Podwójna porcja ścigania

W miniony weekend na Torze Poznań zainaugurował swój kolejny sezon Wyścigowy Puchar Polski. Ponad 40 zawodników miało okazję rywalizować podczas dwóch rund, jakie zostały rozegrane w sobotę, 28 kwietnia.

Wciąż rozwijający się puchar, z roku na rok przyciąga nowych zawodników, którzy chcą spróbować swoich sił na profesjonalnym torze wyścigowym. Wielu zawodników, jacy pojawili się podczas zawodów, wywodzi się z kartingu, jak choćby Norbert Stańczyk czy Bartek Idźkowski.

Po odbiorze administracyjnym oraz pierwszym w sezonie Badaniu Kontrolnym, już od godziny 8.00 rano n a torze pojawili się zawodnicy wszystkich klas. Pierwsze treningi zostały przeprowadzone w  piątkowe popołudnie. Słoneczna pogoda i temperatury w granicach 30 stopni sprzyjały rywalizacji. Na torze pojawiło się wielu sympatyków wyścigów, którzy dopingowali swoich rywali.

Pierwsze kwalifikacje przebiegały bardzo sprawnie. W klasie 1N, czołówkę stanowili Przemek Kaźmierczak, Łukasz Janiak i Bartek Knast. Klasa 1A to triumf w kwalifikacjach młodego poznańskiego zawodnika Maćka Szkudlarka, który uzyskał pierwszy czas. Za nim na starcie ustawili się Karol Wyka oraz Karol Kołpak. Zwycięzcą klasy 1N, po fantastycznej walce na torze, okazał się Bartosz Knast. Na drugim miejscu do mety, dosłownie o długość zderzaka, dojechał Przemek Kaźmierczak, a podium uzupełnił Łukasz Janiak. Wśród A-grupowych samochodów liderem po pierwszej rundzie został Maciej Szkudlarek wyprzedzając Wykę i Kołpaka.

Na torze zadebiutowały samochody Kia Lotos Race. Jakub Sudoł zdeklasował rywali  podczas kwalifikacji. Za nim na polach startowych ustawili się Krzysztof Steinhof oraz Janusz Komorowski. Kolejność zmieniła się podczas startu i prowadzenie objął Steinhof nie oddając go do samego końca. Tuż za nim na mecie zameldowali się Sudoł i Komorowski.

W mocniejszych klasach również nie zabrakło ciekawych rozstrzygnięć podczas pierwszych kwalifikacji do I rundy WPP. W klasie 3 Paweł Młocek okazał się
klasą dla siebie. Jadąc po raz pierwszy na Torze Poznań i po raz pierwszy za kierownicą Hondy Civic, zdobył pierwsze miejsce w kwalifikacjach oraz podczas wyścigu, Łodzianin nie ukrywał zadowolenia.

Klasa 4 okazała się festiwalem jednego kierowcy. Tu prym wiódł Norbert Stańczyk w Hondzie Civic Type R, wygrywając kwalifikacje przed Krzysztofem Ratajczakiem oraz Marcinem Draganem. Na mecie pierwszego wyścigu kolejność była następująca - Stańczyk, Ratajczyk i Marcin Wydra w Alfie 156.

Wszyscy oczekiwali na rozstrzygnięcia, jakie zapadną w klasie 5, w której zgłosili się pretendenci do wygrania wyścigu  mocniejszych klas. Tu ku powszechnemu zaskoczeniu, pierwsze miejsce startowe wywalczył Bartosz Palusko w BMW 325. Tuż za nim kwalifikacje kończyli Radek Kordecki w Porsche 911 i Marek Wolf w BMW M3. Ostatecznie Palusko nie pojawił się na linii startu, co wykorzystał Radek Kordecki, który wygrał pierwszą rundę WPP w klasie 5, finiszując tuż przed Wolfem i Ryszardem Żyszczyńskim, również w BMW.

W klasie 7 kibice mogli obejrzeć Gerarda Paczkowskiego w Kii cee'd, który niestety, tym razem nie miał zbyt trudnego zadania. Pierwsze miejsce w kwalifikacjach oraz w wyścigu zapewniło zawodnikowi z Wielkopolski szczyt podium.

