Robert Kubica na 19 pozycji, Jarosław Kołtun na 23 pozycji w Rajdzie Szwecji

Po wyjątkowo emocjonującym finiszu na Power Stage, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia odnieśli 26 zwycięstwo w mistrzostwach świata, drugie w Szwecji. Ogier jako pierwszy kierowca spoza krajów nordyckich, dwa razy wygrał Rally Sweden. Najszybszy na końcowym odcinku, dwukrotny mistrz świata wyprzedził Thierry'ego Neuville'a o 4,8 sekundy na Power Stage, o 6,4 s w rajdzie. Andreas Mikkelsen na skutek przygody spadł z pierwszego na trzecie miejsce (+39,8).


Fot. www.facebook.com/KubicaOfficial
Po awarii, 5-minutowej karze, Robert Kubica i Maciek Szczepaniak ukończyli rajd na 19 pozycji, ale pokazali tempo. Kubica uzyskał pierwsze, trzecie, piąte, pięć razy szóste, trzy razy siódme (w tym na Power Stage), dwa razy ósme, dwa razy dziesiąte miejsce na odcinkach specjalnych.

Kubica jako pierwszy przejechał Power Stage. - Było OK. Dla nas był to dobry rajd. Jechałem bardzo czysto. Było parę momentów na początku tego odcinka, ale starałem się jechać bezpieczniej, co nie znaczy, że lepiej. W tym rajdzie nie popełniłem prawdziwych błędów. Niestety, nie zajęliśmy punktowanego miejsca z powodów problemów, ale ogólnie było dobrze.

Sébastien Ogier stanął na dachu Polo, nim Mikkelsen ukończył ostatni odcinek. - Zrobiłem wszystko co mogłem. To było zwariowane. Musiałem cisnąć na maksimum. Co za zwycięstwo! Zasłużyliśmy na nie. Przez cały czas traciliśmy z powodu pozycji startowej, ale skończyło się happy endem. Ten wynik pozbawia nas szans w Meksyku, jednak dzisiaj bardzo cię cieszymy.

Thierry Neuville jako pierwszy z czołowej trójki przejechał Power Stage. - Teraz musimy czekać. To było moje maksimum. Wszystko dobrze poszło. W żadnym miejscu nie mogłem pojechać szybciej. Jestem bardzo zadowolony z weekendu. To było przebudzenie dla zespołu.

Andreas Mikkelsen na pierwszym międzyczasie remisował z Ogierem, na drugim tracił siedem dziesiątych, a potem wykonał piruet i uciekły 42 sekundy. - Daliśmy z siebie wszystko. Dotknąłem bandy i obróciło nas. OK, staraliśmy się, to jest najważniejsze. Mam nadzieję, że uda się następnym razem.

Czwarte miejsce oznacza dla Otta Tänaka drugi najlepszy wynik w WRC - po trzeciej lokacie na Sardynii w 2012 roku. - Jestem naprawdę zadowolony. Na początku mieliśmy trochę kłopotów, ale w końcu wynik jest mocny. To dobre dla przyszłości. Jeżeli utrzymamy pewność, to jeszcze parę rajdów i będziemy mogli trochę cisnąć.

Hayden Paddon, piąty w rajdzie, uzyskał życiowy rezultat i zdobył 12 punktów dla Hyundaia w mistrzostwach producentów. - Pod względem wyniku jest absolutnie fantastycznie. Pierwszego dnia staraliśmy się unikać problemów. Utrzymywaliśmy czysty nos i to była dobra taktyka. Najważniejsze są punkty dla Hyundaia. Teraz czekam na szuter.

Elfyn Evans obronił szóstą lokatę. - W tym rajdzie było trochę trudności, parę frustrujących momentów, ale jestem naprawdę zadowolony z postępów. Pokazaliśmy nasz potencjał. Wyczucie samochodu było całkiem dobre. Ogólnie wykonaliśmy bardzo dobrą pracę.

Kris Meeke, na pierwszym międzyczasie szybszy od Østberga o 2,1 sekundy, wpadł w śnieżną bandę. - W szybkim miejscu, jadąc na czwartym biegu uderzyłem tyłem w bandę i przód wciągnęło w śnieg.

Martinowi Prokopowi zabrakło 20 sekund do siódmego miejsca. - Jestem naprawdę zadowolony z weekendu, z tempa, które  pokazaliśmy. Po rozczarowaniu w Monte Carlo to zdumiewające. Popełniliśmy parę błędów, ale jestem bardzo zmotywowany przed następnym rajdem. Mogliśmy walczyć z fabrycznymi kierowcami.

Dziewiąta lokata to najlepszy wynik Jurija Protasowa w mistrzostwach świata. Mads Østberg, następny w końcowej klasyfikacji, uzyskał trzeci czas na Power Stage. - Pierwszy raz w tym rajdzie samochód pracuje perfekcyjnie. Z jednej strony cieszę się, bo mamy przed sobą Meksyk. Z drugiej jestem rozczarowany. Teraz wiem, czego mogliśmy dokonać w Szwecji.

Kevin Abbring ma za sobą debiut w samochodzie WRC. - Bardzo mi się podobało. Warunki na śniegu były dla mnie nowe. Jestem naprawdę zadowolony z otrzymanej szansy. Na ostatnim odcinku samochód był mocno nadsterowny i nie czułem się pewnie. Zamierzam wrócić do i20 WRC tak szybko, jak będzie to możliwe. Zaliczymy najwięcej kilometrów testując nowy samochód.

Jari-Matti Latvala zajął czwarte miejsce na Power Stage. - Miałem dobry przejazd. Starałem się jechać tak szybko, jak mogłem. W paru miejscach było bardziej ślisko niż rano.

Henning Solberg ukończył swój czternasty Rajd Szwecji. - Teraz wykonałem konkretny obrót! Kibice mieli co oglądać. Ten weekend nie był fajny. Zamierzam wrócić mocniejszy.

Drugi przed rokiem, Jari Ketomaa wygrał rundę WRC 2. - To był wielki rajd dla DMACKa. Dopracowaliśmy opony i wynik jest niewiarygodny. Starałem się wykonać moją pracę tak dobrze, jak mogłem. Czasem popełniam błędy, ale tym razem było OK.

Eyvind Brynildsen skompletował dublet DMACKa w WRC 2. - To wspaniałe uczucie. Widziałem wiele norweskich flag. Czy Andreas wygrał? Jestem naprawdę zadowolony z naszej jazdy. Jeżeli ktoś będzie chciał widzieć mnie na podium w dalszej części sezonu, może do mnie zadzwonić.

Walery Gorban dotarł na podium WRC 2. - Yazeed może nas dogonić i musimy poczekać. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ukończenia tego rajdu. To pierwsze podium dla tego samochodu. Bardzo się cieszymy, że tak się skończyło.

- Atakowałem, jechałem na maksimum - zapewniał Yazeed al-Rajhi. - Na tym odcinku nie mogłem pojechać szybciej.

Pierwszy lider rajdu, Pontus Tidemand o 3,3 sekundy rozminął się z czwartym miejscem w WRC 2. - W piątek mieliśmy przygodę, ale potem było dobrze. Jesteśmy naprawdę zadowoleni. Uzyskiwaliśmy dobre czasy. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy nas wspierają - kibiciom, sponsorom, zespołowi. Mam nadzieję, że w tym roku zaliczymy mistrzostwa WRC 2.


Fot. www.facebook.com/creativerally

Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot ukończyli swój pierwszy Rajd Szwecji na siódmym miejscu w WRC 2, 23 w generalce.


Fot. www.cersanitrally.pl

Michał Sołowow i Maciek Baran wpadli w śnieżną bandę na Värmullsåsen. Samochód uderzył w kamień i urwała się półoś. Uciekło 12 miejsce w Rally Sweden. Byłoby to wyrównanie polskiego rekordu w tym rajdzie, należącego wspólnie do Tomasza Kuchara i Michała Sołowowa.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 
Share

News

Warunki prowadzenia treningów i wydarzeń sportowych
Stan prawny na dzień 19 kwietnia 2021 r.  Warunki prowadzenia zajęć/... więcej
1. runda MPRC / PPAC nie odbędzie się w planowanym terminie
Zawody będące 2. rundą FIA - CEZ Rallycross Championship,1. rundą Mistrzostw... więcej
Pilarczyk, Giemza i Kajetanowicz w "Jaka to melodia?"
Uczestnikami sobotniego (17.04) odcinka teleturnieju „Jaka to melodia... więcej
Przekaż 1% Fundacji PZM
Okres rozliczania dochodów za 2020 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej
Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie. Sukces Hołowczyca i Kurzei na inaugurację sezonu
Zwycięstwem Krzysztofa Hołowczyca i Łukasza Kurzei zakończył się w sobotę rajd... więcej
Warunki prowadzenia treningów i wydarzeń sportowych
Polski Związek Motorowy informuje, że na podstawie Rozporządzenia Rady... więcej
ORLEN sponsorem tytularnym jubileuszowego Rajdu Polski
(08.04.2021) Sześć samochodów wyruszyło 23 lipca 1921 roku z Warszawy na... więcej
Ponad 100 zawodników w Wysoka Grzęda Baja Drawsko Pomorskie
Do rywalizacji na najtrudniejszych i najbardziej wymagających trasach w Polsce... więcej
FENIX RALLY 2021: POLSKA SZARŻA NA SAHARZE
A jednak nawet w czasie światowej pandemii można cieszyć się życiem,... więcej

Strony

- Archiwum