Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Świata!
W najbliższy weekend załoga LOTTO Matulka Rally Team przystąpi do drugiej rundy... więcej
Śląski MX Cup w Cieszynie
14 kwietnia 2024 roku Automobilklub Cieszyński na torze motocrossowym w... więcej
Ustalenia Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD i MTM
9 kwitnie br. w siedzibie Zarządu Okręgowego Polskiego Związku Motorowego... więcej
42. Rajd Valašská: pierwsze szlify Jakuba Matulki i Daniela Dymurskiego w samochodzie Rally2
W miniony weekend w Czechach rozegrany został 42. Kowax Valašská Rally ValMez.... więcej
I runda Motocyklowych Mistrzostw Śląska 2024
W dniach 27 - 28 kwietnia 2024 roku Automobilklub Śląski oraz DuszanTeam... więcej
Jakub Matulka i Daniel Dymurski treningowo w Rajdzie Valašská
Załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski w... więcej
Ogólnopolski Zlot Caravaningowy "20 - lecie wstąpienia Polski do EU"
KMG JARZĄBEK zaprasza na Ogólnopolski Zlot Caravaningowy organizowany z okazji... więcej
Ogólnopolskie Szkolenie Sędziów Technicznych
 Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach przy współpracy z... więcej
Szkolenie dla sędziów sportu samochodowego
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach organizuje szkolenie dla... więcej

Kobiela wciąż niepokonany

Wygląda na to, że Samochodowe Mistrzostwa Tychów stają się festiwalem jednego aktora – Artura Kobieli. Kierowca Subaru Imprezy, pilotowany przez Kamila Walę, odniósł czwarte zwycięstwo z rzędu. Tegoroczny dominator ponownie nie pozostawił złudzeń i w drodze do wygranej wypracował blisko 17 sekund przewagi.

W klasie Cento, przeznaczonej dla małych aut koncernu Fiata, Krzysztof Wadas i Damian Goniewicz wzięli rewanż za poprzednią rundę. Tym razem to oni znaleźli się przed załogą Marek Mendela/Robert Krzyża. Choć kwestia zwycięstwa rozstrzygnęła się przewagą ponad 9 sekund, to walka o drugi stopień podium była znacznie bardziej zacięta. Ostatecznie Adam Pawłowski i Kamil Kocur musieli zadowolić się trzecim miejscem ustępując swoim rywalom o zaledwie 0,85 s.

W klasie 1 kolejny triumf odniosła załoga Łukasz Semik/Mateusz Bartosik (Fiat Seicento), którzy o nieco ponad dwie sekundy pokonali Macieja Walaszka i Dominika Wróbla (Fiat Seicento). Czołową trójkę uzupełnili Jakub Włoch i Patryk Bijak w Renault Clio.

Daniel Dembinny, tym razem pilotowany przez Edytę Grygierek, podczas czwartej rundy SMT musiał uznać wyższość Kajetana Świdra oraz Roberta Burego, którzy w swojej Hondzie CRX odnieśli zwycięstwo w klasie 2, biorąc przy tym rewanż za poprzednie zmagania na torze Fiat Chrysler Automobiles. 18 sekund za zdobywcami drugiego miejsca znalazła się załoga Szymon Gańczarczyk/Kacper Gańczarczyk, którzy w Hondzie Civic sięgnęli po najniższy stopień podium.

Niezwykle zacięta walka trwała w klasie 3, w której to Dawid Grzebinoga i Kamil Gamża (Honda Civic) o zaledwie 0,12 sekundy pokonali Sławka Formę oraz Krzyśka Rzecznika (Opel Astra GSI). Czołową trojkę, jednak już z nieco większą stratą, uzupełnili Hubert Laśkiewicz oraz Martyna Kruk (Renault Clio).

Zwycięzcy całych zawodów byli klasyfikowani nie tylko w nieoficjalnej „generalce”, ale także w klasie 4, w której to Artur Kobiela i Kamil Wala (Subaru Impreza), pokonali o 16,82 sekundy Michała Ferenczaka i Jakuba Książka (również w Subaru Imprezie). Top 3 w tej klasie zostało uzupełnione przez Marcina Macurę i Krzysztofa Pietruszkę (Mitsubishi Lancer).

Choć różnica pomiędzy drugim i trzecim zawodnikiem klasy 4 wynosiła zaledwie 1,32 sekundy, to jednak była ona wystarczająca, aby Piotr Sikorski i Zbigniew Baran wbili się na trzecie miejsce w generalce, wygrywając przy tym klasę RWD. Drudzy w klasyfikacji samochodów z napędem na tylną oś byli Piotr Kapusta i Grzegorz Gibek, którzy zajęli zarazem piąte miejsce w generalce. Co ciekawe, dwie pozycje dalej w ogólnej klasyfikacji, czyli na siódmej lokacie, uplasowali się zdobywcy trzeciego miejsca w RWD – Paweł Rączka i Michał Kołotyło.

Ostra walka o układ pozycji na podium toczyła się także w klasie PPC (Puchar Peugeota i Citroena), która przeznaczona jest dla zawodników we francuskich samochodach. Najszybszym w niej okazał się Łukasz Sternal pilotowany przez Justynę Sternal w Citroenie C2. Z czasem o nieco ponad pięć sekund gorszym sklasyfikowano załogę Krzysztof Bednarski/Jakub Siemaczko (Peugeot 106), natomiast stratą zaledwie 0,43 sekundy legitymowali się zdobywcy trzeciego miejsca, Romuald Stasik i Grzegorz Pękała (Citroen C2).

Ostatnią klasą, która rywalizowała podczas czwartej rundy Samochodowych Mistrzostw Tychów, była klasa Gość, która padła łupem załogi Tomasz Mrzygłód/Łukasz Sternal (Toyota Celica GT4). Agnieszce Załęckiej oraz Bartłomiejowi Gorajczykowi (Honda Civic) przypadło drugie miejsce, zaś czołową trójkę uzupełnili Jakub Najgrodzki i Agnieszka Szybaj (Fiat Seicento).

Piąta runda SMT 2018 zostanie rozegrana już 12 sierpnia – jak zwykle na torze Fiata w Bieruniu.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, także i w tym roku Samochodowe Mistrzostwa Tychów mogą się odbyć dzięki wsparciu sponsorów i partnerów Automobilklubu Ziemi Tyskiej: Fiat Chrysler Automobiles Polska, Silesia Oil – AVIA, dystrybutor żywic poliestrowych www.zywica.eu, Miasto Tychy, Info Graf, Time4, Super-Nowa.pl oraz serwisowi Rajdy24.pl.

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: 
Słowa kluczowe: 
 

Galeria zdjęć