Lisowski i Abril sprawili sensację

Mateusz Lisowski i Vincent Abril zaliczyli sensacyjny debiut w Blancpain Sprint Series, serii utrzymującej format byłych mistrzostw świata GT - z tym samym organizatorem i równie mocną obsadą. Debiutanci w Team WRT zajęli trzecie miejsce w głównym wyścigu na Circuit Paul Armagnac, zdecydowanie wygrywając klasyfikację Silver Cup. Mateusz i Vincent otrzymali od Stéphane Ratel Organisation dwa czeki na łączną kwotę 30.000 euro - tyle samo co zwycięzcy, Maxi Buhk i Maxi Götz z HTP Motorsport.

Tym razem ścigano się na suchym torze, przy słonecznej pogodzie. Posiadacz pole position, Cesar Ramos zderzył się Nikim Mayr-Melnhofem na okrążeniu formującym i zaraz po starcie skręcił do depo z powodu przebitej prawej tylnej opony, uszkodzonego zawieszenia. Sergio Jimenez wyprzedzał Buhka, Mayr-Melnhofa, Guilverta, Afanasjewa i Lisowskiego. Maximilian Buhk wygrał pojedynek z Jimenezem podczas 3 okrążenia. Gregory Guilvert zostawił za sobą Mayr-Melnhofa, a następnie Jimeneza. Mayr-Melnhof zgubił maskę, jechał wolniej o dwie sekundy na okrążeniu i hamował Lisowskiego.

Buhk wykonał zmianę po 17 okrążeniu, 8 sekund po otwarciu okna pit stopów. Mateusz Lisowski przekazał Audi Vincentowi Abrilowi. Gregory Guilvert opóźnił zmianę do 22 okrążenia. Stephane Ortelli wrócił na tor 4 sekundy za Maximilianem Götzem. Markus Winkelhock wycofał się po 21 kółku. Vincent Abril był już czwarty - z niemal 4-sekundową stratą do Cacy Bueno.

Podopieczny Oliviera Panisa, 18-letni Vince Abril dogonił BMW Bueno i naciskał pięciokrotnego mistrza Stock Car Brasil. Stef Dusseldorp dołączył do walki o ostatni stopień podium. W następnej grupie jechali Bleekemolen, Piquet i Rast. Na 1,5 minuty przed upływem regulaminowej godziny, Abril wyprzedził Bueno po wewnętrznej zakrętu 7. 20 sekund przed końcem dystansu Brazylijczyk spadł na piąte miejsce, za Stefa Dusseldorpa.


Fot. www.blancpain-gt-series.com

- To był wspaniały weekend wyścigowy! - mówi Mateusz Lisowski. - Współpraca z W Racing Team układa się perfekcyjnie. Tworzymy zgrany duet z Vincentem Abrilem. Najważniejsze teraz to wykorzystać potencjał, jeździć równo i cały czas zaskakiwać konkurencję. Walczymy o zwycięstwo w Silver Cup i jak najlepsze pozycje w klasyfikacji generalnej. Chcę być najszybszy i tego nie będę ukrywać, jednak to czas, doświadczenie jest potrzebne abym wygrywał z najlepszymi. Pierwszy krok w Blancpain Sprint Series zaliczony. Mogę śmiało mówić o dobrze wykonanej pracy. Dwa razy pole position w Silver Cup, wygrane oba wyścigi w Silver Cup, siódma pozycja w generalce w wyścigu kwalifikacyjnym i na koniec największy sukces tego weekendu - trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej! Tego się nikt nie spodziewał. Z Vincentem wykonaliśmy świetną pracę. Jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni, że podczas pierwszej rundy udało się dojechać tak wysoko. Czas na Brands Hatch! W drugiej rundzie wszystkie zespoły będą jeszcze szybsze.

Cieszę się, że reprezentując Audi oraz nasz polski zespół otoMoto.pl Team, tworzę historię polskiego motorsportu. Jeszcze nie dochodzi do mnie, że jestem pierwszym Polakiem w Blancpain GT Series. Czas się z tą myślą oswoić. To się zaczęło! Są pierwsze poważne wyniki i kolejne wyzwania...Nie będzie łatwiej. Jestem gotowy na walkę! Chciałbym podziękować W Racing Team za pracę, jaką wykonali podczas całego weekendu. Tutaj gra wszystko idealnie. Wsiadam do auta i mam wykonać swoją pracę. To jest praca dla zespołu fabrycznego. Wykorzystam tę szansę! Dziękuję Wam, Drodzy Kibice, za solidny doping!

GŁÓWNY WYŚCIG (41 okrążeń)
1. Maximilian Buhk/Maximilian Götz (D) Mercedes SLS AMG GT3
2. Grégory Guilvert/Stéphane Ortelli (F/MC) Audi R8 LMS ultra +1,721
3. Mateusz Lisowski/Vincent Abril (PL/MC) Audi R8 LMS ultra +29,602
4. Stef Dusseldorp/Siergiej Afanasjew (NL/RUS) Mercedes SLS AMG GT3 +30,677
5. Cacá Bueno/Sérgio Jimenez (BR) BMW Z4 GT3 +32,513
6. Hari Proczyk/Jeroen Bleekemolen (A/NL) Lamborghini Gallardo FL2 +33,589
7. René Rast/Enzo Ide (D/B) Audi R8 LMS ultra +34,031
8. Fabio Onidi/Giorgio Pantano (I) McLaren MP4-12C GT3 +37,858
9. Alessandro Latif/Marc Basseng (GB/D) Audi R8 LMS ultra +52,727
10. Andrea Montermini/Filip Salaquarda (I/CZ) Ferrari 458 Italia GT3 +1.00,637
11. Stefano Colombo/David Fumanelli (I) BMW Z4 GT3 +1.01,284
12. Miguel Toril/Nico Bastian (E/D) Mercedes SLS AMG GT3 +1.01,559
13. Alessandro Zanardi (I) BMW Z4 GT3 +1.06,847
14. Sten Pentus/Daniel Lloyd (EE/GB) McLaren MP4-12C GT3 +1.22,142
15. Nelson Piquet Jr/Matheus Stumpf (BR) BMW Z4 GT3 +2.12,774
16. Sascha Halek/Tomáš Enge (A/CZ) Lamborghini Gallardo FL2 -4 okr.

Samochody: 
Źródło zdjęcia: 

News

Wystartował Rajd Safari, Kajetanowicz liderem w WRC2 Challenger!
Z tradycyjnym dopingiem tłumu fanów rozpoczęła się rywalizacja w ... więcej
Wśród afrykańskiej fauny i flory – WRC Rajd Safari 2024 na żywo w Motowizji
Po ponad miesięcznej przerwie do rywalizacji powracają najlepsze... więcej
Rajd Polski: 300 kilometrów oesowych i 70 widowiskowych stref kibica
Ponad 300 kilometrów na trasach dziewiętnastu, szutrowych odcinków... więcej
Komunikat GKSS PZM nr 5/2024
Informujemy, że Komunikat Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM nr 5/2024... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-R, 06-07.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU KANDYDATÓW NA LICENCJĘ ZAWODNIKA I LICENCJĘ... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, 06.04.2024, Olsztyn
PROGRAM SZKOLENIA I EGZAMINU NA LICENCJĘ SĘDZIEGO SPORTU SAMOCHODOWEGO STOPNIA... więcej
Szkolenie na licencję stopnia ND-C, NDJ-C, 14-15.04.2024, Tor Kielce
1. Termin: 14 - 15 kwietnia 2024 r. (niedziela i poniedziałek) 2.... więcej
Szkolenie sędziów sportu samochodowego, szkolenie na licencje stopnia ND-R, 03.04.2024, Gdynia
Szkolenie sędziów sportu samochodowego oraz szkolenie na licencję stopnia ND-R... więcej
Kajetanowicz i Szczepaniak już w Kenii, czas na legendarne Safari!
Gdyby kibice mieli wybierać rajdy według klucza: najbardziej ikoniczne,... więcej

Strony

- Archiwum