Wypowiedzi zawodników po 51. Rajdzie Barbórka

Aleks Zawada:
Mimo niewielkiej długości Rajd Barbórka okazał się trudną imprezą. W dniu poprzedzającym zmagania spadł śnieg, przez co odwołany został odcinek kwalifikacyjny, a nam przyszło ścigać się w zmiennych warunkach: było mokro, śnieżnie, a miejscami lód i błoto. Choć nie wszystko poszło po naszej myśli (złapaliśmy dwa kapcie), udało się na tyle szczęśliwie i dobrze pojechać, że wygraliśmy naszą klasę i byliśmy najszybszą załogą wśród aut napędzanych na jedną oś. Dodatkowo zajęliśmy drugie miejsce na „Karowej”, więc czego chcieć więcej? Wspaniałe zakończenie sezonu. Bardzo dziękuję mojemu zespołowi, który jak zwykle działał perfekcyjnie. Dziękuję też naszym partnerom, JX Nippon Oil & Energy z marką olejów ENEOS, Wydawnictwu Media Service Zawada, Miastu Radom, Modesto-Polska, przedstawicielowi profesjonalnych narzędzi USAG oraz Abaprim – fabryka reklamy. Już wkrótce opublikowane zostanie nasze filmowe podsumowanie sezonu, na które już teraz zapraszamy. Film znajdziecie na www.youtube.com/mszracing oraz www.facebook.com/mszracing. Niedługo opublikujemy także plany na kolejny sezon!

Cathy Derousseaux:
Niesamowity rajd, nawet choć był bardzo krótki okazał się trudny przez zmieniającą się nawierzchnię. Ostatecznie jednak Aleks i ja dobrze rozumieliśmy warunki przez co udało się wygrać. Karowa to świetny odcinek, a ja nigdy nie widziałam tak wielu ludzi na tak krótkiej próbie. Całość była wielkim show na zakończenie sezonu. Mam nadzieję, że podobały się Wam nasze przejazdy beczki. :-)
 


Fot. Marcin Kaliszka

Michał Bębenek:
Barbórka to czas podsumowań, chciałbym więc przy tej okazji podziękować ekipie fantastycznych osób, z którymi również i w tym sezonie mogłem pracować. To był niełatwy sezon, z perspektywy mogę powiedzieć, że w mojej karierze chyba najbardziej nieudany. Cóż, może kiedyś musiał się trafić - może ta 13 w dacie rzeczywiście coś w sobie ma. Na szczęście to już za nami, cieszę się, że są ze mną osoby, które wierzyły i wierzą w ten zespół. Ogromne podziękowania należą się sponsorom, bez których nie mielibyśmy szans na starty: firmie Orlen Oil, w barwach której przejechaliśmy już trzy sezony, Subaru Import Polska, firmie Dr.Marcus International, z którą związani jesteśmy już drugi rok, Igloo - naszemu wieloletniemu partnerowi, a także firmie CAT - partnerowi odzieżowemu oraz poznańskiej firmie Prince. Dzięki Wam mogliśmy spędzić kolejny rok na rajdowych odcinkach.
W tym roku pogoda nie spłatała figla, mamy przecież początek grudnia, a w przeszłości na Barbórce warszawskiej bywało gorzej. Bawiliśmy się super! Cieszymy się, że mieliśmy czym wystartować, bo przez chwilę nad startem wisiał duż znak zapytania z powodu wczorajszej awarii naszej rajdówki. Wielkie podziękowania należą się ekipie HIGH TEC-a, która w czwartek zawracała z Radomia do Małopolski po to, żeby przygotować nasz samochód treningowy. Pracowali nad nim całą noc starając doprowadzić do stanu, w którym można było wystartować .

Grzegorz Bębenek:
Na tegorocznej Barbórce mieliśmy wszystko: mokro, lód, śnieg, także trzeba było być czujnym, bo praktycznie każdy zakręt był inny. Całą imprezę jechaliśmy równym tempem.  Jesteśmy zadowoleni z czasów, cały czas utrzymywaliśmy się na trasie, a to na Barbórce wbrew pozorom nie jest łatwe. Ta impreza jest też od tego, aby po sezonie pełnym rywalizacji bawić się jazdą, podziękować kibicom i sponsorom. Dlatego wykorzystując okazję chciałbym podziękować wszystkim którzy pracowali w zespole, byli z nami i nas wspierali.


