Wyścigowe Golfy na torze Formuły 1

Już w najbliższy weekend na węgierskim torze Hungaroring pod Budapesztem rozegrana zostanie przedostatnia, szósta runda pucharu Volkswagen Castrol Cup, podczas której decydować się będą losy klasyfikacji generalnej.
Na starcie stanie 22 kierowców z 8 krajów. Wielką gwiazdą podczas tej rundy będzie gościnnie startujący fabryczny kierowca Volkswagen Motorsport – Andreas Mikkelsen. Norweg na Węgry przyleci prosto z Australii, gdzie w miniony weekend startował w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC, kończąc rajd na 6. Pozycji.

Legendarny tor

Jedenasty i dwunasty wyścig w sezonie Volkswagen Castrol Cup rozegrane zostaną na węgierskim torze Hungaroring. To kolejny zagraniczny obiekt, na który zawitają pucharowe Golfy. Tor pod Budapesztem otwarty został 24. marca 1986 roku  i od tego roku gości na swojej „nitce” wyścigi Grand Prix Formuły 1 oraz inne znane serie jak GP2 czy WTCC. Jedno okrążenie toru ma długość 4.381m.  Najdłuższa prosta liczy aż 700 m. Tor posiada 16 zakrętów, a jego rekordzistą jest Rubens Barrichello (Brazylia), który w 2004 roku bolidem Ferrari F1 (model 2004) ustanowił czas 1:18:436 min.

Kwalifikacje

Kwalifikacje do szóstej rundy Volkswagen Castrol Cup na Hungaroring odbędą się w piątek 20 września. Sesja kwalifikacyjna rozpocznie się o godzinie 16:00, potrwa trzydzieści minut. Jej wyniki ustalą kolejność, w jakiej na starcie do pierwszego sobotniego wyścigu (21 września) ustawią się zawodnicy. Wyścig rozpocznie się o godzinie 11:00. Drugi, popołudniowy wyścig rozpocznie się tego samego dnia o godzinie 15:30. Zawodnicy podczas obu wyścigów będą mieli do pokonania 12 okrążeń.

VIP przez duże V

Podczas wyścigów na torze Hungaroring wśród stałych uczestników cyklu do pucharowego Golfa, ze swojego Polo R WRC, prosto po zmaganiach w Rajdzie Australii przesiądzie się – fabryczny kierowca Volkswagena Andreas Mikkelsen.
Ten urodzony 22 czerwca 1989 roku Norweg swoją karierę rajdową rozpoczął w 2006 roku. Już na jej początku rzucony został na głęboką wodę i rozpoczął rywalizację w królewskiej klasie WRC. Przez kolejne sezony zaliczył starty w kilkunastu eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata za kierownicą Forda Focusa WRC. W 2011 roku Mikkelsen jadący w barwach Volkswagen Motorsport Skodą Fabia S2000 został najmłodszym Mistrzem Świata serii IRC. Od roku 2013 Mikkelsen notuje regularne starty w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC za kierownicą Volkswagena Polo R WRC, gdzie aktualnie znajduje się na 10. miejscu (debiut podczas 4. eliminacji – Rajdzie Portugalii).

Push – to – Pass

Podczas rundy na torze Hungaroring zawodnicy będą mogli zwiększyć moc wyścigowego Golfa o dodatkowe 50 KM (do 310 KM) 19 razy podczas jednego wyścigu. System ten urozmaicał walkę i miał wpływ na przebieg rywalizacji wielokrotnie podczas poprzednich rund. Za każdym razem zwiększy on moc auta na 10 sekund z tym, że kolejny „strzał” będzie można wykonać dopiero po 10 sekundach.

Pościg za liderem

Liderem cyklu po 5 rundach z dorobkiem 374 punktów jest Mateusz Lisowski. Po jego perfekcyjnym weekendzie podczas ostatniej rundy na torze Red Bull Ring, gdzie zajął odpowiednio 1. i 2. miejsca, umocnił się na czele klasyfikacji, w której wyprzedza o 59 punktów Szweda Rasmusa Marthena (315 pkt).  Zawodnik kraju Trzech Koron walczący o pozycję lidera nie może jednak zapomnieć o obronie swojej pozycji, gdyż tuż za jego plecami z bardzo małą stratą punktową znajduje się dwóch Polaków – Jan Kisiel, mający 311 punktów oraz tracący do Kisiela tylko jeden punkt Jakub Litwin. Z walki o podium nie zrezygnują także zawodnicy, którzy po słabszym początku sezonu zdecydowanie odbudowali swoją formę – Maciej Steinhof oraz Robertas Kupcikas.

Wypowiedzi przed rundą na Węgrzech

Mateusz Lisowski, 1. miejsce w klasyfikacji generalnej
„Konfiguracja toru Hungaroring bardzo mi odpowiada i dobrze ją znam. Szczególnie wymagający jest drugi sektor, tam zawodnik musi być niezwykle skoncentrowany, gdyż bardzo szybko następują po sobie sekwencje zakrętów i nie ma miejsca na błąd. Każdy wyjazd poza idealną linię spowoduje tam spore straty na wyjściu z całej sekcji. Najbardziej charakterystyczną cechą toru jest jego wąska nitka, która utrudnia walkę koło w koło, a sporo emocji dostarcza również bardzo szybki, ślepy szczyt. Pomimo pozycji lidera w klasyfikacji generalnej Volkswagen Castrol Cup nie kalkuluję jeszcze punktów i cel na ten weekend jest tylko jeden – wygrana. Jeśli okaże się, że wystarczy ona do zwycięstwa w cyklu to będę bardzo zadowolony. Jest jeszcze za wcześnie, by podchodzić do tego weekendu strategicznie, tym bardziej, że bardzo lubię Hungaroring i zazwyczaj jestem na nim szybki.”

Maciej Steinhof, 5. miejsce w klasyfikacji generalnej

„Jestem dobrze nastawiony po ostatnim zwycięstwie na Red Bull Ringu.
Z wyścigu na wyścig coraz pewniej się czuję w pucharowym Golfie i po 2 letniej przerwie w wyścigach. Tor Hungaroring jest fajnym i ciekawym torem, są szybkie i wolne zakręty wiec mamy wszystko. Parę lat temu ścigałem się na nim i bardzo go lubię. W ten weekend będę walczył o powtórzenie wyniku z ostatniego wyścigu."

Maciej Dreszer, 14. miejsce w klasyfikacji generalnej

„Cieszy mnie fakt, że jedna z rund Volkswagen Castrol Cup odbywa się właśnie na tym torze. Na pewno jest to bardzo prestiżowy obiekt.
Ja osobiście Hungaroring lubię ponieważ jest bardzo szybkim i technicznym torem, na którym trenowałem kilkakrotnie w tym sezonie i zawsze panowała tam znakomita pogoda. Mam nadzieję że tym razem też tak będzie. Miejsce w pierwszej 10-tce będzie dla mnie dobrym wynikiem, choć celuję w pierwszą piątkę. Co do sytuacji w klasyfikacji generalnej moim planem marzeń jako debiutanta byłaby pierwsza 10-tka, choć utrzymanie14-tej pozycji uznam za sukces w tak wygórowanej stawce zawodników."

Małgorzata Rdest

„Już nie mogę się doczekać najbliższego weekendu! Na pewno będzie bardzo emocjonujący! Nie często ma się okazję jeździć po torze na którym ścigają się zawodnicy startujący w serii F1. Cieszę się również z czwartkowych treningów, które pozwolą mi jeszcze lepiej poznać auto. Mam nadzieje ze zawody zakończę z jeszcze większym uśmiechem na twarzy niż miało to miejsce na Red Bull Ringu!”

Wirtualny Volkswagen Castrol Cup

Równolegle do wyścigów Volkswagen Castrol Cup, w sieci odbywają się zawody Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup w grze Forza Motorsport na konsoli Xbox 360. Zawodnicy startujący w tym pucharze ukończyli już 9 rund, a przed nimi została już finałowa, 10 runda, która wyłoni Mistrza Wirtualnego Volkswagen Castrol Cup. Wszystkie szczegółowe informacje dotyczące wirtualnego pucharu dostępne są na stronie www.liveleague.pl

www.volkswagencastrolcup.pl – najświeższe informacje
Na stronie internetowej pucharu www.volkswagencastrolcup.pl dostępne są informacje dotyczące wszystkich rund, zawodników, torów wyścigowych oraz samochodu. W ciągu weekendu wyścigowego publikowane będą aktualne informacje o przebiegu treningów, kwalifikacji oraz wyścigów. W zakładce media zamieszczane są komunikaty prasowe oraz zdjęcia.

Wyniki i klasyfikacja:

Wyniki wyścigów oraz klasyfikacja sezonu dostępne na stronie:
http://volkswagencastrolcup.pl/index.php/wyniki-wyscigow/

Sponsorzy:

Sponsorem strategicznym planowanego na 3 sezony cyklu wyścigów jest Castrol. Firma ta od wielu lat towarzyszy Volkswagenowi w sporcie motorowym. Przykładem udanej współpracy w ostatnich latach jest Rajd Dakar. Volkswageny Race Touareg, których silniki były smarowane olejem Castrol EDGE, trzykrotnie z rzędu w latach 2009, 2010 i 2011 wygrały ten ekstremalny i bardzo trudny rajd. W tym roku Castrol jest partnerem Volkswagena m.in. podczas startów fabrycznego zespołu w Rajdowych Mistrzostwach Świata WRC.

Pozostałymi sponsorami pucharu Volkswagen Castrol Cup zostały firmy Hankook, Volkswagen Bank Polska, STS Logistics oraz otomoto.pl

Samochody: 
Źródło newsa: 
Źródło zdjęcia: 

News

Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 23-25.04.2024, Mikołajki
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej

Strony

- Archiwum