Bardzo ciekawie zapowiadała się walka w klasach 8 i 9, gdzie zgromadzeni na torze kibice oglądali wspaniałe historyczne samochody. W klasie 8 zdecydowanym liderem był Łukasz Rawecki, który zdominował kwalifikacje oraz wyścig. Walka o drugie miejsce rozegrała się między Arkadiuszem Siewierskim, a Andrzejem Grigorjewem. Podczas pierwszego wyścigu Siewierski musiał uznać wyższość swojego kolegi z VW Golfa i zakończył wyścig na 3 miejscu w swoim Fordzie Escort Mk2.

W klasie 9 w kwalifikacjach rywalizowało 6 zawodników, spośród których najlepszy okazał się Dawid Bokiej uzyskując lepszy czas od Piotra Fira i Roberta Abramczyka. Wyścig nie zmienił ustawienia na polach startowych i w takiej samej kolejności zawodnicy, którzy startują samochodami marki BMW, ukończyli I rundę WPP.

Duże emocje czekały na kierowców już kilka godzin po pierwszych zmaganiach, jakie rozegrały się podczas I rundy Wyścigowego Pucharu Polski.
Organizatorzy z Automobilklubu Wielkopolskiego przygotowali bowiem dla zawodników dwie rundy rozgrywane jednego dnia. Dla samochodów był to
decydujący sprawdzian możliwości, ponieważ do przejechania było około 200 kilometrów na pełnych obrotach.

I tak druga rundę WPP w klasie 1N wygrał tym razem Przemysław Kaźmierczak, wyprzedzając Bartosza Knasta i Bartka Rybienika. W klasie 1A po wykluczeniu Karola Wyki, który zaliczył falstart, a następnie nie zjechał do depo na karę driver through, zwycięzcą okazał się po raz drugi tego samego dnia Maciej Szkudlarek.. Drugi do mety za Szkudlarkiem dotarł Karol Kołpak, a na trzecim w swoim debiutanckim występie w WPP dojechał Tomasz Zawada. Wspaniałą jazdą podczas tego wyścigu popisał się Karol Kołpak, który również zaliczył falstart. Pomimo przejazdu karnego drive through, odzyskał drugą pozycję w wyścigu.

W klasie 2, czyli nowych Kii Picanto, dominację utrzymał Krzysztof Steinhof wyprzedzając Janusza Komorowskiego.

Klasę trzecią po raz drugi wygrał Paweł Młocek w Hondzie Civic, radząc sobie bardzo dobrze po słabszym starcie, Łodzianin odrabiał straty i jechał równym tempem wyprzedzając konkurencję.

W klasie 4 bez zmian, na pierwszym miejscu do mety dojechał Norbert Stańczyk, wyprzedzając Krzysztofa Ratajczaka i Adriana Kowalskiego. Tuż za nimi na mecie uplasował się młody zawodnik, debiutujący w WPP Bartosz Idźkowski.

Wyścig klasy 5 podczas drugiej rundy WPP padł łupem Radka Kordeckiego w Porsche, który wyprzedził Marka Wolfa i Marcina Kasztelana w Renault Clio.

Klasa 7 to kolejna wygrana Paczkowskiego w Kii cee'd.

W klasie 8 zwycięzcą po raz drugi tego samego dnia okazał się Łukasz Rawecki. Tym razem drugie miejsce przypadło zawodnikowi startującemu do tej
pory w wyścigach górskich, Arkadiuszowi Siewierskiemu, który wyprzedził Andrzeja Grigorjewa w VW Golf I.

Dawid Bokiej startujący w klasie 9, był zdecydowanym liderem wyścigu aż do momentu, kiedy awarii uległo jego BMW 635. Tym samym wyścig wygrał Robert Abramczyk wyprzedzając Piotra Gembickiego w Hondzie CRX Ballade oraz Józefa Dzióba w Alfie Romeo 75.

Kolejne emocjonujące zmagania czekają zawodników już pod koniec czerwca na torze w Poznaniu, gdzie oprócz Wyścigowego Pucharu Polski, kibice zobaczą uczestników WSMP i FIA CEZ Trophy.

Samochody: 
Słowa kluczowe: 

News

Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej
Fundacja PZM: 1.5 proc. ma znaczenie
Okres rozliczania dochodów za 2023 rok to okazja do wsparcia potrzebujących... więcej

Strony

- Archiwum