Wypowiedzi przed Rajdem Monte Carlo

SEBASTIEN LOEB: - Kiedy Citroen zaproponował mi możliwość udziału w tym rajdzie, nie potrzebowałem zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji. Monte Carlo odbywa się na francuskich drogach. Uwielbiam tę atmosferę i to jak blisko jesteśmy naszych kibiców. Cieszę się, że mam znów to samo odczucie w DS3 WRC. Pierwszego dnia testów musiałem odzyskać rytm, ale to wróciło dość szybko. Styl jazdy jest zupełnie inny od tego, do jakiego przyzwyczaiłem się w C-Elysee WTCC. Z napędem na cztery koła i na zwykłych drogach, trzeba improwizować dużo więcej. Testy były przydatne, ale zawsze ciężko się przygotować do Rajdu Monte Carlo. Nie można przewidzieć jakie warunki będą danego dnia. Chcę być konkurencyjny, ale musimy pamiętać, że nie brałem udziału w żadnym rajdzie na takim poziomie od ponad roku. Kiedy zawsze zaczynam się ścigać, daję z siebie to co najlepsze. Tym razem nie będzie inaczej i jeśli będziemy w stanie walczyć o zwycięstwo, tym lepiej.

KRIS MEEKE: - Cieszę się z rozpoczęcia nowego roku z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team. W 2014 roku większość rajdów jechałem pierwszy raz. Sporo się nauczyłem i zdałem sobie sprawę jak ważne są przejechane kilometry i doświadczenie. Generalnie wszyscy kierowcy poczynili postępy w swoim drugim pełnym sezonie więc mam nadzieję, że nie będę wyjątkiem od tej reguły. Myślę, że praca wykonana w DS3 WRC pomoże nam jeszcze bardziej. Citroen Racing zawsze notował dobre wyniki na Monte i ma duże doświadczenie na tym rajdzie. Choć nie da się przewidzieć co się wydarzy, mogę liczyć na zespół i to oczywiście jest wielka zaleta. Moim celem jest walka o jedno z czołowych miejsc.

MADS OSTBERG: - Czułem się dobrze na koniec sezonu 2014. Kontynuowanie współpracy z Citroën Total Abu Dhabi World Rally Team jest bardzo pozytywne. Dużo się nauczyłem w zeszłym roku z nowym samochodem i nowym zespołem. Na początku sezonu ciężko sobie wyznaczyć cel, ale chcę się poprawiać. Monte Carlo jest potencjalnie jednym z najtrudniejszych rajdów w roku. W zależności od warunków można mieć suchy asfalt, mokry asfalt, lód i śnieg… a czasami wszystko i to na tych samych oponach. Aby mieć udane Monte Carlo trzeba dokonać właściwego wyboru opon, trzeba mieć dobre notatki, dobrych szpiegów i odpowiedni zespół.

SEBASTIEN OGIER: - Przerwa dobrze mi zrobiła. Kiedy wracam, jestem szczególnie głodny, aby wsiąść do samochodu rajdowego. Dla mnie Rajd Monte Carlo jest idealnym rozpoczęciem nowego sezonu. Okolica wokół Gap to mój dom. Tu się urodziłem i tu dorastałem. Moi kibice o tym wiedzą i na pewno zapewnią mi psychiczną przewagę. Wsparcie na Monte jest niesamowite. Kierowca może to dostrzec szczególnie w parku serwisowym oraz pomiędzy odcinkami specjalnymi. Tutejsi kibice wspierali mnie przez całą moją karierę, nawet kiedy jeszcze jeździłem w krajowych rajdach. Kolejną atrakcją w tym roku będzie oczywiście pojedynek z Sebastienem Loebem. Z niecierpliwością czekam na to spotkanie. Na pewno to będzie ekscytujący rajd dla wszystkich kibiców.

JARI-MATTI LATVALA: - Wyczucie nowego samochodu jest naprawdę dobre, a my jesteśmy gotowi na nowy sezon, wreszcie. W tym roku do zmiany biegów będziemy używali łopatek za kierownicą i naprawdę to lubię. Nowe Polo jest szybsze i jeszcze lepsze niż samochód z 2014 roku. Nie jestem jedynym, który ma takie odczucia - Sebastien i Andreas zgodzą się ze mną. Oprócz zmian w samochodzie, zmieniła się też kolejność startu w nowym sezonie WRC. Wierzę, że przez to w rajdach będzie więcej taktyki. Jeśli o mnie chodzi, celuję w tytuł w 2015 roku. To jest moje największe marzenie. Na koniec sezonu chcę być mistrzem świata. W Rajdzie Monte Carlo będę starał się o miejsce w pierwszej czwórce. To byłby dla mnie sukces, ponieważ to jest naprawdę trudny rajd i nigdy nie finiszowałem wyżej niż na piątym miejscu. Na pewno nie będziemy ryzykowali wszystkiego, aby spróbować wygrać rajd. Szczerze mówiąc, zawsze jestem szczęśliwy, że przeżyłem Monte.

ANDREAS MIKKELSEN: - Chcę zdobyć jak najwięcej doświadczenia w Monte. Moje zeszłoroczne siódme miejsce w tym rajdzie, jak do tej pory było moim najlepszym wynikiem. Fakt, że mieszkam w Monako wcale mi nie daje przewagi, ponieważ nie znam zbyt dobrze tych gór. Warunki są bardzo niepewne, więc jakiekolwiek miejsce wyższe niż siódme będzie dla mnie sukcesem. Pomimo to głównym celem jest ukończenie rajdu w punktach i wyjazd do Szwecji w pozytywnym nastroju. To byłby solidny fundament na resztę sezonu. Chciałbym utrzymać trzecie miejsce, jakie wywalczyłem w klasyfikacji generalnej w zeszłym roku i może kilka razy powalczyć z moimi kolegami z zespołu. Kto wie, może tym razem pójdzie mi nawet lepiej.

ELFYN EVANS: - W zeszłym roku to był początek fantastycznej szansy, ale w tym czasie mieliśmy bardzo małe doświadczenie za kierownicą Fiesty RS WRC i nigdy wcześniej nie startowaliśmy w Rajdzie Monte Carlo, więc było wiele nowych rzeczy do nauki. To była bardzo trudna pozycja, ale w tym roku wszystko jest o wiele bardziej znane. Szczególnie lepiej znam samochód. Rajd będzie bardzo trudny, ale po pełnym sezonie rywalizacji, nie mogę się już go doczekać. Największym wyzwaniem niewątpliwie są zmienne warunki pogodowe, nie tylko z etapu na etap, ale również w obrębie jednego oesu. Aby odnieść sukces trzeba dokonywać mądrego wyboru opon i znaleźć kompromis na każdą pętlę. Byłoby świetnie rozpocząć sezon od solidnego wyniku. To jest trudny rajd, więc jeśli dotrzemy do końca z dobrą prędkością i regularnością, będę szczęśliwy. Chcemy poprawiać swoją prędkość w ciągu roku. Oczywiście niektóre imprezy będą trudniejsze niż inne, ale już nie mogę doczekać się startu.

OTT TANAK: - Spodziewam się ciężkiego rajdu w przyszłym tygodniu. Startowałem tam tylko raz, w 2012 roku, kiedy warunki nie były tak trudne. W tym roku możemy spodziewać się zimowych warunków, więc musimy zachować spokój. Warunki zmieniają się cały czas. W niektórych miejscach będzie pełno śniegu, w innych będą fragmenty asfaltu. Czasami będzie pełna przyczepność, a czasami nikt nie będzie miał przyczepności. Ciężko poczuć się pewnie bez przekraczania limitu, ale jesteśmy kierowcami i to jest nasz praca. Trzeba znaleźć równowagę pomiędzy byciem szybkim, a komfortową jazdą. To będzie naprawdę trudny początek sezonu. Testowaliśmy pod koniec zeszłego roku i odczucia były dobre. Przejechaliśmy wiele kilometrów i chociaż większość sezonu 2014 jeździłem Fiestą R5, mam duże doświadczenie za kierownicą Fiesty RS WRC. Najtrudniej będzie znaleźć złoty środek, to szczególne miejsce pomiędzy byciem blisko limitu, ale nie przekraczanie go. To zajmie trochę czasu, ale jeśli będziemy płynnie nad tym pracować to myślę, że możemy zaliczyć dobry rajd.

THIERRY NEUVILLE: - To prawda, że w przeszłości nie mieliśmy dobrych wyników w Rajdzie Monte Carlo, ale zawsze przyjemnie jeździ się po tych drogach i w tym roku naprawdę chcę się dobrze spisać. Mieliśmy bardzo krótką przerwę zimową, bo testy przed Monte rozpoczęliśmy w połowie grudnia zeszłego roku, ale mieliśmy dobre przygotowania do rajdu i jesteśmy gotowi. Monte zawsze jest wyjątkowe, to pierwszy start w sezonie, a warunki mogą być bardzo zmienne, co sprawia, że ciężko przewidzieć co może się zdarzyć. Na pewno chcę przejechać więcej kilometrów w i20 WRC niż w zeszłym roku, zarówno dla siebie, jak i dla zespołu. Będziemy wykorzystywać całe nasze doświadczenie z tej imprezy, aby uzyskać jak najlepszy wynik.

DANI SORDO: - Naprawdę lubię Rajd Monte Carlo. To zupełnie inny rajd, ze względu na warunki pogodowe i odcinki, które są bardzo piękne i bardzo kręte w górach. To również duże wyzwanie dla kierowców jak i samochodów. Naszym celem oczywiście jest, aby pojechać jak najszybciej i zdobyć możliwie jak najwięcej punktów. W tym rajdzie podium jest możliwe, ponieważ na Monte wszystko jest do osiągnięcia ze względu na nieprzewidywalną pogodę. Musimy pamiętać, że jechaliśmy na trzecim miejscu w zeszłym roku do chwili drobnej awarii. Pomimo tego, to jest bardzo trudny rajd, na którym trzeba cisnąć, ale również zachować spokój, kiedy warunki są bardzo trudne.
 

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

22 Grand Prix Sopot - Gdynia: Weekend w Sopocie kolejnym sukcesem Szymona Łukaszczyka
Niedzielna odsłona 22 Grand Prix Sopot – Gdynia , będąca 10 Rundą... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Szymon Łukaszczyk znowu wygrywa wyścig
Szymon Łukaszczyk (Mitsubishi Lancer EVO V AMS) zwyciężył w sobotniej, 9... więcej
22 Grand Prix Sopot – Gdynia: Gwiazdy motorsportu przy sopockim Molo
Komplet 58 kierowców zgłoszonych do 22 Grand Prix Sopot – Gdynia pojawił... więcej
GSMP: Nadmorskie wyścigi „górali”
W dniach 16-18 sierpnia, jako podwójna runda Górskich Samochodowych Mistrzostw... więcej
Historyczne samochody, mocne tempo – Motul HRSMP po Rajdzie Rzeszowskim
Wymagająca trasa, kłopoty faworytów, sukcesy debiutantów i niespodziewane... więcej
28. RAJD RZESZOWSKI - Grzegorz Grzyb po raz czwarty triumfuje w Rzeszowie
(10.08.2019) Grzegorz Grzyb i Robert Hundla (Skoda Fabia R5) triumfowali w 28.... więcej
28. Rajd Rzeszowski - Grzyb liderem po pierwszym etapie
(09.08.2019) Grzegorz Grzyb i Roberta Hundla (Skoda Fabia R5) wygrali cztery z... więcej
,
Generalka dla Cvrčka, Polska dla Łukaszczyka
Na starcie rozgrywanej na Słowacji niedzielnej, 8 Rundy Górskich Samochodowych... więcej
Motul HRSMP zaczyna drugą część sezonu. Rajd Rzeszowski z wyjątkową trasą i podwójnymi punktami
22 samochody na starcie, najdłuższy dystans do pokonania przez załogi w... więcej

Strony

- Archiwum