Rallye Monte Carlo Historique. Wszyscy na mecie

Siedem polskich załóg wystartowało w Rallye Monte Carlo Historique, który odbył się tuż po zakończeniu klasyka, stanowiącego rundę WRC.  Na starcie stanęło łącznie ponad 300 załóg. Po pięciu dniach rywalizacji na trasach południowo-wschodniej Francji, najlepszą wśród polskich załóg okazali się Paweł Molgo i Janusz Jandrowicz w Polskim Fiacie 125p, którzy osiągnęli metę na 53 miejscu. W czołowej setce finiszował także Stanisław Postawka ze swoją córką Anną w Zastawie 1100, którzy zajęli 88 miejsce, pomimo strat spowodowanych przerywającym silnikiem.  Na ostatnim etapie szanse na dobry wynik stracili wskutek wypadku Wojciech Wetula i Tomasz Sweklej w BMW 320. Pech nie ominął także Roberta Burcharda i Grzegorza Gaca, których Polski Fiat 125p nie poradził sobie na jednym z podjazdów podczas piątej próby, pomimo, że pilot wiele kilometrów podróżował w bagażniku, aby dociążyć tył, ku uciesze widzów i operatorów kamer!  Spowodowało to jednak dużą karę punktową i spadek na jedno z ostatnich miejsc.  Heroiczny pościg za czołówką zakończył się awansem o blisko 150 miejsc, na 151 pozycję.  Warto podkreślić, że wszystkie siedem polskich załóg ukończyło rajd i zostało sklasyfikowane.  Do mety dotarli także Andrzej Lubiak i Jerzy Szymański w Fiacie 126p.
W rajdzie Monte Carlo Historique dopuszczone są do startu samochody, które startowały w tej imprezie w latach 1955 – 1980.  W przeciwieństwie do rundy WRC,  edycja historyczna rozpoczyna się co roku tradycyjnym zlotem gwiaździstym, a załogi, jak przed laty wybierają miejsce startu.  W tym roku mieli do wyboru Reims, Turyn, Kopenhagę, Glasgow i Barcelonę. Z ciekawostek, na siódmej pozycji ukończył rajd mieszkaniec Monako Daniel Elena, 9-krotny rajdowy mistrz świata, pilot Sebastiena Loeba, który jak się okazuje całkiem dobrze radzi sobie także za kierownicą samochodu rajdowego.

18. Rallye Monte Carlo Historique
1. Piero Zanchi/Giovanni Agnese                             VW Golf GTI
2. Raymond Durand/Sébastien Chol                      Opel Kadett GTE
3. Ernst Juentgen/Marcus Mueller                         DKW F12
4. Raymond Horgnies/Christophe Hayez             Porsche 911
5. Hasler Jean-Luc / Blondeau Sylvain                    Ford Escort RS2000
6. Serge Garosi/Jean-Marc Lenoir                           Mazda RX2
7. Daniel Elena/Olivier Campana                              VW Golf GTI
8. Agris Stanevics/Janis Kirkovalds                          Łada 1500S
9. Herve Migeo/Philippe Dudel                                                Porsche 911 SC
10. Jens Jorgensen /Kristian Jorgensen                Alfa Romeo Alfetta GTV

53. Paweł Molgo/Janusz Jandrowicz                      Polski Fiat 125p
88.  Stanisław Postawka/Anna Postawka             Zastawa 1100
142. Jacek Miller/Marcin Olejnik                              Fiat X1/9
151. Robert Burchard/Grzegorz Gac                      Polski Fiat 125p
188. Wojciech Wetula/Tomasz Sweklej                BMW 320
191. Jacek Grochowski /Marcin Grochowski       Polski Fiat 125p
237. Andrzej Lubiak/Jerzy Szymański                    Polski Fiat 126p

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens