Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do drugiej rundy... więcej
Śląski MX Cup w Cieszynie
14 kwietnia 2024 roku Automobilklub Cieszyński na torze motocrossowym w... więcej
Ustalenia Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD i MTM
9 kwitnie br. w siedzibie Zarządu Okręgowego Polskiego Związku Motorowego... więcej
42. Rajd Valašská: pierwsze szlify Jakuba Matulki i Daniela Dymurskiego w samochodzie Rally2
W miniony weekend w Czechach rozegrany został 42. Kowax Valašská Rally ValMez.... więcej
I runda Motocyklowych Mistrzostw Śląska 2024
W dniach 27 - 28 kwietnia 2024 roku Automobilklub Śląski oraz DuszanTeam... więcej
Jakub Matulka i Daniel Dymurski treningowo w Rajdzie Valašská
Załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski w... więcej
Ogólnopolski Zlot Caravaningowy "20 - lecie wstąpienia Polski do EU"
KMG JARZĄBEK zaprasza na Ogólnopolski Zlot Caravaningowy organizowany z okazji... więcej
Ogólnopolskie Szkolenie Sędziów Technicznych
 Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach przy współpracy z... więcej
Szkolenie dla sędziów sportu samochodowego
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach organizuje szkolenie dla... więcej

RSMŚl stawia na RallyN !

Grupa RallyN, która swój debiut miała w RSMŚl w sezonie 2021 jest stale rozwijana. Dzięki współpracy Okręgowej Komisji Sportów Samochodowych PZM w Katowicach z Główną Komisją Sportów Samochodowych PZM, grupa ta będzie klasyfikowana również w innych rajdach okręgowych* oraz zawodach rangi mistrzostw Polski!** Sprawia to, że RallyN stanie się najbardziej uniwersalną grupą samochodów w zawodach krajowych PZM.

Dla zainteresowanych zawodników zostały już opublikowane Przepisy Szczegółowe Grupy RN (RallyN/RacingN/RXN) zakładające pełną standaryzację samochodów pomiędzy konkurencjami sportu samochodowego, gdzie RN będzie występować. Ma to na celu daleko idące ułatwienia w wykorzystaniu samochodu grupy RN w różnych cyklach czy też konkurencjach. Co ważne, wyposażenie bezpieczeństwa samochodu będzie takie samo niezależnie od poziomu rywalizacji.

Podział na klasy grupy RallyN w sezonie 2022 będzie wyglądał następująco:

  • Klasa RallyN1: samochody RallyN, turbodoładowany silnik benzynowy od 1368 cm3 do 1620 cm3 lub wolnossący do 2000 cm3.
  • Klasa RallyN3: samochody RallyN, wolnossący silnik benzynowy do 1000 cm3 (RN3A)oraz samochody RallyN wolnossący silnik benzynowy od 1000 cm3 do 1300 cm3 (RN3B).

Luka pomiędzy klasą RallyN1 a RallyN3 nie jest przypadkowa, ponieważ od sezonu 2023 przewidziano wprowadzenie kolejnej i zarazem ostatniej klasy grupy RN, tj. RallyN2. Ma ona za zadanie zastąpić samochody z silnikami wolnossącymi do 1600 cm3, uwzględniając również silniki turbodoładowane do 1367 cm3 z odpowiednio dobraną zwężką. Zapowiedź przepisów technicznych klasy RallyN2 opublikowano już w tegorocznych Przepisach Szczegółowych Samochodów Grupy RN, więc zachęcamy potencjalnie zainteresowanych do zapoznania się z nimi.

Organizatorzy RSMŚl wzorem ubiegłego sezonu przewidują nagrody dla uczestników klas RN w postaci znacznie obniżonego wpisowego. Prowadzone są również rozmowy o wprowadzeniu grupy również na poziomie imprez amatorskich.  Szczegóły wkrótce.

Link do Przepisów Szczegółowych Grupy RN

*    Do decyzji organizatora danego cyklu.
**  Podlega zatwierdzeniu przez Główną Komisję Sportów Samochodowych PZM.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: