Wypowiedzi zawodników przez 23. Rajdem Dolnośląskim

Aleks Zawada:
Wróciliśmy z rundy Mistrzostw Europy w San Remo, podczas której dopingowaliśmy naszej zaprzyjaźnionej załodze, Bryanowi Bouffierowi i Xavierowi Panseri, przy okazji zapoznając się z charakterystyką tamtejszych odcinków specjalnych. Teraz nadszedł czas na walkę. Rajd Dolnośląski stanowi dla nas duże wyzwanie, gdyż z pewnością nie będzie to łatwa impreza. Postaramy się zarówno dojechać do mety jak i utrzymać odpowiednie tempo, ponieważ jest o co walczyć – mamy szanse na tytuły wicemistrzowskie w klasyfikacji samochodów napędzanych na jedną oś oraz w klasie 5. Liczymy na doping kibiców i dziękujemy naszym partnerom, którzy umożliwiają nam ściganie się w tym sezonie.


Fot. Ewa Manasterska

Łukasz Byśkiniewicz:
To nasz 21. wspólny rajd, mamy numer startowy 21 – ufam, że „oczko” okaże się dla nas szczęśliwe. Dobrze jest wrócić po dłuższej przerwie na asfalty, zwłaszcza w przepięknej scenerii złotej polskiej jesieni – na zapoznaniu jest czas, żeby się nią ponapawać, ale podczas rajdu raczej nie będziemy kontemplować piękna przyrody. Nasz najgroźniejszy konkurent do mistrzostwa Polski jedzie u siebie, więc musimy dać z siebie wszystko, by obronić przewagę w klasyfikacji generalnej sezonu. Jechałem już ten rajd dwa razy, więc wiem, czego się tu spodziewać – wolałbym, żeby było sucho, bo na trasie z pewnością będzie dużo liści.
Partnerami naszej załogi w ostatnim starcie sezonu RSMP są: NOVOL, Saint-Gobain Sekurit, Rzetelna Firma, Pirelli Polska, Eneos, Ozoshi. Wsparcie medialne zapewnia TVN Turbo wraz z pozostałymi kanałami grupy TVN.

Maciej Wisławski:
Mimo że zdobyłem już trochę tytułów mistrzowskich, perspektywa kolejnego nadal mnie kręci – to dla mnie wielka przyjemność, że mogę pomóc w osiąganiu celów komuś, kto jest sensownym człowiekiem i konsekwentnie realizuje swoje marzenia. Odcinki tegorocznego Rajdu Dolnośląskiego charakteryzuje duża zmienność, a to, że są bardzo podobne do zeszłorocznych, tylko pozornie ułatwia sprawę – musimy za wszelką cenę uniknąć zdradliwych miejsc i być jak najbliżej czołówki.
 


Fot. Tomasz Kaliński

Wojtek Chuchała:
Możliwość wybrania się jesienią w rejony Dolnego Śląska to coś pięknego. Można zbierać złote liście i kasztany, a przede wszystkim poczuć zapach rajdowego paliwa. Rajdówki niesamowicie się komponują z górskim krajobrazem, kontrastując z polską jesienią. Bardzo lubię te trasy, a zwłaszcza czas, w którym odbywa się Rajd Dolnośląski. Z jednej strony możemy liczyć na wspaniałą pogodę, lecz także na mgły czy inne kaprysy aury. Ale będziemy się z nimi zmagać co najmniej jak Magellan, opływający świat dookoła. Przez cały rok pracowaliśmy nad naszym rozwojem, aby móc wraz z całym Zespołem sięgnąć po zwycięstwo. Liczymy, że w ten złoty weekend rajdowy się to uda. Dziękujemy całemu zespołowi i naszym partnerom: Keratronik, Raiffeisen Leasing, Geberit, Greco, SJS i Sony VAIO, a także naszym wspaniałym kibicom, na których doping jak zwykle liczymy.

Kamil Heller:
Dolnośląski to mój ulubiony rajd, najfajniejszy i najciekawszy w całym sezonie. Jego trasy składają się z klasycznych prób, dobrze znanych kibicom już od wielu sezonów. Nam też bardzo pasują te odcinki specjalne, dlatego mamy nadzieję, że w tym roku utrzymamy dobrą passę, która zawsze towarzyszy nam na Dolnym Śląsku. Tym razem dodatkowego smaczku doda także rywalizacja o tytuł wicemistrzowski, którą oczywiście postaramy się rozstrzygnąć na naszą korzyść. Trzymajcie kciuki i do zobaczenia!


Fot. Marcin Kaliszka

Michał Bębenek: 
Rajd Dolnośląski kończy tegoroczny cykl mistrzostw Polski. Nie ma co ukrywać, że nie był to dla nas sezon zbyt udany. Takiej ilości przygód, awarii i pecha w trakcie jednego roku nie mieliśmy w swojej karierze zbyt wiele. Mimo to jedziemy do Kłodzka i Polanicy z nadzieją na wywalczenie jak najwyższego miejsca w klasyfikacji generalnej rajdu. Lubię techniczne trasy Kotliny Kłodzkiej, choć w tym roku nieco brakować mi będzie odcinka Spalona. Chciałbym serdecznie podziękować wszystkim naszych tegorocznym sponsorom i partnerom za to, że byli z nami nie tylko w chwilach pełnych sukcesów, ale także wtedy, kiedy nie zawsze wszystko szło zgodnie z planem. Dziękuję przede wszystkim firmie Orlen Oil a także Subaru Import Polska, Dr.Marcus i Igloo za wsparcie i zaangażowanie w nasze starty. Dziękuje też firmie CAT i Prince. 

Grzegorz Bębenek:
Ostatnia runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski z pewnością nie będzie łatwą imprezą. Jesień to pora roku podczas której drogi w górach będą wilgotne przynajmniej w pierwszej połowie dnia. W rejonie w którym rozgrywana jest impreza następują też częste załamania pogody. Wszystko to powoduje, że trzeba być cały czas maksymalnie skupionym podczas jazdy, tym bardziej że trasy wytyczone przez organizatora nie należą do najłatwiejszych. Ale właśnie za to lubimy ten rajd, który pod koniec sezonu budzi wiele pozytywnych emocji i gwarantuje walkę od startu do mety. Przyjeżdżajcie na Rajd Dolnośląski!

Jan Chmielewski:
Na hasło „Rajd Dolnośląski” reaguję z podwójną radością. Po pierwsze wracamy na asfalty, a to nawierzchnia, która będzie bardziej sprzyjała naszemu przednionapędowemu Citroenowi niż szutry na Rajdzie Polski, a po drugie to właśnie na Dolnośląskim w 2008 roku, w moim drugim sezonie startów w RSMP wywalczyłem moje pierwsze tytuły Mistrza Polski – w klasach A6 i R2 oraz w pucharze Citroena. Tym razem jedziemy do Kotliny Kłodzkiej z już zapewnionymi tytułami mistrzów w ośce, więc bez presji, choć przyznaję, że ja właśnie lubię „ciśnienie”. Chciałbym osiągnąć dobry wynik w klasyfikacji generalnej, aby dobrze zaprezentować sponsorów, którzy inwestują i wierzą we mnie. Bardzo cenię ten rajd - jak dotąd Dolnośląskie trasy sprzyjają mi, dobrze się na nich czuję, zwłaszcza na próbach, które w Górach Bystrzyckich prowadzą przez Spaloną czy przez Młoty. Szkoda, że nie będzie ich w tegorocznym programie, ale i tak czekają nas dwa dni ścigania po świetnych odcinkach specjalnych. Trzymajcie za nas kciuki!

Robert Hundla:
Sezon 2013 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski minął nam bardzo szybko. Już teraz wiemy, że obaj z Jankiem możemy go wymieniać jako jeden z najlepszych w naszej dotychczasowej przygodzie ze sportem motorowym. Wspaniale byłoby zakończyć go dobrym wynikiem na mecie Rajdu Dolnośląskiego, a doświadczenia z lat ubiegłych dowodzą, że nawet autem przednionapędowym można walczyć w Kotlinie Kłodzkiej o wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej. Wiele zależeć będzie oczywiście od pogody; wierzymy, że będzie ona sprzyjająca zarówno dla zawodników, jak i kibiców, których na Rajdzie Dolnośląskim nigdy nie brakowało. Wspólnie postarajmy się, aby finał sezonu był wspaniałym sportowym widowiskiem.

 

Marek Rzepecki:
Chcemy zaznaczyc naszą obecność w motorsporcie nie tylko w wyścigach ale i rajdach. Wspieramy najlepszych, a Marcin Scheffler i Szymon Marciniak są na najlepszej drodze do zdobycia tytułu Mistrza Polski za kierownicą Forda Fiesty R2. Przed ostatnim rajdem prowadzą w klasyfikacji i mają 29 punktów przewagi nad drugą załogą. Liczę na wspaniałe emocje i zwycięstwo Marcina podczas 23 Rajdu Dolnośląskiego, który rozpoczyna się 17 października w Polanicy Zdroju. Wybór załogi i pucharu był prosty. Zwycięska załoga i puchar Castrola tak samo jak w wyścigach. Czy oznacza to, że zespół zmienia kierunek? Nie, ale mamy w planach otwarcie prawdziwego, nowoczesnego centrum dla miłośników motorsportu. W centrum motorsportu chcemy łączyć pasję, doświadczenie i profesjonalizm ludzi, którzy będą tu pracować, tak aby zapewniać usługi na najwyższym poziomie, od budowy aut, obsługi na imprezach, szkoły jazdy sportowej po naprawy i przygotowanie aut przeznaczonych do motorsportu. Co ważniejsze są na to pieniądze, plany, miejsce i chęci.
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Fińskie Szutry drugą rundą Motul HRSMP Digital
Rywalizacja w Motul HRSMP Digital nabiera tempa. Uczestnicy wirtualnej... więcej
Zawodnicy ORLEN Team i Grupy Sportowej ORLEN zmierzą się z esportowcami i kibicami w wirtualnym wyścigu
Robert Kubica, Kuba Przygoński, Miko Marczyk – to tylko część zawodników... więcej
Komunikat w sprawie rekomendacji odwołania / zmiany terminu zawodów
W nawiązaniu do poprzedniego komunikatu w sprawie rekomendacji odwołania /... więcej
Finał Oponeo Rallycross Challenge
W niedzielę 17 maja o godzinie 13:00, 36 zawodników, wśród których byli... więcej
77. Rajd Polski w stulecie narodowego klasyka
(14.05.2020) Polski Związek Motorowy, organizator 77. Rajdu Polski podjął... więcej
Klasyczna Skoda na trasach Motul HRSMP
Czy już wkrótce na trasach Motul HRSMP zobaczymy rajdową Skodę, która niegdyś... więcej
Sportowcy wspierani przez PKN ORLEN dołączają do wirtualnej rywalizacji
PKN ORLEN wykorzystuje przerwę w organizacji wydarzeń sportowych na stworzenie... więcej
MPDM - wirtualny rallycross, prawdziwa rywalizacja
Pandemia COVID-19 zatrzymała niemal cały sportowy świat. W sytuacji, w której... więcej
Cyfrowy Rajd Norwegii na mecie
26 graczy wzięło udział w Cyfrowym Rajdzie Norwegii, który był pierwszą rundą... więcej

Strony

- Archiwum