub światłami do jazdy dziennej oraz zamkniętymi szybami i szyberdachem. Nieprzestrzeganie powyższych przepisów pociągnie za sobą karę do wykluczenia włącznie.

3.3. Procedura zgłoszeń

3.3.1. Uczestnik zamierzający wziąć udział w Super Sprincie musi wypełnione zgłoszenie przesłać do dnia 22.09.2017 do godz. 18:00 na adres: biuro@team50.pl

 

Zgłoszenie dostępne na Facebooku Team50 Sieradz, bądź bezpośrednio pod adresem (arkusz google):

https://docs.google.com/document/d/1l1c3fEUi8UhO0hA2clYwwNngelNyWzpOgAcH...

Organizator przewiduje możliwość złożenia zgłoszenia w dniu imprezy w biurze, w przypadku zwolnienia się miejsca na liście startowej bądź niepełnej listy startowej.

3.3.2. Jeżeli zgłoszenie wysłane jest pocztą e-mail, oryginał zgłoszenia musi być czytelny i podpisany przez obydwu członków załogi w biurze rajdu.
 

3.3.3. Zgłoszenie zostanie przyjęte tylko w przypadku, gdy towarzyszyć mu będzie pokwitowanie wpłaty pełnej kwoty wpisowego.

3.3.4. Przez fakt podpisania zgłoszenia załoga przyjmuje do wiadomości, że startuje w imprezie na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas imprezy. Zrzeczenie to dotyczy FIA, PZM, organizatora, osób oficjalnych występujących w imprezie i innych uczestników.

3.3.5. Organizator ma prawo nie przyjęcia zgłoszenia w szczególnych przypadkach: nieetyczne zachowanie lub nieczytelny oryginał zgłoszenia.

             3.4. Liczba załóg i klas

3.4.1. Pojemność trasy: 40 załóg

3.4.2. W przypadku zgłoszenia więcej niż  40 załóg o przyjęciu decydować będzie kolejność wpływu zgłoszeń do biura organizatora. Zgłoszenia bez wpłaty wpisowego nie będą przyjmowane.

             3.5. Pojazdy dopuszczone

Do udziału w Super sprincie dopuszcza się samochody osobowe w rozumieniu Ustawy „Prawo o ruchu drogowym” lub osobowo/towarowe na bazie podwozia samochodu osobowego, ze sztywnym zamkniętym dachem, posiadające ważne dokumenty uprawniające do poruszania się po drogach publicznych RP i spełniające wymogi regulaminowe KJS. Patrz zał. nr 3 do regulaminu ramowego KJS.

             3.6. Klasy

Podział na klasy:

Klasa K1

               - do 1150 cm3

Klasa K2

              - od 1151 cm3 i do 1400 cm3

Klasa K3

              - od 1401 cm3 i do 1800 cm3

Klasa K4

              - powyżej 1801 cm3

Klasa K5

              - samochody z napędem 4x4 z doładowaniem *

Klasa K6

              - Gość

*Samochody z napędem 4x4 bez doładowania są przyporządkowane do klas pojemnościowych.

3.6.1. Samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika:

− z zapłonem ZI x współczynnik 1,7,

− z zapłonem ZS x współczynnik 1,5 (diesel).

3.6.2. Ostateczny podział na klasy określa lista startowa , zatwierdzona przez ZSS.

             3.7. Wpisowe, wpłaty, zwroty

3.7.1. Wysokość wpisowego wynosi :

Dla załogi zrzeszonej (kierowca lub pilot) w klubach PZM

150,00 zł

Dla załogi nie zrzeszonej w klubach PZM

200,00 zł

W przypadku odmowy przyjęcia reklamy dodatkowej organizatora

300,00 zł

Wpłaty wpisowego przyjmowane będą przelewem na konto organizatora.

Numer konta: 32 1240 3275 1111 0010 4615 6313

Gotówką w czasie odbioru administracyjnego w biurze zawodów + 50 zł

3.7.2. Wpisowe nie zawiera składki ubezpieczeniowej pokrywającej OC uczestnika wobec osób trzecich.

       3.7.3. Zwrot wpisowego

Zwrot wpisowego może nastąpić w przypadku odwołania imprezy lub w przypadku nieprzyjęcia  zgłoszenia.

          4. UBEZPIECZENIE

4.1. Kierowcy uczestniczący w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC

4.2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty w stosunku do załóg i ich sprzętu, jak również spowodowanych przez nie w sposób pośredni lub bezpośredni szkód w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

          5. NUMERY IDENTYFIKACYJNE

             5.1. Tablice

Tablica "rajdowa" (jeśli będzie dostarczona przez organizatora) musi być umocowana na masce przedniej samochodu. Na samochodzie może być tylko tablica aktualnej imprezy.

             5.2. Numery startowe

Numery startowe dostarczone przez organizatora, załoga we własnym zakresie musi umieścić na tylnych bocznych szybach. Brak obu numerów podczas trwania imprezy spowoduje karę nałożoną przez ZSS.

          6. REKLAMA

6.1. Organizator przewiduje reklamę dodatkową na samochodach z umiejscowieniem i wymiarami zgodnie z załącznikiem do niniejszego regulaminu. Treść reklamy dodatkowej Super Sprintu zostanie opublikowana w dniu odbioru administracyjnego. Plakietki reklamowe dostarczone uczestnikom w ramach reklamy dodatkowej organizatora muszą być umocowane w miejscu zgodnym z załącznikiem  niniejszego regulaminu.

6.2. Kontrola umieszczenia reklamy dodatkowej organizatora przeprowadzona będzie na BK 1. Brak lub umieszczenie w/w reklamy niezgodnie z załącznikiem traktowane będzie jak zgłoszenie bez reklamy dodatkowej organizatora, co zgodnie z art. 3.7.1. regulaminu odpowiada zwiększonej wysokości wpisowego.

6.3. Organizator zastrzega sobie prawo wyłączności na umieszczanie wszelkich reklam w biurze , na starcie i mecie Super Sprintu, na terenie stacji kontroli pojazdów podczas BK 1, w parku serwisowym oraz na całej trasie rajdu. Wszelka działalność w zakresie reklamy musi być uzgodniona z organizatorem.

          7. ODBIÓR ADMINISTRACYJNY

             7.1. Miejsce i czas

dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowy w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:00 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników odbiór administracyjny jest możliwy(zalecany) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00
Biuro imprezy w dniu 24.09.2017: OSP Bogumiłów 42, w dniu 23.09.2017: Lokajskiego 1/12, 98-200 Sieradz

                   7.2. Dokumenty do okazania

− prawo jazdy kierowcy kategorii B

− ubezpieczenia OC

− dowód rejestracyjny samochodu z ważnymi badaniami technicznymi

− dokument identyfikacyjny pilota

− pisemna zgoda właściciela/współwłaścicieli w przypadku korzystania z samochodu nie będącego własnością kierowcy

− dowód opłacenia składek za bieżący rok z tytułu przynależności klubowej — dotyczy kierowcy lub pilota zrzeszonego w Automobilklubie lub Klubie.

          8. ZAPOZNANIE Z TRASĄ     

          Organizator przewiduje zapoznanie z trasą w dniu imprezy od godz 7:30 do 9:30 na pieszo wyłącznie po odbyciu OA i BK

          9. BADANIA KONTROLNE

             9.1. Miejsce i czas

                Badanie kontrolne BK 1 dla zawodników mieszkających do 15 km od Sieradza obowiązkowe w dniu 23.09.2017 r. od godziny 16:00 do 17:00 w biurze rajdu, dla reszty zawodników w dniu 24.09.2017 r. od godziny 7:00 do 8:30 w biurze rajdu. Ponadto dla wszystkich chętnych zawodników BK 1 jest możliwe (zalecane) także w dniu 23.09.2017 r. w godzinach 16:00 – 17:00

Spóźnienie na BK 1 powyżej 30 minut od swojego wyznaczonego czasu powoduje wykluczenie załogi z Super Sprintu.

             9.2. Wymagania dodatkowe zgodnie z zał. 3 regulaminu ramowego KJS.

9.3. Organizator zastrzega sobie prawo przeprowadzenia końcowego badania kontrolnego przy wjeździe na Metę imprezy przez załogę.

          10. OPONY

10.1 Samochód startujący w Super sprincie może być wyposażony maksymalnie tylko w dwa koła zapasowe.

10.2 Ilość kół w każdym momencie imprezy musi zgadzać się z ilością kół na badaniach kontrolnych. Samochód  uczestnika przez cały czas trwania imprezy musi być wyposażony w ukompletowanie takie jak na BK 1.

10.3 Za każde wykryte naruszenie regulaminu opon zostanie nałożona na załogę kara wyznaczona przez ZSS

          11. ODPRAWA UCZESTNIKÓW

             11.1. Miejsce i czas

Obok Startu do odcinka, 24.09.2017 godz. 9:40

          12. PRZEBIEG IMPREZY

          12.1. Czas i miejsce opublikowania listy startowej 

24.09.2017 Godz. 9:50, obok Startu (oficjalna tablica inf.)
 

12.2. Oficjalny start

          24.09.2017   godz.  10:00    (według listy startowej)

12.3. Kierownik próby jest jedynym przedstawicielem organizatora przed uczestnikiem uprawnionym do podejmowania niezbędnych decyzji.

          13. PROCEDURA STARTU

 

13.1. Na starcie odcinka specjalnego znajdować się będzie elektroniczne urządzenie startowe wyposażone w 2 - cyfrowy wyświetlacz oraz 2 zielone światła. Będzie ono połączone z fotokomórką. Wyświetlacz urządzenia startowego będzie usytuowany tak, by był dobrze widoczny dla załogi w samochodzie stojącym na linii startu. Samochód z załogą ustawia się na linii startu a urządzenie startowe, w trybie ciągłym odlicza i wskazuje sekundy pozostałe do momentu zapalenia się zielonego światła. Wyświetlacz wskazuje kolejno: 30, 15, 10, 5, 4, 3, 2, 1, zielone światło. Czas świecenia się zielonego światła wynosi 20 sekund. W tym czasie załoga powinna wystartować zgodnie z art. 31.4.3 Regulaminów Sportowych FIA.

          14.  POMIAR CZASU

14.1. Pomiar czasu na mecie próby będzie wykonywany z dokładnością do 1/10 (lub 1/100) sekundy.

14.2. Jeżeli z winy załogi wpisanie czasu jest niemożliwe, ZSS nałoży karę na załogę.

          16. BEZPIECZEŃSTWO

Zaleca się stosowanie w pojazdach klatek bezpieczeństwa zgodnych z zał. J do MKS.

          17. IDENTYFIKACJA OSÓB OFICJALNYCH PODCZAS KJS:

          Nie przewidziano

          18. NAGRODY

             18.1. Rozdanie nagród

             Rozdanie nagród dobędzie się przy biurze zawodów,  około 10 minut po opublikowaniu oficjalnej klasyfikacji końcowej.

             18.2. Wykaz nagród:

             Za zajęcie miejsc 1,2,3 w klasach puchary dla kierowcy i pilota.

          19. PROTESTY

19.1. Każdy protest musi być złożony na piśmie na ręce Dyrektora imprezy lub w przypadku jego nieobecności na ręce ZSS.

19.2. Protesty i zażalenia w sprawie wykroczeń regulaminowych mogą być kierowane do Dyrektora wyłącznie na piśmie, w terminie 30 minut od chwili opublikowania wyników prowizorycznych. Protesty dotyczące ostatecznej klasyfikacji i protesty zbiorowe nie będą przyjmowane.

19.3. Do protestu dołączona musi być kaucja, która wynosi 100% wpłaconego wpisowego. Kaucja podlega zwrotowi w przypadku uznania protestu. Protest będzie rozpatrzony przez ZSS.

19.4. Wszelkie odwołania od decyzji ZSS, KJS muszą być składane przez uczestnika do OKSS PZM. Od decyzji OKSS przysługuje odwołanie do GKSS przy zachowaniu trybu odwołań zgodnie z MKS.

19.5. Kaucja przy odwołaniu do OKSS wynosi 200% wpłaconego wpisowego, natomiast kaucja przy odwołaniu do GKSS wynosi 400% wpłaconego wpisowego.

               20. KARY           Kary zgodnie z zał. nr 1 regulaminu ramowego MOŁ w RS.

          21. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

21.1.Organizator zastrzega sobie prawo do właściwej interpretacji niniejszego regulaminu, wydawania  instrukcji dodatkowych oraz komunikatów, stanowiących integralną część regulaminu uzupełniającego jak również do całkowitego odwołania imprezy.

                                     Dyrektor Super Sprint                           

Sieradz, 30.08.2017                    

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: