Polacy w Pucharze FIA

Od zeszłego roku w Polsce rozgrywany jest Puchar Polski Pojazdów Zabytkowych w Rajdach na Regularność. Jednak w Europie dyscyplina ta jest bardzo popularna już od wielu lat, co zaowocowało serią w ramach Pucharu FIA.

FIA Trophy for Regularity Rally składa się z 9 eliminacji z czego do klasyfikacji końcowej zaliczane są 4 najlepsze. Swoje odpowiedniki historycznych rajdów na regularność o Puchar FIA mają takie rajdowe klasyki jak Rally Costa Brava, Rally of Spain, Acropolis Rally, a od zeszłego roku również Rajd Polski Historyczny. Puchar FIA jest najwyższą kategorią zawodów w tej dyscyplinie sportów motorowych. Imprezy cyklu przyciągają na trasy tysiące kibiców, oczywiście za sprawą niezwykłych samochodów biorących udział w zawodach. Startujące pojazdy to często oryginalne auta rajdowe sprzed lat lub ich wierne repliki. Bardzo często zawody na regularność rozgrywane są razem z Pucharem FIA w Rajdach Historycznych, zatem jest to bodaj ostatnie miejsce gdzie można zobaczyć w akcji historyczne samochody rajdowe grupy B

W tym roku po raz pierwszy w zmaganiach o Puchar FIA w rajdach na regularność wystąpią polskie załogi. Będą to zeszłoroczni triumfatorzy Pucharu Polski, Maciej Trzebiatowski z Izabellą Trzebiatowską  z Automobilklubu Polski oraz Marcin Stryczak i Mateusz Stryczak z Automobilklubu Częstochowskiego. Polacy rozpoczną współzawodnictwo od Rajdu Coppa dei Fiori w San Remo odbywającego się w dniach 8-10 kwietnia.  Wystartują autami z rajdową historią - Lancia Fulvia Coupe oraz Porsche 911.

W na liście startowej nie zabrakło najlepszych kierowców i pilotów w Europie z zeszłorocznym zwycięzcą Włochem Paolo Mercattilij na czele, pilotowanym przez niezawodnego Marco Maria Calegari z Monaco.

Nasi zawodnicy nie ukrywają, że w pierwszym sezonie jadą po naukę. W tej dyscyplinie niezwykle ważne jest doświadczenie i nic nie zastąpi przejechanych kilometrów na odcinkach specjalnych. Zarówno naszych zawodników jak i czołówkę europejską będzie można zobaczyć na 4 Rajdzie Polski Historycznym rozgrywanym tradycyjnie na początku września na drogach Małopolski.

Fot. Michał Leśniewski

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej
Polska załoga piąta w 1000 Miglia Warm Up USA 2019
Na piątej pozycji zakończyli Rajd 1000 Miglia Warm Up USA 2019 Marian Stoch,... więcej
Dobry wynik w USA
Według wstępnych wyników polska załoga Aston Martina startująca w 1000 Miglia... więcej
Polacy w pierwszej dziesiątce 1000 Miglia Warm Up USA
Jan Potocki, Marian Stoch i Bartosz Balicki w Aston Martinie 15/98 z 1937 roku... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens