Powrót do korzeni i magiczne 107

Wielkie koncerny motoryzacyjne coraz chętniej sięgają do swoich korzeni oraz sukcesów w sportach motorowych sprzed lat. BMW Polska oraz Fiat Auto Poland nie tylko wspomagają organizatorów startu XV Rallye Monte-Carlo Historique w Warszawie, ale również załogi oraz zespoły startujące w rajdzie.

Słynne Mini, marka należąca dziś do BMW, była w latach sześćdziesiątych trudna do pokonania na rajdowych trasach, a o sukcesach Paddy Hopkirka, Timo Makinena i Rauno Aaltonena za kierownicą tych niepozornych samochodów było bardzo głośno w latach sześćdziesiatych ubiegłego stulecia. Dzięki temu na liście startowej w Turynie znalazło się 6 Innocenti Mini Cooper, a jednego z nich poprowadzi duet polskich dziennikarzy: Wojciech Garbarz i Julian Obrocki 

Fiat również zapisał wiele pięknych kart w historii Rajdu Monte Carlo, chociażby triumf Waltera Rohrla w 1980 roku za kierownicą Fiata 131 Abarth. Polscy kierowcy wielokrotnie korzystali z kolei z produkowanego nad Wisłą Fiata 125p, a w tegorocznej edycji RMCH aż 6 załóg wystartuje tym modelem samochodu. Cztery z nich pojadą w barwach Fiat Auto Poland Rally Team. Animatorem i duszą tego zespołu jest Włodzimierz Cierliński, który sam zasiądzie za kierownicą jednego z Fiatów.

- Po raz trzeci startuję w RMCH. To dla mnie zawsze wielkie emocje, a także sportowe święto. W tym roku dzięki pomocy Fiat Auto Poland stworzyliśmy wraz z kolegami zespół nawiązujący do pięknych tradycji. Obserwujemy duże zainteresowanie historycznymi samochodami sportowym i często uczestniczymy w różnego rodzaju imprezach przypominajacych motoryzację sprzed lat. Za nami prezentacja naszego teamu w salonie AMICAR we Wrocławiu, a z kibicami naszego rodzinnego miasta spotkamy się jeszcze podczas samego rajdu. Później już tylko prawie tydzień walki z rywalami oraz narastającym zmęczeniem i upragniona meta w Monte Carlo. Zrobimy wszystko, aby znaleźć się tam w komplecie – poinformował Włodzimierz Cierliński.

Zespół Fiat Auto Poland reprezentują również Stanisław i Andrzej Postawka, Robert Burchard i Grzegorz Gac, a także Andrzej Duszyński i Błażej Mosiołek.

- W mojej załodze spora zmiana, bowiem mam nowego pilota. Dla młodego Błażeja to debiut w takim rajdzie, ale już rekonesans pokazał, że współpracuje się nam bardzo dobrze. Przed rokiem z rajdu wyeliminowała mnie awaria techniczna. Tym razem samochód został przygotowany i przejrzany jeszcze dokładniej, aby uniknąć takich problemów. Jako zespół jesteśmy również lepiej przygotowani na ewentualne niespodzianki – podsumował Andrzej Duszyński

Piotr Bany i Marcin Wydra zazwyczaj są rywalami w Wyścigowych Mistrzostwach Polski, ale tym razem będą tworzyli jedną załogę. Piotr Bany znany bardziej ze startów za kierownicą Alfy Romeo 156 tym razem poprowadzi zwinną i lekką Zastawę 1100p.
  
- Dla mnie to już piąte, „historyczne” Monte Carlo. Wybór Zastawy był świadomy. Po prostu lubię to auto, a poza tym chodziło nam o lekki i szybki samochód z napędem na przednią oś, ale mający również z różnych względów fiatowski rodowód. Takie auto może okazać się bardzo skuteczne, jeżeli będziemy mieli trudne, zimowe warunki. Dużo śniegu na trasie powinno być korzystne dla naszej Zastawy. Dla nas im trudniej tym lepiej – powiedział Piotr Bany.

Jedynym zawodnikiem w polskim gronie, który startował  wcześniej w klasycznym Monte Carlo jest Grzegorz Gac, koordynator startu w Warszawie ze strony Polskiego Związku Motorowego. W 1994 roku, wraz z Mariuszem Ficoniem, w skazanym na porażkę Fiacie Cinquecento wywalczył 91 miejsce wśród 184 załóg. Startowali wtedy z numerem 107. W tegorocznym RMCH Fiat 125p załogi Burchard/Gac nosi numer....107. Przypadek czy magia liczb ? Siedemnaście lat temu ten numer przyniósł szczęście. A jak będzie w tym roku ?

Start XV Rallye Monte-Carlo Historique w Warszawie, 29 stycznia br. Ceremonia na Placu Teatralnym rozpocznie się o godzinie 13:00, a pierwsza załoga wyruszy zgodnie z harmonogramem o godzinie 13:19. Gościem specjalnym rajdu oraz honorowym starterem będzie słynny Bjorn Waldegard, który jako pierwszy wywalczył tytuł rajdowego mistrza świata w 1979 roku.

W drodze do Monte Carlo załogi będą przejeżdżały między innymi przez Wrocław. Podobnie jak w roku ubiegłym zawodnicy będa tam mieli punkt tankowania wraz z krótkim odpoczynkiem na parkingu przed DH Auchan w Parku Handlowym Bielany.

Polskie załogi startujące w XV Rallye Monte-Carlo Historique:

105 Jerzy Walentowicz / Wojciech Walentowicz PL/PL Alfa-Romeo 2000 GTV (1972)
107 Robert Burchard / Grzegorz Gac PL/PL  Polski Fiat 125p (1979)
110 Piotr Bany / Marcin Wydra PL/PL   Zastawa 1100p (1979)
115 Adam Polak / Krzysztof Polak PL/PL   Polski Fiat 125p (1978)
117 Tomasz Jaskłowski / Karol Jaskłowski PL/PL Polski Fiat 125p (1972)
125 Stanisław Postawka / Andrzej Postawka PL/PL Polski Fiat 125p (1976)
156 Andrzej Duszyński / Błażej Mosiołek PL/PL  Polski Fiat 125p (1973)
159 Włodzimierz Cierliński / Jacek Miller PL/PL   Polski Fiat 125p (1977)
250 Wojciech Garbarz / Julian Obrocki PL/PL  Innocenti Mini Cooper (1972)

Dalsze informacje: rmch@pzm.pl
Istnieje jeszcze możliwość przeprowadzenia wywiadów z polskimi uczestnikami „historycznego” Monte Carlo. Zapytania w tej sprawie prosimy przesyłać na powyższy adres emailowy.
Więcej informacji o rajdzie również na stronie internetowej
Automobilklubu Monako: www.acm.mc

Na starcie RMCH w Warszawie nie obowiązują w tym roku akredytacje dla mediów.
 

 

Pojazdy zabytkowe: 
Słowa kluczowe: 

News

Rajd o Królewskie Kalesony - pierwsza runda warszawskiego okręgu zabytków
Sekcja Zabytków Automobilklubu Królewskiego zaprasza do udziału w imprezie... więcej
GKPZ PZM na Poznań Motor Show
Jeszcze nie opadł kurz po wystawie w Nadarzynie, a GKPZ PZM jedzie już na... więcej
Polacy na trzeciej pozycji w rajdzie Generations 2024
Dziś gramy z Walią w piłkę kopaną, ale niektórzy z nas byli w tym kraju kilka... więcej
Znamy termin Grand Prix Polski Pojazdów Zabytkowych
Znamy już termin jednego z bardziej lubianych rajdów w kalendarzu PZM. Grand... więcej
V Rajd Ziemi Lubelskiej - II runda MPPZ - zaproszenie
Federacja Zmotoryzowanych serdecznie zaprasza do Lublina na  V Rajd... więcej
GKPZ PZM na Warsaw Motorcycle Show 2024 - galeria zdjęć
W dniach 23-24.03.2024r. GKPZ PZM wystawia się na targach Warsaw Motorcycle... więcej
Polski Związek Motorowy z certyfikatem FIVA
To jest w zasadzie formalność, ale się chwalimy, bo w dzisiejszych czasach... więcej
Automobilista - nasz patron medialny od wielu lat
Wspominaliśmy, że nowymi partnerami cyklu Mistrzostw Polski Pojazdów... więcej
Puchar Polski w Historycznych Rajdach na Regularność 2024 - zapowiedź sezonu
Mamy bardzo dobrą informację dla miłośników rajdów na regularność. GKPZ PZM... więcej
Będziemy na targach Warsaw Motorcycle Show. Przyjdź, pogadaj, zobacz
Już niedługo, bo w dniach 22-24 marca, będziemy, jako Główna Komisja... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych

 

 

 

 

 

Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Fédération Internationale des Véhicules Anciens