Fot. Tomasz Kaliński

Wojciech Chuchała:
Pierwsze odcinki specjalne były troszkę nerwowe w naszym wykonaniu. Gdzieś się nie dohamowałem i zaliczyłem krawężnik, innym razem się obróciłem, także było trochę przygód. Zostawiliśmy tam kilka sekund, ale ogólnie nie było najgorzej. Później też staraliśmy się jechać dość czujnie i jesteśmy na trzecim miejscu, tak samo jak w RSMP, także jest super. Barbórka to bardzo specyficzny rajd, bo gdy samochód nie zdąży się jeszcze dobrze rozgrzać, już kończymy oes. Ale taka rywalizacja też jest ciekawa i stanowi fajne zakończenie sezonu. Podobnie jak Karowa, czyli taka rajdowa wisienka na torcie. Za cały miniony sezon dziękujemy naszemu zespołowi, firmom Subaru Import Polska i Orlen Oil, wszystkim naszym partnerom: Keratronik, Raiffeisen Leasing, Geberit, Greco, SJS i Sony VAIO, a także naszym wspaniałym kibicom.

Kamil Heller:
Warunki na oesach zmieniały się nie tylko z przejazdu na przejazd, ale nawet z minuty na minutę. To ciekawe doświadczenie, które na pewno może dać dużo wiedzy odnośnie zachowania samochodu na niemal każdej nawierzchni. My staraliśmy się mieć nad wszystkim kontrolę i unikać większych problemów na trasie, co się właściwie udało, także jesteśmy zadowoleni. Trzecie miejsce w Barbórce i występ na Karowej to świetne podsumowanie tego bardzo owocnego sezonu, za który dziękujemy całemu zespołowi, naszym partnerom i oczywiście kibicom!
 


Fot. Łukasz Kufner

Łukasz Byśkiniewicz:
Wygrana w barbórkowej klasie 1 to dla mnie olbrzymia satysfakcja i piękne zakończenie udanego sezonu – powtórzyliśmy wynik sprzed roku, drugi raz z rzędu wywalczając sobie start na Karowej w sportowej walce. Chciałbym też pogratulować mojemu sąsiadowi z serwisu Aleksowi Zawadzie wygrania klasy 2.
Mieliśmy dziś w Warszawie istne Monte Carlo – warunki były tak zmienne, że co OS zastanawialiśmy się, na jakich oponach jechać. Niby to było tylko kilkanaście kilometrów, ale przyznam, że żaden rajd dawno mnie tak nie emocjonował – to zasługa znakomitej konkurencji, z którą rywalizowaliśmy na każdej próbie o ułamki sekund, mierzone z dokładnością do trzech miejsc po przecinku. Sukces w tak doborowej obsadzie smakuje naprawdę wyśmienicie.
Dziękujemy naszym partnerom: NOVOL, Saint-Gobain Sekurit, Rzetelna Firma, Pirelli Polska, Eneos, Ozoshi, Tor Jastrząb, TVN Turbo.

Maciej Wisławski:
Jestem pełen podziwu dla Łukasza – w tych niesamowicie zmiennych warunkach utrzymał wysokie tempo, a do tego godnie zniósł presję zeszłorocznego wyniku, o co się najbardziej obawiałem. Cieszę się, że moje rady pomagają Łukaszowi – ta Barbórka to dla mnie kropka nad „i” w naszej owocnej tegorocznej współpracy.
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Trzeci, ale pierwszy – sezon Motul HRSMP rusza z Rzeszowa
Marma 29. Rajd Rzeszowski (6-8 sierpnia) po raz trzeci będzie rundą Motul... więcej
98 załóg zgłoszonych do MARMA 29. Rajdu Rzeszowskiego!
98 załóg - 82 z Polski, 13 ze Słowacji oraz po jednej z Finlandii, Czech i... więcej
Nowe twarze i nowe rajdówki w Motul HRSMP
16 załóg w rajdówkach sprzed lat wzbogaci stawkę Marma 29. Rajdu Rzeszowskiego... więcej
3 runda Porsche Esports Sprint Challenge
Mistrzostwa #PESCP już na półmetku! Runda trzecia na torze Salzburgring... więcej
Puchar Świata FIA wraca na rajdowe trasy
Trzy dni walki, siedem odcinków specjalnych, ponad 444 km rajdowych zmagań -... więcej
Kurs na licencję B,C B,C Junior 30-31.07.2020 Słomczyn
1. Termin:30-31 lipca 2020 r.2. Miejsce:Autodrom Słomczyn, Słomczyn 66, 05-600... więcej
Bardzo dobre wyniki zawodników ORLEN Team w Baja Szczecinek
Trzy kategorie, trzy zwycięstwa – od mocnego uderzenia zawodnicy ORLEN... więcej
Załogi ORLEN Team na mecie Rally di Roma Capitale
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk oraz Adrienn Vogel i Ivett Notheisz... więcej
Biuletyn PZM Nr 19 - Lipiec 2020
Lipiec zawsze był środkiem sezonu. W tym roku to dopiero początek!Nie tak... więcej

Strony

- Archiwum