Rajd Rzeszowiak już w ten weekend! 28 załog na liście zgłoszeń
Rajd Rzeszowiak po raz pierwszy stanowić będzie rundę Rajdowych Samochodowych... więcej
Park serwisowy w Boguchwale!
Ważna informacja dla zawodników startujących w Rajdzie Okręgowym.W związku z... więcej
MARMA 29. Rajd Rzeszowski, czyli wreszcie koniec smutnej przerwy
6 października 2019 zakończył się Rajd Dolnośląski, zamykający ubiegłoroczne... więcej
Marek Głowania: Za jazdę po alkoholu należy dożywotnio odbierać prawo jazdy
Za jazdę po alkoholu należy dożywotnio odbierać prawo jazdy - taką opinię... więcej
Piotrowski i Mroszczyk wygrywają 2. Rajd Ziemi Głubczyckiej!
Rafał Piotrowski i Adrian Mroszczyk zwyciężyli w 2. Rajdzie Ziemi Głubczyckiej... więcej
Brak akceptacji dla imprezy „Challenge Hard Enduro”
W imieniu Głównej Komisji Sportu Motocyklowego informujemy, że zawody... więcej
Brak akceptacji dla imprezy „Extreme Bajtel Cross Country”
W imieniu Głównej Komisji Sportu Motocyklowego informujemy, że zawody... więcej
Blisko 120 zgłoszeń do 2. Rajdu Ziemi Głubczyckiej!
Aż 118 pozycji liczą listy zgłoszeń do 2. Rajdu Ziemi Głubczyckiej, który... więcej
Ruszyły zgłoszenia do 2. Rajdu Ziemi Głubczyckiej!
Organizator pierwszej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska,... więcej
Mistrzostwa Śląska Pojazdów Zabytkowych odwołane
W związku z trwającym stanem zagrożenia epidemiologicznego w Polsce oraz... więcej

KWK -Klasykiem Wokół Komina

24 kwietnia 2016 roku odbył się Rajd Pojazdów Zabytkowych pod nazwą „KWK” czyli Klasykiem Wokół Komina. Była to zarazem Pierwsza Runda Mistrzostw Śląska Pojazdów Zabytkowych. Organizatorem przedmiotowej imprezy był  Automobilklub Śląski – Koło Pojazdów Zabytkowych. Start rajdu miał miejsce w Zabrzu a dokładnie spod siedziby Muzeum Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Śląskiego. Metą natomiast był Park Tradycji zlokalizowany w Siemianowicach Śląskich. Pomimo anomalii pogodowych na starcie pojawiło się ponad 40 przepięknych pojazdów zabytkowych zarówno samochodów jak i motocykli. Uczestnicy „KWK” przemieszczali się po śląskich miastach korzystając z mapy zobrazowanej za pomocą itinerera strzałkowego. Trasa rajdu składała się z czterech etapów gdzie na końcu każdego z nich, każdy kierowca musiał wykazać się umiejętnościami prowadzenia swojego pojazdu. Do zadań pilotów należało baczne obserwowanie trasy i odnajdowanie obiektów będących swego rodzaju PKP (Punktami Kontroli Przejazdu). Oczywiście nie wszyscy kierowcy zaopatrzyli się w pilotów i sami wykonywali wszystkie zadania przewidziane w programie rajdu. Na metę rajdu o własnych siłach dotarli „prawie” wszyscy zawodnicy. Niestety jedna załoga pojazdu marki TATRA po „urwaniu przedniego lewego koła” wróciła do domu lawetą. Na mecie rajdu „KWK” w Siemianowicach Śląskich w Parku Tradycji ogłoszono wynik i rozdano puchary. Decyzją uczestników rajdu jak i widzów liczne zgromadzonych w Parku Tradycji wybrano najpiękniejszy samochód oraz najpiękniejszy motocykl rajdu „KWK” – Klasykiem Wokół Komina. Wręczono puchary ufundowane przez Prezydenta Miasta Siemianowice Śląskie p. Rafała Piech dla najpiękniejszego samochodu, którym został Nissan GRLS 30 / Datsun 260Z z 1977 roku oraz motocykla, którym został Sokół 600 z  1938 roku. Realizacja przedmiotowego projektu w postaci organizacji Rajdu Pojazdów Zabytkowych „KWK” Klasykiem Wokół Komina nie odbyłaby się bez wsparcia Polskiego Związku Motorowego - okręg Katowice a dokładniej Okręgowej Komisji Pojazdów Zabytkowych, miasta Siemianowice Śląskie, Siemianowickiego Centrum Kultury, które udostępniło nam przepiękne miejsce jakim jest Park tradycji, Fundacji Trzeźwość – organizatorowi akcji Prowadzę Jestem trzeźwy oraz Zespołowi Szkół Specjalnych w Siemianowicach Śląskich.

Komandor Rajdu.
Piotr Grzęda

KLASYFIKACJA

MŚPZ KWK Motocykle

MŚPZ KWK Samochody POST 60

MŚPZ KWK Samochody PRE 60

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: