Wypowiedzi zawodników po Baja Carpathia Master Race 2013


Miroslav Zapletal:
W tym rajdzie startowaliśmy nie swoim samochodem, który był zupełnie inaczej ustawiony niż mój Hummer. Nie podobała mi się praca sprzęgła i wiele innych rzeczy, których nie udało nam się zmienić. Do mety dojechaliśmy bez większych problemów i to mnie bardzo cieszy. Zaskoczyła mnie trochę pogoda, nie spodziewałem się, że będzie tak ciężko. Konkurencja była bardzo silna, a samochód dla nas nowy, więc z drugiego miejsca jesteśmy zadowoleni.


Fot. Paweł Rosłoń

Łukasz Komornicki:
Ciągle jesteśmy w cyklu przygotowań do Dakaru, ale to jeszcze długa droga. Najlepiej poszedł mi prolog. Przez 120 km najdłuższego odcinka uczyłem się nowego samochodu. Musiałem też zmienić kilka ustawień. Na Błoniach pojechałem całkiem szybkim tempem, ale niestety na OS 5 z felgi zeszła opona, w zakręcie auto przewróciło się na bok i bardzo długo czekałem na pomoc. Na kolejnym przejeździe tej próby startowaliśmy z odległej pozycji. W miejscu gdzie zakopał się Tomas Horansky, chcąc go wyprzedzić, też pechowo ugrzązłem. Ale jesteśmy zadowoleni bo przećwiczyliśmy wszystkie stałe fragmenty gry.


Fot. Paweł Rosłoń

Maciej Stańco:
To był dla mnie bardzo ciężki rajd, a o jego przebiegu decydowało szczęście. My mieliśmy go mniej. Drugiego dnia utopiliśmy się w błocie, tracąc szansę na wygranie klasy T2. Jestem trochę niezadowolony, nie poszło po naszej myśli, na dodatek Ernest zgubił kartę drogową za co otrzymaliśmy godzinną karę. Wczoraj złamaliśmy amortyzator, nie zdążyliśmy z serwisem i kolejna 6-minutowa kara. Cóż taki jest sport, czekamy do następnej eliminacji. Dla mnie to ciągły trening i przygotowanie do przyszłego sezonu. Poznaję nowe trasy i uczę się rzemiosła rajdowego. Bardzo dziękuję moim sponsorom, bez których nie mógłbym startować – firmom: Fuchs, Berner i ubierającym nas od wielu lat Ozoshi.


Fot. Paweł Rosłoń

 

Łukasz Lechowicz:
To był mój pierwszy start w RMPST, do którego przygotowywałem się od dawna. W zasadzie wszystko poszło po mojej myśli, samochód spisał się znakomicie. Warunki na trasie momentami były dość ciężkie, ale dzięki doświadczeniu z rajdów przeprawowych uniknąłem błędów. Jedyną rzeczą, na której się skupiałem to uzyskanie właściwego tempa – szybkiego i bezpiecznego dla mojego Nissana. Cel został osiągnięty, a przede mną kolejne treningi i zawody.


Fot. Paweł Rosłoń

Adam Małysz:
To był dla nas bardzo udany rajd! Cały czas jechaliśmy dobrze, a to bardzo ważne, gdyż pokazuje, że dzięki treningom zrobiliśmy duże postępy i ciężka praca popłaca. Na Baja Carpathia mogliśmy doświadczyć wielu nowych rzeczy i poczuć właściwie każde warunki jazdy – od asfaltu na prologu, po odcinki, na które składało się wszystko – piach, woda, szutry czy lasy. To bardzo dobre treningowo, bo istnieje mało zawodów, w których, tak jak w Dakarze, stawia się czoła wszystkiemu.


Fot. Paweł Rosłoń

Rafał Marton:
Dzisiaj towarzyszyło nam sporo emocji. Mieliśmy małe problemy techniczne ze wspomaganiem, usterkę udało się po części usunąć, jednak było za mało czasu na kompleksową naprawę. Ostatecznie oparliśmy się na niekonwencjonalnym rozwiązaniu, które nie gwarantowało 100% bezpieczeństwa. Zaskoczyła nas również burza, przez którą diametralnie zmieniły się warunki jazdy na OS-ach. Ostatni odcinek jechało nam się już dobrze, chociaż czuć było mokre i śliskie podłoże, co nam dodatkowo podniosło adrenalinę. Mimo tych wszystkich przygód wygraliśmy i bardzo się z tego cieszymy.
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Zimna runda Rallycross i Autocross
Druga runda Mistrzostw Polski Rallycross i Autocross, jaka odbyła się na... więcej
Rajd Chorwacji 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski z trudną lekcją na chorwackich asfaltach
Jakub Matulka i Daniel Dymurski w miniony weekend rywalizowali w... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Szkolenie sędziów technicznych sportu samochodowego, 04-05.05.2024, Łódź
1. Zakres szkolenia: Szkolenie dla Sędziów Technicznych Sportu Samochodowego w... więcej
Rallycross i Autoccross wracają na Tor Poznań
Po wielomiesięcznej przerwie na Tor Poznań wracają wyścigi Rallycross... więcej
Nowości, powroty i niespodzianki – kto wystartuje w 52. Rajdzie Świdnickim?
77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w... więcej
Powracamy na asfalty – WRC Rajd Chorwacji na żywo w Motowizji
Padok Rajdowych Mistrzostw Świata powrócił już z wyprawy do Afryki.... więcej
Millers Oils partnerem tytularnym HRSMP
Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw... więcej
Szkolenie na licencję stopnia N-Drift, 22.04.2024, Autodrom Słomczyn
1. Termin: 22 kwietnia 2024 (poniedziałek)2. Miejsce: – Autodrom Słomczyn... więcej

Strony

- Archiwum