Śląski MX Cup w Cieszynie
14 kwietnia 2024 roku Automobilklub Cieszyński na torze motocrossowym w... więcej
Ustalenia Komitetu Organizacyjnego Turniejów BRD i MTM
9 kwitnie br. w siedzibie Zarządu Okręgowego Polskiego Związku Motorowego... więcej
42. Rajd Valašská: pierwsze szlify Jakuba Matulki i Daniela Dymurskiego w samochodzie Rally2
W miniony weekend w Czechach rozegrany został 42. Kowax Valašská Rally ValMez.... więcej
I runda Motocyklowych Mistrzostw Śląska 2024
W dniach 27 - 28 kwietnia 2024 roku Automobilklub Śląski oraz DuszanTeam... więcej
Jakub Matulka i Daniel Dymurski treningowo w Rajdzie Valašská
Załoga LOTTO Matulka Rally Team w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski w... więcej
Ogólnopolski Zlot Caravaningowy "20 - lecie wstąpienia Polski do EU"
KMG JARZĄBEK zaprasza na Ogólnopolski Zlot Caravaningowy organizowany z okazji... więcej
Ogólnopolskie Szkolenie Sędziów Technicznych
 Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach przy współpracy z... więcej
Szkolenie dla sędziów sportu samochodowego
Okręgowa Komisja Sportu Samochodowego w Katowicach organizuje szkolenie dla... więcej
Zawody Cross Country w Bytomiu
17 marca 2024 roku Auto Moto Klub Gliwice przy współpracy ze Stowarzyszeniem... więcej

17 załóg w finale sezonu Motul HRSMP

66. edycja Rajdu Wisły – jednego z najstarszych i najbardziej znanych rajdów w Polsce – zakończy sezon 2021 w Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. W zawodach, które rozstrzygną losy mistrzowskiego tytułu w Historycznej Klasyfikacji Generalnej, udział weźmie 17 załóg w rajdówkach sprzed lat.

Zaplanowany na najbliższy weekend (22-23 października) Rajd Wisły będzie finałem piątego już sezonu historycznej rywalizacji w randzie mistrzostw Polski. Motul Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski po raz pierwszy przeprowadzono w 2017 roku, po tym jak rozgrywany w poprzednich latach Historyczny Rajdowy Puchar Polski ewoluował do miana krajowego czempionatu.

Na jak zawsze wymagających odcinkach specjalnych Rajdu Wisły stawka Motul HRSMP rywalizowała do tej pory dwa razy. W 2017 roku te zawody były przedostatnią rundą cyklu, a rok później finałową. Cztery lata temu właśnie w Wiśle swoje pierwsze zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej, a więc tytuł mistrza Polski w rajdach historycznych przypieczętował Robert Luty, pilotowany przez Dariusza Gurdziołka (Subaru Legacy 4WD). W 2018 roku kropkę nad „I” podczas Rajdu Wisły postawił Piotr Zaleski (Porsche 911 SC), który po zwycięstwo w Historycznej Klasyfikacji Generalnej sięgnął w duecie z Jackiem Gruszczyńskim.

Z dwóch wspomnianych kierowców, w nadchodzący weekend tytuł ponownie może zdobyć Luty, a przeszkodzić może mu wyłącznie Marek Suder (Ford Sierra Cosworth 4×4).

Beskidzkie klasyki

W 66. edycji Rajdu Wisły, oprócz stawki Motul HRSMP, zmierzą się także uczestnicy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska. Organizatorzy przygotowali również rywalizację dla załóg bez licencji sportu samochodowego – w ramach formuły Super KJS, czyli na skróconych wariantach odcinków specjalnych. Łącznie do zawodów zgłosiło się 105 załóg.

Tegoroczny Rajd Wisły rozpocznie się w piątek, 22 października o 18:50 na Placu Hoffa w centrum Wisły. Już 13 minut później pierwsza z załóg ruszy na trasę otwierającego zmagania odcinka Partecznik. Wąską i krętą próbę o długości 4,2 km wytyczono w Wiśle.

Na sobotę, 23 października zaplanowano dwa odcinki specjalne, pokonywane trzykrotnie w pętlach. Będą to znane z poprzednich lat próby Laliki (9,24 km) oraz Istebna (6,47 km). Łącznie zawodników czeka 51,3 km ścigania na asfaltowych oesach w Beskidach.

Wyniki 66. Rajdu Wisły, a co za tym idzie także najważniejsze rozstrzygnięcia w Motul HRSMP poznamy w sobotę, około 16:20.

Mistrzowie i Wołga z Estonii

Start w finałowej rundzie sezonu 2021 Motul HRSMP zaanonsowało 17 załóg. Wśród nich są oczywiście pretendenci do najważniejszego tytułu – zwycięstwa w Historycznej Klasyfikacji Generalnej. Są to duety Robert Luty/Marcin Celiński (Subaru Legacy 4WD) oraz Marek Suder i Marcin Kowalik (Ford Sierra Cosworth 4×4). Pierwsi bronią mistrzostwa i mają szansę na trzeci z rzędu wspólny triumf. Z kolei Suder z Kowalikiem walczą o pierwsze w karierze mistrzostwo Polski.

Kategoria, w której rywalizują Luty i Suder (FIA 4/J2 – rajdówki z lat 1986-90) po raz kolejny będzie najmocniej obsadzoną klasą. Oprócz dwóch wspomnianych duetów zmierzą się w niej także Marcin Grzelewski i Krzysztof Niedbała (Ford Sierra Cosworth 4×4) oraz Andrzej Zienkiewicz i Piotr Mitręga (BMW 318is).

W Wiśle zjawią się również załogi, które mają już zapewnione mistrzowskie laury w swoich kategoriach. Andrzej Wodziński i Marek Kaczmarek w Alfie Romeo 2000 GT Veloce triumfowali w FIA 2 (roczniki 1970-75), a Piotr Zaleski i Piotr Szadkowski (Porsche 911 SC) zapisali na swoje konto kolejny tytuł w FIA 3 (roczniki 1976-81). Na rywali nie muszą się już oglądać także Michał Łusiak i Sylwia Zaborowska. Załoga Forda Mercury przypieczętowała zwycięstwo w kategorii (FIA 4/J1) w Koszycach, gdzie rozegrano poprzednią rundę cyklu.

Ciekawostką będzie start załogi Alar Hermanson/Andre Vare. Pierwotnie Estończycy mieli pojechać BMW 2002 ti z 1969 roku (kategoria FIA 1 – roczniki 1931-1969), ale ten samochód uległ awarii podczas Rajdu Koszyc, więc do Wisły Hermanson i Vare awaryjnie ściągają Wołgę GAZ 24.

Lista zgłoszeń do 66. Rajdu Wisły – 6. rundy Motul HRSMP 2021

Zarząd Okręgowy PZM: 
Kategorie: