Zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych
Ciepłych, pełnych radosnej nadziei Świąt Wielkanocnych życzy Państwu Prezes... więcej
PUCHAR GÓR ŚWIĘTOKRZYSKICH enduro
Kieleckie Towarzystwo Motorowe NOVI KORONA Kielce organizuje w dniach 06-07.04.... więcej
Pucharu Południowej Polski w cross country 2024
Rozgrywki w ramach Pucharu Południowej Polski w cross country zaczynamy w... więcej
KOMUNIKAT
Informujemy, że w dniach 07-08.03.2024 biuro Zarzadu Okręgowego PZM w Kielcach... więcej
Fundacja PZM: 1,5% ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
SZKOLENIE LICENCJA SEDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO
Lubisz motoryzację, chcesz wejść w świat motosportu? Ta informacja jest dla... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Druga runda SuperOES rozgrała sie w warunkach mało zimowych. Pogoda była... więcej
SUPEROES 2024 II Runda
Już w sobotę 17.02.2024 kolejna runda SuperOES na Tor Kielce z nową... więcej
Szkolenie na licencję ND-R Tor "KIELCE" 24-25.02.2024
1. Termin: 24 - 25 luty 2024 (sobota, niedziela)2. Miejsce: Tor „KIELCE... więcej
SUPEROES 2024 I Runda
W sobotę 20.01.2024 na Torze KIELCE w Miedzianej Górze odbedzie sie pierwsza... więcej

REGULAMIN RAMOWY PUCHARU POŁUDNIOWEJ POLSKI w Cross Country 2017r.

 

REGULAMIN RAMOWY „PUCHARU POŁUDNIOWEJ POLSKI w Cross Country 2017r.”

 

1. Definicja imprezy

Puchar Południowej Polski w Cross Country 2017 jest imprezą masową dla posiadaczy quadów i motocykli terenowych. Celem imprezy jest propagowanie wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, bezpiecznego uprawiania sportów motocyklowych w sposób zorganizowany, w miejscach przystosowanych i dedykowanych do tego typu sportów. Impreza ma również na celu, podnoszenie umiejętności kierowania motocyklem oraz integrację środowiska motocyklowego.

2. Organizatorzy

Kluby Motorowe: Kielecki Klub Motocyklowy WENA, Ostrowiecki Klub Sportów Motorowych

"EnduroRana", „Myślenicki Klub Motorowy”, "Moto Dąbrowa", GKM Ochotnica, Auto Moto Klub Gliwice, BKM Brzeziny, TMC Tarnów.

Cykl zawodów obejmuje 8 eliminacji, w ramach których poszczególne kluby lub regiony mogą zaliczyć organizowane zawody jako własny cykl. Imprezy organizowane są wg regulaminów szczegółowych imprez, które nie mogą się różnić od niniejszego regulaminu. W zależności od liczby uczestników i warunków zmienny może być tylko czas trwania poszczególnych biegów i utworzenie ewentualnych nowych klas. Wyniki do klasyfikacji Pucharu Południowej Polski Cross Country będą zaliczane w oparciu o zasady niniejszego regulaminu.

Nad całym cyklem będzie czuwał Kierownik Cyklu PPPCC 2017 do którego należą uprawnienia:

  • czuwanie nad prawidłowym zastosowaniem regulaminu, (nad przestrzeganiem regulaminu) zarówno przez organizatora jak też uczestników zawodów z prawem do zarządzenia zmian lub zastosowania sankcji przewidzianych w regulaminie,
  • rozwiązywanie ewentualnych niejasności i sporów wynikających z interpretacji regulaminu,
  • możliwość zmiany decyzji organizatora lub innego podmiotu związanego z organizacją zawodów w przypadku stwierdzenia jej niezgodności z regulaminem,
  • sprawdzanie stopnia przygotowania organizatora do zawodów, (organizacja biura zawodów, rozmieszczenie osób funkcyjnych, oznakowanie punktów, zabezpieczenie trasy i wszystkie inne kwestie dotyczące organizacji),
  • rozpatrywanie protestów dotyczących spraw regulaminowych,
  • udział w innych sprawach ważnych dla przebiegu i organizacji zawodów.

Kierownikiem Cyklu PPPCC 2017 jest Michał Romaniec.

 

3. Uczestnicy i podział na klasy

Prawo do startu mają amatorzy bez licencji, oraz zawodnicy z licencją A, B, C uprawniającą do startów w rajdach enduro, trial, cross-country lub motocrossie. Do startu będą dopuszczone motocykle sprawne technicznie. Motocykle biorące udział w imprezie nie muszą posiadać dowodu rejestracyjnego oraz osprzętu (oświetlenie, sygnalizacja) wymaganego przepisami o ruchu drogowym.

W zależności od posiadanego pojazdu oraz wieku uczestnicy zostaną podzieleni na następujące klasy:

  • klasa Junior 85 - wiek minimalny to ukończone 10 lat (w przeddzień zawodów) do 16 lat, motocykl 2T o poj. do 85 ccm oraz 4T do 150 ccm
  • klasa Junior - wiek minimalny to ukończone 14 lat (w przeddzień zawodów) do 21 lat, motocykl 2T o poj. do 144 ccm oraz 4T do 250 ccm.
  • klasa Kobiet - bez podziału na klasy
  • klasa S1 Amator – motocykle o poj. do 150 ccm - 2T i do 250 ccm – 4T (równie ż z lic C), wiek od 16 lat klasa S2 Amator – motocykle o poj. ponad 150 ccm – 2T i ponad 250 ccm - 4T (równie ż z lic C), wiek od 17 lat
  • klasa HOBBY1 - wiek od 17 lat do 35 bez podziału na pojemność motocykla. Zawodnicy, którzy startują po raz pierwszy w cyklu PPPCC oraz Ci, którzy nie zajmowali miejsc powyżej połowy stawki w swoich klasach amatorskich w edycji 2015, oraz Ci, którzy nie zaj ęli miejsc pucharowych w roku 2016.
  • klasa HOBBY2 - wiek od 35 (urodzeni w 1982 r. lub wcześniej) bez podziału na pojemność motocykla. Zawodnicy, którzy startuj ą po raz pierwszy w cyklu PPPCC oraz Ci, którzy nie zajmowali miejsc powyżej połowy stawki w swoich klasach amatorskich w edycji 2015 oraz Ci, którzy nie zaj ęli miejsc pucharowych w roku 2016.
  • klasa MASTER - od 40 roku życia (ur. 1977 i starsi) bez podziału na klasy (ró wnież z licencją A,B,C)
  • klasa MASTER50 (rocznik 1967 i starsi) bez podziału na klasy
  • klasa EXPERT - zawodnicy z lic B oraz zawodnicy wytypowani przez Kierownika Cyklu, którzy zaj ęli w cyklu PPPCC miejsca pucharowe w klasach amatorskich; bez podziału na klasy, wiek od 17 lat,
  • klasa PRO – uczestnicy z licencją „A” oraz najlepsi z klasy EXPERT wytypowani przez Kierownika Cyklu PPPCC bez podziału na klasy.
  • klasa QUAD 2K - quad z napędem na 1 oś, wiek minimum 17 lat klasa QUAD 4K - quad z napędem na 2 osie, wiek minimum 18 lat

W przypadku sumy zawodników w klasach HOBBY1 i HOBB Y2 mniejszej niż 30 zawodników na danych zawodach klasa ta zostanie połączona.

Zawodnicy z klas Hobby muszą sprawdzić w biurze zawodów mo żliwość startu w tej klasie.

Warunkiem utworzenia klasy jest udział minimum 5 zawodników w klasie. Wyjątek może stanowić klasa JUNIOR 85, klasa Kobiet i MASTER50, gdzie organizator może dopuścić mniejszą liczbę uczestników w zawodach. Warunkiem utrzymania klasy Master 50 i klasy Kobiet przez cały sezon jest sklasyfikowanie po 4 eliminacjach nie mniej niż 6 zawodników w klasie Master50 i 4 zawodniczek w klasie Kobiet.

Jeśli zawodnik wystartuje w niewłaściwej klasie może zostać zdyskwalifikowany nawet po zakończeniu zawodów.

