Ostro na Silverstone

Po piątym miejscu na Silverstone, Kuba Giermaziak spadł na czwartą lokatę w Porsche Supercup. Patryk Szczerbiński ukończył wyścig na 10 miejscu. Robert Lukas odpadł podczas 7 okrążenia. Od startu do mety prowadził Nicki Thiim, obecnie trzeci w punktacji. Duńczyk z Attempto Racing wyprzedził o pół sekundy Michaela Ammermüllera, który na 8 kółku odebrał drugie miejsce Michaelowi Christensenowi. Sean Edwards ostro walczący z Kubą Giermaziakiem o P4, utrzymał się na czele mistrzostw. Ammermüller traci cztery punkty do mieszkańca Monako.


Fot. Verva Racing Team

- Silverstone to ciekawy tor, jednak nie jest moim ulubionym miejscem, jeśli chodzi o początek wyścigu - mówi Kuba Giermaziak. - W zeszłym roku straciłem na starcie kilka pozycji, a tym razem jedną. Cieszy mnie jednak to, że tym razem nasze tempo wyścigowe było naprawdę znakomite. Gdyby nie to, że Sean Edwards blokował mnie przez pierwszych osiem okrążeń, to jestem przekonany, że mógłbym jechać tempem zwycięzcy Nickiego Thiima i walczyć o podium. Sean nie jest jednak kierowcą, którego łatwo wyprzedzić. Walczyłem z nim ponad dwie trzecie wyścigu i przez chwilę byłem z przodu, ale ostatecznie nie udało mi się go pokonać. Na ostatnich dwóch kółkach mieliśmy też problem z układem wydechowym, więc starałem się po prostu dowieźć punkty do mety. Po trzech wyścigach sezonu ważne jest to, że cały czas trzymamy się w walce o mistrzostwo. Szkoda, że nie udało się nadrobić chociaż jednego punktu do Seana, ale myślę, że na torach, które są przed nam, będę sobie radził jeszcze lepiej. Już w następny weekend Nürburgring, a tam postaram się powalczyć o zwycięstwo. Ostatnim razem nasz zespół był tam zdecydowanie najszybszy i mam nadzieję, że tym razem będzie tak samo.


Fot. Verva Racing Team

- Z tego wyścigu na pewno wyciągnęliśmy sporo pozytywnych wniosków, choć przyznam, że wynik mógł być lepszy - powiedział Patryk Szczerbiński. - Jednak i ja i Kuba mieliśmy dobre tempo wyścigowe, czego nam brakowało na początku sezonu. Moje czasy były na poziomie wyników Kuby i reszty czołówki, więc jestem bardzo zadowolony. Niestety start był nieudany, straciłem dwie pozycje i musiałem to nadrabiać. Sądzę, że prędkość miałem na pierwszą siódemkę, ale za dużo straciłem na początku. Teraz muszę poprawić swoje starty i popracować nad kwalifikacjami. Kluczowy jest przejazd bezbłędnego kółka pomiarowego. To pomoże mi w gonieniu czołówki.

WYNIKI WYŚCIGU (13 okrążeń)
1. Nicki Thiim (Attempto Racing) 27:51.740   
2. Michael Ammermüller (Lechner Racing) +0,580   
3. Michael Christensen (DAMS) +1,363
4. Sean Edwards (Allyouneed by Project 1) +2,143
5. Kuba Giermaziak (Verva Racing Team) +4,666
6. Kévin Estre (Attempto Racing) +5,194
7. Martin Ragginger (Fach Auto Tech) +7,151   
8. Christian Engelhart (Fach Auto Tech) +7,618   
9. Ben Barker (Team Bleekemolen) +7,979   
10. Patryk Szczerbiński (Verva Racing Team) +8,894   
11. Jeroen Bleekemolen (Lechner Racing) +9,982   
12. Clemens Schmid (Lechner Racing Academy) +11,578   
13. Richie Stanaway (DAMS) +14,189   
14. Klaus Bachler (Förch Racing by Lukas Motorsport) +15,970   
15. Markus Pommer (Lechner Racing Academy) +19.947   
16. Jeroen Mul (Team Bleekemolen) +20,188   
17. Alessandro Zampedri (MOMO-Megatron) +27,150   
18. Sean Johnston (Allyouneed by Project 1) +27,394   
19. Sebastiaan Bleekemolen (Team Bleekemolen) +30,163   
20. Karl Leonhard (MRS GT-Racing) +35,101   
21. Jean-Karl Vernay (MRS GT-Racing) +37,276   
22. Jochen Habets (MOMO-Megatron) +41,967
23. Esteban Gini (MRS GT-Racing) +44,155   
24. Jeffrey Schmidt (Allyouneed by Project 1) +59,988   

PUNKTACJA
1. Edwards 54, 2. Ammermüller 50, 3. Thiim 46, 4. Giermaziak 44, 5. Christensen 28, 6. Engelhart 20, 7. Estre 20, 8. Barker 20, 9. J. Bleekemolen 19, 10. Stanaway 19, 11. Bachler 17, 12. Lukas 12, 13. Szczerbiński 12.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Spokojnych Świąt Wielkanocnych
Spokojnych, dobrych i zdrowych Świąt Wielkanocnych życzy Polski Związek... więcej
Komunikat ZT GKSS nr 1/2024
Informujemy, że Komunikat Zespołu ds. Technicznych Głównej Komisji Sportu... więcej
Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej

Strony

- Archiwum