Zabytki na torze, czyli rzecz o X rundzie MPPZ

To była już ostatnia runda cyklu Mistrzostw. Właśnie w Poznaniu, podczas XXXIX Poznańskiego Międzynarodowego Rajdu Pojazdów Zabytkowych, miała rozstrzygnąć się ostatecznie kwestia podium. Adrenalinę naprawdę dało się wyczuć w powietrzu.
Niezależnie od sportowych emocji, na starcie stanęło niemal pół setki naprawdę fantastycznych samochodów. Imponująca była zwłaszcza kolekcja mercedesów, które miały swoich reprezentantów w każdej klasie, poczynając od modelu W-21 z 1934r., poprzez silny zespół trzech samochodów z lat 50-tych ze Szwecji, przez młodsze modele, kończąc na egzemplarzu z 1987r. Oczywiście, miłośnicy innych marek także mieli sporo do podziwiania: od kilku wersji Porsche, przez skróconą historię Forda (Ford A, Taunus i Mustang), po perły niewidziane wcześniej na Mistrzostwach, jak Glass GT 1300 z 1966r., lub niezniszczalny Willys MB z 1942r. Ponownie odwiedził Polskę pan Harro Falkenbach w swoim dzielnym Dixi DA1 (1927r.), a pojazdem, który wzbudzał największy aplauz, był nie samochód, lecz? traktor, nieskazitelnie odrestaurowany Lanz Bulldog D7506 z 1941r.
Rajd obfitował w atrakcje, nie tylko turystyczne. Rzecz jasna, uczestnicy mogli zachłysnąć się porządną dawką wielkopolskich krajobrazów i architektury, ale elementem programu, który wzbudził chyba największe emocje, był wyścig na Torze Poznań. Samochody zostały podzielone na klasy wg pojemności silnika. Nie obyło się bez katastrofy: jeden ze szwedzkich mercedesów musiał ukończyć wyścig znacznie wcześniej, niż planował, z powodu wydobywającej mu się spod maski ?zasłony dymnej?.
Rajd Poznański odbył się już po raz trzydziesty dziewiąty. Jest to impreza wpisana do międzynarodowego kalendarza FIVA, obok Rajdu Beskidzkiego i Kraka. Organizatorzy ? Automobilklub Wielkopolski - stanęli na wysokości zadania, przygotowując rajd na naprawdę europejskim poziomie. To było fantastyczne zakończenie cyklu: teraz pozostało już tylko czekać na klasyfikację generalną.

Pojazdy zabytkowe: 

News

Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych pokażą się na Auto Nostalgii
Warszawska Auto Nostalgia to jedna z najstarszych imprez targowo-wystawowych z... więcej
2.Wiosenny Rajd Motocyklowy - runda MOWPZ PZM - 28 kwietnia 2024
Rozruszajmy motocykle po zimie - Klub Dawnych Motocykli "MAGNET"... więcej
Stalowowolski Rajd Pojazdów Zabytkowych startuje za kilka dni
Już w przyszłym tygodniu odbędzie się rozpoczęcie sezonu MPPZ 2024 w Stalowej... więcej
MPPZ na Poznań Motor Show
Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych były obecne na Poznań Motor Show, który... więcej
Rajd o Królewskie Kalesony - I runda MOWPZ - galeria zdjęć
Galeria zdjęć z Rajdu o Królewskie Kalesony, pierwszej rundy MOWPZ PZM, który... więcej
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych od GKPZ PZM
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Główna Komisja... więcej
Jeździć Syreną po Turcji? Właściwie czemu nie!
Uwaga! Tylko dla ludzi o mocnych nerwach. Paweł Hoffman (Podróże Rajdy Hoffman... więcej
Rajd o Królewskie Kalesony - pierwsza runda warszawskiego okręgu zabytków
Sekcja Zabytków Automobilklubu Królewskiego zaprasza do udziału w imprezie... więcej
GKPZ PZM na Poznań Motor Show
Jeszcze nie opadł kurz po wystawie w Nadarzynie, a GKPZ PZM jedzie już na... więcej
Polacy na trzeciej pozycji w rajdzie Generations 2024
Dziś gramy z Walią w piłkę kopaną, ale niektórzy z nas byli w tym kraju kilka... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens