Relacja - fenomen Mogilna

Rajd Weteranów Szos po Ziemi Mogileńskiej to swoisty fenomen na zabytkowej mapie Polski. Impreza organizowana przez zapaleńców poza głównym kalendarzem PZM co roku gromadzi około 100 pojazdów na trasie klasycznego rajdu turystycznego. Niejeden organizator takich zawodów z pewnością zastanawia się jak udaje się to sprawnie przeprowadzić. Sami nie wiemy, ale zgrana i doświadczona ekipa komandora rajdu Krzysztofa Witczaka robi to za każdym razem bezbłędnie.

W tym roku na trasie ponad stukilometrowego rajdu uczestnicy imprezy odwiedzili m. in. Cementownię Lafarge koło Barcina, gdzie można było z bliska obejrzeć zabudowania niezwykle ciekawego obiektu przemysłowego. Próby zręcznościowe przeprowadzone przez licencjonowanych sędziów PZM ustawiono na terenie MOSiR Mogilno oraz w centrum Barcina. W Barcinie zorganizowano zmodernizowaną próbę ogrodnika znaną z rajdów Mistrzostw Polski w Warszawie i Krakowie, przy której równie dobrze bawią się zarówno uczestnicy rajdu jak i widzowie. Na trasie oprócz klasycznych pytań i zadań turystycznych było rozstawionych aż 9 punktów żywych ze specjalnymi zadaniami dodatkowymi. Klasyfikację generalną wygrał Piotr Maliszewski z Automobilklubu Polski jadący Syreną 102 z 1963 roku.

XI Rajd Weteranów Szos po Ziemi Mogileńskiej, 24-26 kwietnia 2015

Klasyfikacja generalna

  1. Piotr Maliszewski – Syrena 102 (1963) – Automobilklub Polski
  2. Bartosz Królski – Polski Fiat 125p (1977) – Koło Youngtimer – Automobilklub Wielkopolski
  3. Kamil Pawłowski – Wartburg 312/1 (1966) – Automobilklub Polski
  4. Krzysztof Tomczak – Volkswagen Passat Variant (1987) – Automobilklub Wielkopolski
  5. Andrzej Sziska – Austin Mini Mk III Special (1978) – Classic Cars Łódź
  6. Michał Milik – Ford Capri (1978) – Automobilklub Polski
  7. Bartłomiej Żurawski – FSO 125p (1984) – niezrzeszony
  8. Jan Kasprzycki – Ford Escort Mk II 1600 Sport (1975) – Automobilklub Polski
  9. Krystian Cegielski – Polski Fiat 126p (1989) – niezrzeszony
  10. Wojciech Sokołowski – Seat Ronda (1984) – Automobilklub Polski

zdjęcia: Marcin Wiśniewski (AK Polski/Stado Baranów)

 

Pojazdy zabytkowe: 

News

Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Automobilista - nasz patron medialny od wielu lat
Wspominaliśmy, że nowymi partnerami cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Puchar Polski w Historycznych Rajdach na Regularność 2024 - zapowiedź sezonu
Mamy bardzo dobrą informację dla miłośników rajdów na regularność. GKPZ PZM... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej
Antyradio zostało patronem medialnym cyklu MPPZ
Antyradio zostało patronem medialnym Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Na... więcej
Świat Motocykli partnerem Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych
Miło nam poinformować, że patronem medialnym cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Ruszyły zapisy na Stalowowolski Rajd Pojazdów Zabytkowych - I rundę MPPZ
Automobilklub Stalowa Wola Serdecznie Zaprasza w dniach 18-21 kwietnia 2024r.... więcej
Rallye Monte Caro Historique na mecie, Polacy dojechali w komplecie
XXVI Rallye Monte Carlo Historique zakończone. Wszystkie ekipy reprezentujące... więcej
Rotor Retro Tour FIVA World Rally 2024 - harmonogram imprezy
Nadchodzący sezon to nie tylko Mistrzostwa Polski Pojazdów Zabytkowych, ale... więcej
Kalendarze i regulaminy MPPZ 2024
Pogoda nie sprzyja jeździe zabytkiem po ulicach, więc może jest czas aby... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens