Sukcesy biało-czerwonych w Maroku

Orlando Terranova najszybciej przejechał końcowy oes i obronił zwycięstwo w Rallye OiLibya du Maroc. Patrick Sireyjol, przed etapem tracący do Mini 59 sekund, zajął czwartą lokatę - za Wasiliewem i Villagrą. Marek Dąbrowski i Jacek Czachor uciekli przed Ajdynem Rachimbajewem. W sobotę załoga ORLEN Team ustąpiła Kazachowi o 61 sekund, uzyskała 9 czas, ale utrzymała piąte miejsce w rajdzie z przewagą 5.15 nad Rachimbajewem, jednocześnie wygrywając benzynową klasę T1.1.


Fot. Orlen Team

- Bardzo dużo nauczyliśmy się podczas tego startu, przerobiliśmy całą gamę sytuacji, które wymagają przetrenowania przed prawdziwym testem jaki przejdziemy na Rajdzie Dakar - powiedział Marek Dąbrowski. - Musieliśmy wymieniać oponę w warunkach pustynnych, odkopywać auto, a nawet stawiać je na kołach po wywrotce. Najważniejsze jest, że znajdujemy swoje tempo i potrafimy dobrze wytyczać trasę. Wielokrotnie to właśnie dzięki dobrej nawigacji zajmowaliśmy wysokie pozycje. Na pewno wrócimy jeszcze przed Dakarem na marokańską pustynię by trenować.


Fot. Orlen Team

- Dzisiaj mieliśmy bardzo dużo przygód i musieliśmy ostro walczyć o obronę piątej pozycji - mówi Jacek Czachor. - Najpierw podjęliśmy decyzję o jeździe starym szlakiem, Terranova wybrał inną drogę i w ten sposób zyskał przewagę. Później sytuacja się odwróciła i to my nadrabialiśmy dzięki właściwej decyzji nawigacyjnej. Na jednym z prawych zakrętów pękła nam opona, samochód stracił trajektorię i położył się na boku. Długo walczyliśmy żeby wrócić na szlak, udało się dzięki pomocy naszego konkurenta, który wyciągnął nas liną. Później walczyliśmy z wymianą koła. Gdy dojechaliśmy na metę, nie wiedzieliśmy jaki mamy czas, ale udało się, z czego bardzo się cieszymy.


Fot. NAC Rally Team

Paweł Molgo i Ernest Górecki reprezentujący zespół NAC Rally Team wywalczyli wśród aut produkcyjnych T2 znakomite drugie miejsce. Piątą lokatę w grupie pojazdów T4 zajęła wspierająca ich ekipa ciężarówki w składzie Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i Przemysław Saleta. - Wydmy czekały na nas w połowie etapu, a potem blisko już mety - opowiada Paweł Molgo. - Były dość krótkie, ale bardzo wymagające. Zwłaszcza na samym końcu trudno było dotrzeć do przesmyku, który umożliwił bezpieczny przejazd naszej Toyoty. Na szczęście przygody nas ominęły. Przez cały dzień staraliśmy się jechać spokojnie, minimalizując ryzyko. Wiedzieliśmy, że lidera naszej grupy raczej nie dogonimy, a załoga z trzeciego miejsca nam nie zagraża. Nie wiadomo jednak, co wydarzyłoby się, gdyby rajd trwał jeden dzień dłużej, bo samochód, który zwyciężył, ostatnie metry pokonał na holu za ciężarówką...


Fot. NAC Rally Team

Jestem bardzo zadowolony z postawy naszego zespołu w tak trudnym i prestiżowym rajdzie, jakim jest OiLibya Rally of Morocco. Cieszy mnie, że konsekwentnie przez sześć dni rajdu plasowaliśmy się na drugiej pozycji w grupie T2, co o czymś świadczy! Moje auto poza drobiazgami, które musimy dopracować, spisywało się znakomicie, ma imponujące możliwości i myślę teraz, że na dobre znalazłem już swoje miejsce w sporcie motorowym. Bardzo odpowiada mi rywalizacja w grupie T2, gdzie auta są na bardzo podobnym poziomie i wszyscy toczymy wyrównaną walkę. W grupie T1, czyli prototypów, nawiązanie rywalizacji z szybkimi zespołami fabrycznymi byłoby praktycznie niemożliwe. Jestem zachwycony atmosferą w moim zespole, która przez cały rajd była niezmiennie znakomita! Przemek Saleta okazał się fantastycznym kolegą, świetnie wpasował się w zespół; wydawało się, że znamy się od 100 lat. Cross-country bardzo mu się spodobało, widać, że ma smykałkę do motosportu. Nie sądzę, aby ten rajd był jego jednorazową przygodą.

 

RALLYE OILIBYA DU MAROC

SAMOCHODY
1. Orlando Terranova/Paulo Fiúza (RA/P) Mini All4 Racing 16:42.42
2. Patrick Sireyjol/François Beguin (F) Buggy Cummins +9.43
3. Władimir Wasiliew/Witalij Jewtekow (RUS) Mini All4 Racing +16.02
4. Boris Garafulic/Gilles Picard (RCH/F) Mini All4 Racing +31.01
5. Marek Dąbrowski/Jacek Czachor (PL) Toyota Hilux +55.47
6. Ajdyn Rachimbajew/Konstantin Żilcow (KZ/RUS) Toyota Hilux +1:01.02
7. Erik Wevers/Fabian Lurquin (NL/B) HRX Ford +1:17.43
8. Bauyrżan Issabajew/Gabdulla Aszimow (KZ) Toyota Hilux +1:36.28
9. Federico Villagra/Jorge Perez Companc (RA) Mini All4 Racing +1:40.16
10. Gert Huzink/Pascal Maimon (NL/F) HRX Ford +2:21.07
24. Paweł Molgo/Ernest Górecki (PL) Toyota Land Cruiser +11:16.05 (2. T2)

CIĘŻARÓWKI
1. Elisabete Jacinto/José Marques/Marco Cochinho (P) MAN TGS 22:27.15
2. Kees Koolen/Jurgen van den Goorbergh/Gijs van Uden (NL) Ginaf X2223 +2:33.32
3. Robin Szustkowski/Jarosław Kazberuk/Filip Škrobánek (PL/PL/CZ) Tatra 815 +6:11.17
4. Gerrit van Werven/Gerrit Zuurmond/Ed Wigman (NL) Ginaf X2223 +6:11.55
5. Piotr Domownik/Janusz Jandrowicz/Przemysław Saleta (PL) Mercedes Unimog +11:25.39
6. Alain Coquelle/Frédéric Becart/Dominique Lefevre (F) Renault Sherpa +21:51.02
7. Robertus Buursen/Joel Ebbers/Frank Speelman (NL) Ginaf X2223 +50:08.01

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum