Pierwszy Warszawski Historyczny - relacja

Bez niespodzianek zakończył się I Warszawski Rajd Historyczny – w klasie sportowej triumfowali kierowcy Porsche 911. Pierwsze miejsce przypadło Marcinowi Stryczakowi, zaś drugie Stanisławowi Postawce. W klasie tradycyjnej (bez hald i elektronicznych wspomagaczy) zwyciężył Artur Węgler (Audi 100) przed Pawłem Kaczmarskim (Polski Fiat 125p).

Impreza rozpoczęła się w piątek na Autodromie Automobilklubu Polski. Na betonowym obiekcie rozstawiono prawie dwukilometrową próbę na regularność z użyciem obu płyt poślizgowych, drewnianego mostku i kawałka odcinka szutrowego. Zadanie było trudne technicznie i sprawiło wiele radości zawodnikom. Należało przejechać zadany odcinek z odpowiednią średnią meldując się w 4 punktach w idealnym czasie. Wydaje się, że próba była prosta, ale wymagająca trasa i szybkość wymagały od kierowców i pilotów super skupienia i szybkiej jazdy tam, gdzie było to najtrudniejsze. Przed rozpoczęciem zmagań spadł rzęsisty deszcz, co trochę uatrakcyjniło zawody. Kibice mogli popatrzeć na efektowne przejazdy, szczególnie w wykonaniu kierowców Porsche.

Drugi dzień zawodów to typowe odcinki na regularność. Wszystko zaczęło się i skończyło w Żyrardowie. Kierowcy mieli do przejechania 6 odcinków o zróżnicowanym poziomie trudności. W sumie było ponad 110 km jazdy na regularność. Organizator ze względu na dobre drogi wybrał wysokie średnie w okolicy 50 km/h. Było zatem dość szybko, nie odbyło się bez ostrego nadganiania, szczególnie po odcinkach szutrowych.

I Warszawski Rajd Historyczny - 26-27 czerwca 2015

Wyniki
Klasa sportowa:
1. Marcin Stryczak – Porsche 911 / 1966 – AK Częstochowski
2. Stanisław Postawka – Porsche 911 / 1977 – AK Ziemi Kłodzkiej
3. Jacek Grochowski – Polski Fiat 125p / 1972 – AK Rzemieślnik

Klasa tradycyjna:
1. Artur Węgler – Audi 100 / 1979 – AK Polski
2. Paweł Kaczmarski – Polski Fiat 125p / 1975 – AK Polski
3. Kamil Pawłowski – Chrusler-Simca 2Litres / 1978 – AK Polski

Klasa Youngtimer:
1. Piotr Pietras – Mercedes 190 / 1990 – AK Polski

fot. Michał Leśniewski

Link do galerii: http://www.pzm.pl/galeria/i-warszawski-rajd-historyczny-galeria-zdjec

Pojazdy zabytkowe: 
Share

News

Biuletyn PZM - Grudzień 2019
Koniec roku! Okres świętowania oraz podsumowania mijających 12 miesięcy. Nie... więcej
27 grudnia 2019 r. Biuro ZG PZM będzie nieczynne
Informujemy, że w dniu 27 grudnia 2019 r. (piątek)  Biuro Zarządu Głównego... więcej
Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku 2020
Życzy Polski Związek Motorowy - Zarząd Główny     ... więcej
Uroczyste zakończenie sezonu MPPZ i MPHRR 2019 - galeria zdjęć
W dniu 6 grudnia w Hotelu Lamberton odbyło się uroczyste zakończenie sezonu... więcej
Bałtycki Rajd - I runda motocyklowych MPPZ - zapowiedź
W dniach 23.04 – 24.04.2020 roku w Łebie, ośrodek Inter Camp'84, ul.... więcej
Sukces Automobilklubu Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
W dniach 25-27.10.2019r. odbyła się czwarta edycja targów Retro Motor Show. Jak... więcej
AK Wielkopolski podczas Retro Motor Show 2019 - galeria zdjęć
Galeria zdjęć ze stoiska Automobilklubu Wielkopolski podczas targów Retro Motor... więcej
Automobilklub Wielkopolski na Retro Motor Show 2019
Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi... więcej
Wzrost zniżki OC dla „klasyków” w Compensa lub Benefia. Do końca roku zyskasz do 30%
PROMOCJA OBOWIĄZUJE TYLKO DLA CZŁONKÓW KLUBU PZM Okres obowiązywania... więcej
Zakończenie Sezonu GKPZ 2019
Główna Komisja Pojazdów Zabytkowych z przyjemnością informuje, że w dniu 7... więcej

Strony

- Archiwum

Facebook

Patroni medialni Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych


Oficjalny pomiar czasu w Historycznych Rajdach na Regularność

Wracamy na chwilę na Retro Motor Show 2019 na Międzynarodowe Targi Poznańskie gdzie w dniach 25-27.10.2019r. Komisja Pojazdów Zabytkowych Automobilklubu Wielkopolski zaprezentowała historię motoryzacji na wystawie zatytułowanej „Państwa i miasta”.

Na powierzchni 3000 m2 przedstawiono:

  • okres 20-lecia międzywojennego w Polsce z Fiatem 508 Junak z 1937r. czy Fiatem 508 Łazik z 1938r. umiejscowionych tuż obok pracowni krawieckiej z charakterystycznym dla tego okresu wystrojem,
  • czasy PRL-u gdzie wśród blokowiska z trzepakiem prezentowały się warszawy, syreny, fiaty 125p i 126p, polonez czy mikrus oraz autobus Jelcz zwany „ogórkiem” wraz z żukami, nysami i tarpanem,
  • typową uliczkę włoską ze skuterami Vespa i Lambretta oraz fiatami m.in. Fiat 509 SM z 1926r. czy Fiat 514 z 1929r.,
  • w strefie amerykańskiej automobile przedwojenne jak Reo Roadster z 1908r. czy też Ford T z 1914r. w towarzystwie cadillac’ów, plymouth’ów, studebaker’ów, dodge’a czy też buick’a a wędrując dalej przenieśliśmy się do szalonych lat 50-tych i 60-tych prezentując dorobek motoryzacyjny tamtych lat: mustangi, chevrolety czy też corvetty z muzyką Elvisa Presley’a i szafy grającej w tle czy też uśmiechem Marylin Monroe,
  • w ‘30 rocznicę obalenia muru berlińskiego pojazdy z DDR: wartburgi, trabanty czy P70 a po drugiej stronie drutów kolczastych bogatą kolekcję volkswagenów, mercedesów czy BMW z Horch’em 853 Sport Cabrio z 1938r. na czele, którego wyjątkowość i piękność została nagrodzona w konkursie Retro Motor Show Awards 2019 w kategorii Retro Pojazd.

Całość wystawy dopełniała wyjątkowa scenografia, wystylizowani w stroje z dalej epoki członkowie Komisji Pojazdów Zabytkowych wczuwający się w swoje role, muzyka na żywo, konkursy i inscenizacje co zostało docenione przez kapitułę Retro Motor Show Awards 2019 przyznając nam nagrodę w Kategorii Retro Stoisko.

Tekst: Lidia Matuszek

Strony

Fédération Internationale des Véhicules Anciens