Lista zawodników Volkswagen Castrol Cup 2013 została zamknięta po wpłynięciu ostatniej – 24 wpłaty. W rywalizacji w sezonie 2013 weźmie udział 13 Polaków (w tym dwie kobiety) oraz 11 kierowców z zagranicy (w tym trzech z kontynentu północnoamerykańskiego). Trwa proces podpisywania indywidualnych umów z zawodnikami. Po zakończeniu tego etapu lista uczestników zostanie podana do publicznej wiadomości. Tymczasem na stronie www.vwracing.pl oraz na fan page dostępny jest już regulamin Pucharu zatwierdzony przez Polski Związek Motorowy.
Na zaciętość i temperaturę walki na torach z pewnością wpłyną nagrody jakie czekają na najlepszych kierowców. Po raz pierwszy w historii polskich wyścigów zawodnicy otrzymają tak wysokiej wartości nagrody rzeczowe i pieniężne. W każdym weekendzie wyścigowym dla pierwszej ósemki zawodników do podziału będzie 8 tys. euro.
Natomiast główną nagrodą za zwycięstwo w klasyfikacji generalnej będzie Volkswagen Golf VII oraz 30 tys. euro! Za drugie miejsce 20 tys. euro, a za trzecie – 10 tys. euro. Nagrody pieniężne z klasyfikacji generalnej będą przeznaczone na dalszy rozwój zawodnika w motorsporcie.
Nagrody za osiągnięcia sportowe to jednak nie wszystko. Castrol jako sponsor tytularny tej serii ufundował specjalną nagrodę „fair play” w postaci samochodu Volkswagen Up!
Organizator w porozumieniu z VW Motorsport zaprosi kilku kierowców z innych wybranych Pucharów Volkswagena z Indii Chin, Niemiec i Meksyku do startu w polskim cyklu na zasadzie wymiany zawodników. Natomiast kilku uczestników VWCC weźmie udział w gościnnych startach w tamtych seriach.
W Volkswagen Racing Polska praca wre na całego. W tej chwili 15 samochodów jest już w pełni gotowych do walki w Volkswagen Castrol Cup 2013. Szef Volkswagen Racing Polska – Janusz Gładysz zapewnia, że do końca stycznia wszystkie pucharowe Golfy będą całkowicie przygotowane do rywalizacji. Obecnie ekipa z Tarnowa zajmuje się m.in. logistyką, w tym sprawami związanymi z budową miasteczka Volkswagena na torach wyścigowych.
Na początku grudnia na niemieckim torze w Oschersleben odbyły się pierwsze testy pucharowego Golfa, który będzie wyścigową bronią w Volkswagen Castrol Cup. Na testach obecnych było dziesięciu inżynierów z Volkswagen Motorsport specjalizujących się w różnych podzespołach samochodu tj. podwozie, silnik, elektronika, skrzynia biegów, zawieszenie czy hamulce. Obecny był również Eduard Weidl Dyrektor Techniczny VW Motorsport, odpowiedzialny m.in. za projekt Volkswagen Polo WRC.
Ponadto w Oschersleben gościło dwóch inżynierów z firmy Bilstein, która jest dostawcą zawieszeń do Volkswagen Castrol Cup, był obecny inżynier z firmy Eibach, a także inżynier Memotec Messtechnik odpowiedzialny za telemetrie AIM Racing Data Power oraz 2 inżynierów Conti odpowiedzialnych za sportowy ABS.
Finalne testy wytrzymałościowe pucharowych Golfów przed oddaniem ich w ręce kierowców przed sezonem 2013 odbędą się na początku lutego na jednym z hiszpańskich torów wyścigowych.
- Archiwum