Zawodnik, który dostanie DYSKWALIFIKACJE (DSK) musi liczyć się z tym, że jego dotychczasowe wyniki mogą zostać usunięte.

 

4. Czas trwania wyścigu

Niniejszy punkt może się różnić od Regulaminów Uzupełniających poszczególnych imprez i wyznacza jedynie ramy czasowe dla organizatorów. Wyniki uzyskane przez zawodników będą przeliczone wg ilości okrążeń i uzyskanego czasu przejazdu.

Zalecany jest start klas co 2 minuty w poniższej kolejności:

  • czas 1,0 do 2,5 godzin - klasa PRO klasa EXPERT klasa JUNIOR klasa MASTER klasa S2
  • klasa S1 klasa HOBBY1 klasa HOBBY2
  • 1 do 1,5 godziny - klasa JUNIOR 85 klasa MASTER 50 klasa KOBIET
  • 1 do 1,5 godziny- klasa QUAD 2K i Quad 4K osobny wyścig

5. Zgłoszenia, dokumenty i numery startowe

W biurze imprezy należy przedstawić następujące dokumenty:

  • dowód tożsamości
  • wypełnioną i podpisaną kartę zgłoszeniową (załącznik do pobrania lub w biurze zawodów)
  • wypełnioną i podpisaną ankietę o aktualnym stanie zdrowia (załącznik do pobrania lub w biurze zawodów)

Zawodnicy, którzy wypełni ą zgłoszenie na cały cykl zawodów po zgłoszeniu swoj ego uczestnictwa przez internet (na stronie www.wynikizawodow.pl) nie będą musieli podpisywać i uzupełniać karty zgłoszeniowej i ankiety zdrowia.

Uczestnicy niepełnoletni pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w imprezie (załącznik do pobrania ze strony internetowej organizatora lub w biurze zawodów)

  • złożyć podpis pod polisą ubezpieczeniową NNW (nie dotyczy zawodników z aktualn ą licencją)

Obowiązuje odbiór techniczny motocykla i kasku (konieczna homologacja kasku).

NUMERY STARTOWE obowiązują w całym cyklu te same dla danego zawodnika. W pierwszej kolejności honorowane będą numery zawodników wcześniej zarejestrowane na www.wynikizawodow.pl, a następnie będą przydzielane przez organizatora.

Numer z pierwszej eliminacji obowiązuje zawodnika w kolejnych zawodach cyklu. Zawodnik nie posiadający numerów będzie mógł kupić u organizatora cyfry do naklejenia na motocykl lub quada w cenie 10 zł. Motocykl ma obowiązkowo posiadać 3 numery, quad 2. Numer musi być widoczny, cyfry czarne, czcionka ARIAL, wys. min. 12 cm, tło białe lub żółte. (nie dotyczy zawodników MP).

6. Wpisowe

Wysokość wpisowego ustala się na kwotę:

  • 110 zł. klasa Junior 85 i młodzież ucząca się za okazaniem ważnej legitymacji szkolnej 150 zł. - pozostali uczestnicy

Wpisowe powyższe będzie pomniejszone o 30 zł., jeśli uczestnik na min. 3 dni przed zawodami zgłosi swój udział za pośrednictwem internetu. (www.wynikizawodow.pl - panel użytkownika). Osoba, która zarejestruje się przez internet na daną imprezę, a nie wystartuje, traci przywilej obniżenia wpisowego na następnych zawodach, na które się zapisze przez internet i wystartuje.

7. Zasady rozgrywania imprezy, procedura startu.

Imprezę poprzedzi odprawa uczestników i kierowników ekip w dniu imprezy w miejscu podanym przez organizatora. Odprawa jest obowiązkowa! Wszelkie ewentualne zmiany w harmonogramie i inne ważne sprawy będą omówione na tym spotkaniu.

Przebieg imprezy zgodnie z harmonogramem czasowym. (zawartym w Regulaminie Uzupełniającym) -każdorazowo na stronie organizatora. Na 15 min. przed wyznaczoną godz. startu zostaje otwarty wjazd do strefy oczekiwania. W tym czasie wszyscy uczestnicy zakwalifikowani do wyścigu muszą zająć miejsce w strefie oczekiwania . Uczestnicy wszystkich klas ze strefy oczekiwania wyjeżdżają za wyznaczonym zawodnikiem prowadzącym na obowiązkowe okrążenie zapoznawcze . Inne treningi na trasie Cross Country są zabronione. Następnie przejeżdżają jedno obowiązkowe okrążenie zapoznawcze i wracają na miejsce startu. Podczas okrążenia zapoznawczego jest zakaz wyprzedzania za co może grozić wykluczenie z zawodów. Po okrążeniu zapoznawczym nie można tankować pojazdów. Na miejscu startu ustawiają się według kolejności startu klas .

Procedura startu będzie każdorazowo podana podczas odprawy zawodników .

Falstart jest karany procedurą „stop-and-go” w strefie pomiaru czasu po zatrzymaniu uczestnika przez sędziego na 2 minuty. Wykroczenie to sygnalizowane jest czarną tablicą z nr uczestnika. Uczestnik wzywany do odbycia kary musi zatrzymać się w trzech kolejnych okrążeniach. Jeśli nie wykona tego polecenia zostaje pokazana mu czarna flaga, co oznacza wykluczenie z wyścigu.

Pomiar ilości przejechanych okrążeń będzie dokonywany metodą elektroniczną .

Koniec wyścigu jest sygnalizowany chorągiewką z czarno - białą szachownicą po upływie wyznaczonego czasu i oznacza zakaz kontynuowania jazdy po przekroczeniu linii mety.

Czerwona flaga w punkcie pomiaru czasu sygnalizuje przerwanie zawodów i zakaz kontynuowania jazdy.

8. Zabezpieczenie medyczne - karetka „P” z personelem medycznym i lekarzem, strażacy na trasie, quad przystosowany do transportu medycznego, łączność radiowa lub telefoniczna.

9. Punktacja i klasyfikacja

Uczestnicy są klasyfikowani na podstawie ilości pokonanych okrążeń trasy, po przejechaniu minimum 1/3 liczby okrążeń zwycięzcy w klasie. Wartości niepodzielne zaokrąglane są matematycznie. Np. 8 okrążeń zwycięzcy - klasyfikuje się zawodników, którzy ukończyli 3 okrążenia (8/3=2,67).

Za uzyskanie miejsca w klasie w każdych zawodach osobno zawodnicy uzyskują następujące ilości punktów

M-ce 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
Pkt. 50 46 44 42 40 38 36 34 32 30 28 26 24 22 20 18 16 14 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1

O klasyfikacji generalnej pucharu decyduje suma punktów uzyskana w ciągu całego cyklu z odliczeniem jednego, najsłabszego wyniku (nie można odliczyć DSK - dyskwalifikacja). Odliczenie nie dotyczy również wyniku z ostatniej eliminacji w sezonie, której wynik będzie zaliczony bez względu na liczbę zdobytych przez zawodnika punktów. W klasie PRO, Expert, Weteran, Junior, Junior 85 będą odliczone dwa najsłabsze wyniki cyklu z zachowaniem pominięcia DSK i ostatniej eliminacji (jeśli ostatnia eliminacja jest jedynym odliczeniem, to taki wynik może być odliczony). W trakcie sezonu jest możliwa zmiana klasy przez zawodnika, ale o przeniesieniu punktów będzie decydował Kierownik Cyklu PPPCC za pisemną prośbą (z uzasadnieniem) zawodnika.

W razie równej ilości punktów uzyskanych przez zawodników na koniec edycji o miejscu decyduje liczba lepszych miejsc. W razie dalszej równości o miejscu końcowym decyduje lepsze miejsce (lub udział) w ostatniej eliminacji sezonu.

PREMIA SPECJALNA - na koniec sezonu dla zawodników, którzy wystartują we wszystkich eliminacjach otrzymają dodatkowo 8% sumy wszystkich uzyskanych punktów. Premia będzie doliczona do końcowego wyniku sezonu.

Zawodnicy, którzy zajmą pucharowe miejsca w danej eliminacji mogą zostać przeniesieni do klasy wyższej (wraz ze zdobytymi punktami) i nie będą mogli już więcej razy startować w poprzedniej klasie. W klasach HOBBY nie będzie prowadzona klasyfikacja sezonu. A zawodnicy, którzy zdobędą pierwsze 3 miejsca nie mogą ponownie startować w tej klasie.

Organizatorzy cyklu przed następnym sezonem (2018) zdecydują o możliwości startów w odpowiednich klasach zawodników, którzy w sezonie 2017 zajmą miejsca 1,2,3.

KLASYFIKACJA KLUBOWA / ZESPOŁOWA

Do klasyfikacji klubowej/zespołowej będą zaliczane punkty Zespołom (od wystartowania w danych zawodach min. 4 członków) i klubom sportowym .

Do klasyfikacji klubowej/zespołowej będzie liczona suma zdobytych punktów w danej rundzie czterech najlepszych zawodników z klubu/zespołu plus po 10 pkt. za każdego następnego, który zostanie sklasyfikowany w rajdzie. Jeżeli zawodnik zaliczany do najlepszej czwórki zdobędzie mniej niż 10 punktów, będzie mu zaliczonych 10 pkt. Jeśli w zawodach w danej klasie wystartuje mniej niż 6 zawodników, do punktacji klubowej/zespołowej zalicza się zawodnikowi 10 punktów. Zawodnik klas Hobby, bez względu na ilość zdobytych punktów, dla klubu zdobywa 10 pkt. za sklasyfikowanie się w zawodach.

Zgłoszenie do rywalizacji klubowej będzie na podstawie prawidłowo wypełnionego zgłoszenia indywidualnego w rubryce "przynależność klubowa". W trakcie sezonu zawodnik nie może zmienić przynależności klubowej, jedynie może zrezygnować z punktowania dla klubu/zespołu i startować dalej jako nie zrzeszony.

10. Zasady obowiązujące uczestników zawodów

  • jazda po trasie w kierunku przeciwnym do ruchu jest zabroniona, pod groźbą wykluczenia z imprezy
  • uczestnik, który przypadkowo opuścił trasę, musi na nią wrócić w miejscu jej opuszczenia. Niedotrzymanie tego warunku spowoduje wykluczenie uczestnika
  • każdy uczestnik ma obowiązek stosowania mat ekologicznych
  • w pobliżu depo organizator wyznacza strefę napraw i tankowania, obszar ten oznaczony jest chorągiewkami: białą – wjazd i żółtą – wyjazd. Na terenie strefy napraw i tankowania może przebywać jedynie uczestnik startujący w imprezie i jeden jego mechanik oraz osoby funkcyjne wyznaczone przez organizatora.
  • na terenie strefy napraw i tankowania jest całkowity zakaz palenia tytoniu i używania ognia.
  • tankowanie motocykla w czasie wyścigu może odbywać się tylko w strefie napraw i tankowania i tylko po unieruchomieniu silnika na macie ekologicznej.
  • do tankowania dopuszczone są jedynie pojemniki atestowane na paliwo, dodatkowo niezbędnym wymogiem jest stosowanie lejków do paliwa
  • ilość tankowań i zjazdów do strefy napraw i tankowań nie jest limitowana, z tym, że nie można tankować po okrążeniu zapoznawczym - grozi to dyskwalifikacją!
  • zawodnika obowiązuje poza homologowanym kaskiem odpowiedni strój - długie rękawy, buty do jazdy sportowej, ochraniacze i rękawice.
  • zawodnik ma zakaz mocowania kamery na kasku/goglach

11. Wykluczenie uczestnika

Uczestnik może być wykluczony za:

  • wymianę motocykla na inny niż zgłoszony zamianę motocykla z innym uczestnikiem
  • tankowanie przy włączonym silniku oraz tankowanie z pojemnika bez homologacji i bez użycia lejka
  • palenie tytoniu w strefie napraw przez zawodnika lub mechanika jazdę pod prąd
  • jazdę poza wyznaczoną trasą skracanie trasy
  • jazdę po uprawach rolnych
  • jazdę pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających ominięcie punktu kontroli przejazdu
  • trening na trasie
  • wylanie oleju lub paliwa na ziemię
  • tankowanie motocykla poza strefą tankowania i po okrążeniu zapoznawczym nieuzasadnione wyprzedzanie (ściganie się) na okrążeniu zapoznawczym
  • brak mat ekologicznych przy tankowaniu i naprawach kara 300zł – nie uiszczenie kary - wykluczenie z imprezy
  • jazda z zamontowaną kamerą na kasku/goglach.

12. Zakres prac dozwolonych przy motocyklu

W strefie napraw uczestnik i mechanik może dokonać: wymiany każdej części oprócz ramy

  • wymiany opon lub naprawy koła
  • uzupełnienia paliwa tylko w strefie tankowania wymiany i uzupełnienia płynów
  • oczyszczenia pojazdu celem umożliwienia odczytania numerów startowych

Na trasie uczestnik może dokonać naprawy motocykla przy pomocy podanych mu części i narzędzi. Mechanik ma prawo podać uczestnikowi części i narzędzia.

13. Nagrody

Puchary po każdej rundzie za pierwsze 3 miejsca w klasach indywidualnych.

Puchary za rozgrywki klubowe nie będą wręczane na poszczególnych rundach, dopiero za cały sezon.

Puchar nie odebrany przez zawodnika po zakończeniu zawodów przechodzi na własno ść klubu organizatora.

Rozdanie pucharów za Klasyfikacja Generaln ą Pucharu Południowej Polski Cross Country 2017 odbędzie się na specjalnej imprezie podsumowującej w lokalu pod Krakowem pod koniec października 2017.

14. Protesty

Każdy protest musi być złożony na piśmie i poparty obowiązującą kaucją 100 zł., zwrotną w przypadku uznania protestu. Protesty nie mogą być zgłaszane później niż:

  • 20 minut po zakończeniu wyścigu – w sprawach motocykli, paliwa, zachowania się uczestnika na trasie itp.
  • 15 minut po ogłoszeniu prowizorycznych wyników, jeżeli protest dotyczy tych wyników. Warunkiem rozpatrzenia protestu jest uiszczenie kaucji. Protest należy złożyć kierownikowi imprezy.

protesty dotyczące cyklu oraz odwołania od decyzji sędziego zawodów nale ży składać pisemnie do Kierownika Cyklu PPPCC 2017.

15. Ubezpieczenia

Każda impreza jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz następstw NNW organizatora i zawodników.

Zawodnicy w biurze zawodów musz ą złożyć oświadczenie woli o przystąpieniu do ubezpieczenia grupowego NNW.

Uczestnicy mogą ubezpieczyć się we własnym zakresie. Zawodnicy posiadający aktualną licencję są ubezpieczeni z tego tytułu. Organizator nie odpowiada za ewentualne straty i szkody w stosunku do uczestników i ich sprzętu, jak i szkody oraz straty spowodowane bezpośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia.

 

16.Postanowienia końcowe

Wszelkie sprawy nieujęte w niniejszym regulaminie winny być załatwiane przez Kierownika Cyklu PPP CC 2017 w oparciu o niniejszy regulamin, obowiązujący regulamin ramowy Cross Country 2017 umieszczony na stronie ZG PZM. W przypadkach szczególnych na poszczególnych imprezach decyzję podejmuje Sędzia Główny zawodów, a w przypadkach dotycz ących całej edycji Pucharu Południowej Polski Cross Country Kierownik Cyklu PPPCC 2017. Decyzja podjęta przez Kierownika Cyklu PPPCC 2017 jest ostateczna.

 

ORGANIZATORZY

Załączniki:

1.Zgłoszenie do zawodów

2.Oświadczenie o stanie zdrowia

3.Zgoda opiekunów-rodziców na start

 

Terminarz:

09.04.2017 Ostrowiec Świętokrzyski

07.05.2017 Dębska Wola

28.05.2017 Bytom

25.06.2017 Pińczów

23.07.2017 Lesko

13.08.2017 Dąbrowa Górnicza

24.09.2017 Krzyszkowice

15.10.2017 Biskupice Radłowskie

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: