Przepisy o ruchu drogowym są w Polsce dobre, tylko trzeba je egzekwować
Przepisy o ruchu drogowym są w Polsce dobre, trzeba tylko żeby przestrzegali... więcej
Klasyfikacja Mistrzostw Śląska Pojazdów Zabytkowych 2020
Minoł sezon 2020 Otwartych Mistrzostw Śląska Pojazdów Zabytkowych. Był to rok... więcej
Komunikat nr 9/2020 GKC PZM - zawieszenie szkolenia w 2021 roku
Główna Komisja Caravaningu PZM informuje o opublikowaniu Komunikatu nr 9/2020... więcej
Znamy mistrzów sezonu 2020
Za nami kolejny, szesnasty już sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska... więcej
Komunikat nr 8/2020 GKC PZM - Kalendarz na 2021 rok
Główna Komisja Caravaningu PZM informuje o opublikowaniu Komunikatu nr 8/2020... więcej
Kursu na licencje sędziowskie w sporcie samochodowym przełożony na przyszły rok.
W związku z rosnącą liczbą zachorowań wywołanych przez koronawirusa oraz... więcej
Rajd Wisły przełożony na przyszły rok
Jak poinformował organizator finałowej rundy sezonu 2020 Rajdowych... więcej
NOWY TERMIN Kursu na licencje sędziego technicznego - sport samochodowy
Z powodu obecnej sytuacji epidemiologicznej oraz obostrzeń wprowadzonych przez... więcej
Konsultacje w sprawie grupy RallyN
Zespół Techniczny przy Okręgowej Komisji Sportu Samochodowego ZO PZM w... więcej
NOWY TERMIN Kursu na licencje sędziowskie - sport samochodowy
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach po uzgodnieniu z Główną... więcej

Rokita i Dyemba triumfują w Rzeszowie!

Michał Rokita pilotowany przez DYEMBĘ wygrali 6. Rajd Rzeszowiak, drugą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska! Po bardzo zaciętej walce Krakowianin zdeklasował rywali na finałowym Power Stage’u, pokonując o ponad 11 sekund Dariusza Badurę i Janusza Wołka, którzy cieszyć będą się ze zdobycia drugiego z rzędu drugiego miejsca. Podium w Rzeszowie uzupełnili Bartosz Bąk i Łukasz Jastrzębski.

Rokita rozpoczął finałową pętlę od zwycięstwa na OS 4 Zawadka 2, jednak tuż za nim ukończył Badura, tracąc jedynie 0,8 s. Kierowca Hondy Civic Type-R agresywnie rozpoczął finałową próbę, próbując odrobić liczącą tylko 1,9 s stratę do Rokity, jednak już na początku próby zaliczył małe ratowanie, urywając lusterko i tracąc cenny czas. Mimo problemów i tak ukończył próbę na wysokiej, drugiej pozycji. Rokita pojechał zdecydowanie najszybciej, pokonując go aż o 11,6 s. Trzecie miejsce na odcinku zajęli Watras i Kluczewski (+12,3 s), czwarte Bąk i Jastrzębski (+19,0 s), piąte Zardzewiały i Kołodziej (+21,4 s).

Po pięciu odcinkach specjalnych Rokita z DYEMBĄ wjechali na metę w Rzeszowie z przewagą 13,5 s nad Badurą z Wołkiem. Trzecie miejsce w rajdzie padło łupem Bąka i Jastrzębskiego (+55,8 s), który na ostatnim odcinku zepchnął o oczko niżej Piotrowskiego z Mroszczykiem (+56,9 s). Piątkę uzupełnił Watras z Kluczewskim (+1:00,6 s).

W RO 2 zwyciężyli Adam Wojtunik z Janem Żwirkiem (Honda Civic), 6,7 s stracili do nich Bartłomiej Senkowski z Radosławem Talagą (Honda Civic), a 7,5 s Adam Rachfał ze Sławomirem Leją (Honda Civic). W Pucharze Peugeot/Citroen triumfowali Konrad Dukat z Mieczysławem Kalczyńskim, którzy swoim Peugeotem 106 pokonali o 12,8 s Piotra Kamińskiego z Marcelem Klają (Citroen Saxo).

Najszybszą załogą na odcinkach (nieliczoną w klasyfikacji generalnej) był zwycięski duet OPEN 1, Artur Terlecki i Bartosz Załużny (Ford Fiesta Proto), którzy pokonali Marka Roeflera i Marka Bałę (+2:40,0 s, Subaru Impreza). W OPEN 2 zwyciężyli Tomasz Pławecki i Paweł Kaim (Honda Civic), pokonując o 40 sekund Adriana Jurasza z Tomaszem Tkaczem (Ford Fiesta) i o 58,7 sekundy Mariusza Grudkę z Marcinem Gutem (Citroen C2 R2 Max).

Rajd Rzeszowiak – klasyfikacja generalna (TOP 10):

  1. Michał Rokita/DYEMBA (Renault Clio) 25:40,1 s
  2. Dariusz Badura/Janusz Wołek (Honda Civic Type-R) +13,5 s
  3. Bartosz Bąk/Łukasz Jastrzębski (Honda Civic Type-R) +55,8 s
  4. Rafał Piotrowski/Adrian Mroszczyk (Renault Clio) +56,9 s
  5. Maciej Watras/Kamil Kluczewski (Renault Clio) +1:00,6 s
  6. Karol Zardzewiały/Sławomir Kołodziej (Renault Clio) +1:50,9 s
  7. Konrad Dukat/Mieczysław Kalczyński (Peugeot 106) +2:22,8 s
  8. Piotr Kamiński/Marcel Klaja (Citroen Saxo) +2:35,6 s
  9. Adam Wojtunik/Jan Żwirek (Honda Civic) +2:48,1 s
  10. Bartłomiej Senkowski/Radosław Talaga (Honda CIvic) +2:54,8 s

Klasyfikacja generalna końcowa – 08.08.2019 – 19:15

Klasyfikacja Power Stage końcowa – 08.08.2019 – 19:15

Klasyfikacja OPEN 1 końcowa – 08.08.2019 – 19:15

Klasyfikacja OPEN 2 końcowa – 08.08.2019 – 19:15

Nieoficjalna klasyfikacja sezonowa RSMŚl 2020 po dwóch rundach:

Rokita 54 pkt
Badura/Wołek 52 pkt
Piotrowski/Mroszczyk 49 pkt
Rachfał/Leja 26 pkt
Zardzewiały/Kołodziej 26 pkt
Bąk/Jastrzębski 23 pkt
Watras/Kluczewski 20 pkt
Kanik/Sroka 19 pkt
Borycki/Ciombor 17 pkt
Załęcka/Pawłowski 13 pkt
Dukat/Kalczyński 13 pkt
Kamiński/Klaja 12 pkt
Bronicz/Wojtiuk 9 pkt
Wojtunik/Żwirek 9 pkt
Pasterak/Gładysz 7 pkt
Senkowski/Talaga 7 pkt
Bojanowski/Ksyt 7 pkt
Stańdo/Gurdziłek 4 pkt
Zygmunt/Zygmunt 3 pkt
Schmidt/Lentner 3 pkt
Kokoszka/Szwed 2 pkt

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: